Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 10:16
Mijn vraag
Ik heb een Samsung S10e met een net nieuwe accu van Powercell. En mijn accu gaat nog steeds heel erg snel leeg. En met erg snel bedoel ik dat mijn telefoon 60% gebruikt voor nog geen uur gebruik en 156% voor 3 uur gebruik. Daarnaast valt mij vooral op dat als ik de telefoon een paar uur niet gebruik deze met meerdere tientallen procenten naar beneden gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S10e
Android 12
Polarcell accu

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Repair apps en clear cache in recovery, accu kalibreren (ontladen en laden en batterystats reset), veel apps verwijderd, batterijrestricties aangepast zodat apps niets mogen gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:15
Wss is de nieuwe accu van Powercell gewoon 'gaar' of niet van de gepretendeerde capaciteit. Er zijn apps die de laadstroom en laadspanning kunnen monitoren en daaruit de capaciteit kunnen schatten. Die zou je eens kunnen proberen en kijken of je in de buurt komt van de geadverteerde capaciteit. "AccuBattery" van Digibites kan dat volgens mij (je moet wel even door de bak aan reclame heen kijken).

Je hebt ook USB dongles die je tussen lader en telefoon kunt opnemen en die de laadstroom, spanning en capaciteit kunnen meten, maar ik neem aan dat je die niet hebt? Ik heb zo'n ding jaren geleden een keer op AliExpress gekocht; handig ding voor een paar euro.

[ Voor 25% gewijzigd door CaptainKansloos op 15-07-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@CaptainKansloos Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-ZFaoaoMCVzoUlstwBRknTXYXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipfe5VPpUaChSKfmWoSSY6QA.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik dan dit hebben? Het zou idd kunnen dat de accu gaar is, maar als hij net nieuw is is dat toch een beetje gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49bMDGK-ZPoEtHwej-WVS1xQuf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PveSPhWqJHEAVngkItH58aHk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat AccuBattery zegt, hij geeft een hoger percentage aan dan een tijdje terug met deze accu. Maar het is niet heel veel meer als de oude accu. Maar ik heb het idee dat ik er niet mee vooruit ben gegaan qua accuduur, misschien zelfs achteruit gegaan. De telefoon is wel een stukje sneller geworden, dat wel.

[ Voor 13% gewijzigd door JoshuaO038 op 15-07-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal moet je al nadenken over vervanging van de batterij onder de 80% als deze nieuwe accu al 76% is dan lijkt me dat die defect is ( of een heel slechte product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:15
Ja, zo'n soort dongle heb ik, ze lijken allemaal een beetje op elkaar. Is geen exacte meettool, maar voor een redelijke benadering prima.

Vwbt AccuBattery; is dit de stand direct na volledig opladen? De 10e zou een 3100mAh accu moeten hebben; deze wordt wss verkocht als 3250mAh. Maar als ie na een 'helemaal leeg - helemaal vol' sessie 2464 mAh geladen heeft, dan weet je al hoe laat het is.

Ik zou nog 1 laatste poging doen; helemaal leeg laten lopen tot de telefoon uitvalt, daarna aan een lader hangen, opstarten (anders meet AccuBattery niks) en helemaal opladen. Dan nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@CaptainKansloos bedankt, ga ik dat proberen. Ik post het hier als ik meer weet
Pagina: 1