Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Mijn kind heeft een Android tablet die eigenlijk altijd in de auto is.

Lithium ion kan vlam vatten in een auto. iPads worden bij een van onze klanten iedere 12 maanden vervangen omdat de accu's dan te veel gedegradeerd zijn door de hitte. Ik heb al een runaway accu meegemaakt van een iPad die altijd in een truck of in zonlicht lag en dat wil ik voor mijn auto voorkomen.

Dashcams hebben bijna altijd capacitors in plaats van accu's. Bestaan er Android tablets die op capacitors werken? De tablet is toch bijna altijd aangesloten aan de 12 volt, dus een accu is eigenlijk alleen nodig om een tablet standby te houden om het lange opstartproces te voorkomen.

Voordat men klaagt over hoe slecht tablets zijn voor kinderen, ik vind sociale media zoals Youtube een uitstekend medium om mijn kind Nederlands te leren naast de moedertaal Engels.

Bestaan er dergelijke hittebestendige Android tablets? Of Android tablets met capacitors in plaats van lithium ion accu's?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:56
Ik ken ze niet met capacities,wel tablets waar je heel de accu van kan ontkoppelen,maar dan heb je wel telkens opstarttijd.
Of e-ink, maar dat is niet voor filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Lijkt mij toch dat dit niet echt een probleem is. Er zijn hier en daar wat lithium ion batterijen geweest die problemen hebben gehad, maar die kans is vrij klein.

Wat ik wel kan zeggen is dat als je bang bent voor direct zonlicht je de tablet het beste in iets wits kan opbergen, dan heeft het daar vrijwel geen last van.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
peize9 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:57:
Lijkt mij toch dat dit niet echt een probleem is. Er zijn hier en daar wat lithium ion batterijen geweest die problemen hebben gehad, maar die kans is vrij klein.
Ik heb het al meegemaakt. Een iPad met runaway accu. De kans is vrij klein maar niet verwaarloosbaar, zeker als de zon op je auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je alle risico’s wilt uitroeien zou ik gewoon geen electronica in je auto leggen. Oh wacht en misschien geen auto nemen want die kan ook vlam vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
ibmpc schreef op maandag 15 juli 2024 @ 03:02:
[...]

Ik heb het al meegemaakt. Een iPad met runaway accu. De kans is vrij klein maar niet verwaarloosbaar, zeker als de zon op je auto staat.
De kans is verwaarloosbaar. De enige manier waarop dit kan gebeuren is als de maker van de ipad een fout heeft ergens in de controle van de batterij. Alles kan gebeuren, maar er zijn dingen die meer risico vormen in je omgeving dan de batterij van je ipad.

Ik weet niet waar je woont, in Nederland zou dit sws geen probleem zijn dus ik heb het vermoeden ergens in de richting VS, in het ergste geval kan je apple aanklagen en dan krijg je geheid een zakcentje en een nieuwe auto. Ook zijn er dan grotere gevaren waarbij verhuizen naar bv Nederland een grotere invloed zou hebben op de veiligheid van je gezin dan die ipad.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1