Sociale huur: Rare plek afvoerputje badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49
Hi all,

Eindelijk is het zover: Dennisweb heeft een sociale huurwoning te pakken. Eentje waar ik erg blij mee ben. Veel ruimte, beetje schilderen, nieuwe laminaatvloer en wat andere dingetjes die ik zelf mag doen (plintjes etc.).

Maar er is één ding waar ik minder blij mee ben en waar ik een oplossing voor zoek. Misschien dat Tweakers wel een goede plek is voor de oplossing, want we hebben hier vast wat klussers of ingenieurs rondlopen.

Gaat dus om de badkamer. Deze woning is in de jaren 70 gebouwd, maar wel zodanig verduurzaamd, dat deze nu energielabel A heeft. Alleen snap ik niet wie de plek van het afvoerputje in de badkamer heeft bedacht. Die zit namelijk in het midden van de badkamer. Tegenover de deur om de badkamer open te doen. En precies op dezelfde lijn als de radiator.

Gevolg is dat de onderkant van het kozijn plus de onderkant deur compleet is weggerot. Daar is inmiddels een bedrijf voor geweest die de boel met hars hersteld heeft.

Maar ik heb laminaat op de overloop en vrees daardoor dat het water uit de badkamer regelmatig op de overloop zal overstromen. Dat is blijkbaar vaker het geval geweest. De buurman van een paar huizen verderop vindt het ook erg vreemd. Bij hem in de badkamer zit het putje verder naar de douchezijde en niet midden voor de deur.

Vraag: welke opties heb ik om dit fatsoenlijk af te vangen? Bij de Hornbach opperen ze een douchegordijn, maar er moet toch wel iets mooiers voor te bedenken zijn? Ik vind zo’n douchegordijn eigenlijk niet meer van deze tijd. Ik heb alles in huis mooi, dus zo’n aftands douchegordijn past er niet bij in mijn hoofd.

Iemand een beter idee? Ik had aan een douchewand gedacht. Met een schuifdeurtje. Maar dan heb je die wand dus in het midden van de deurpost staan. Of dat praktisch is…? Of wordt het toch aan de woningbouw vragen wat ik ermee aan moet?

Geniale ideeën zijn welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:09
Zorg voor een hoger drempeltje naar de gang dat het water niet de gang op loopt.
Na het douchen het water even naar het putje trekken en klaar.
Krijg je ook minste vocht in je badkamer

Lost In Music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Kan je er een foto van maken, en/of een schets van het bovenaanzicht? Want ondanks je lange verhaal heb ik geen idee hoe de situatie er nu uit ziet :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kozijn? Bedoel je dorpel? Mist die, dat is de meest simpele oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNHgX03q1JCZKCTGyVngjysQJYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPC0xdMkbldrDiEnz6jNSfSn.jpg?f=fotoalbum_large
Zal morgen even een foto maken. Tot dan even deze knullige tekening.

De douchestang zit dus tegen de muur. R = Radiator, I = Ingang, W = Wasbak.

Het putje zit dus in het midden van de badkamer. Tussen de radiator en de deur. Ja, er is een kleine dorpel, maar daar is het water dus al bij langs gelopen. En het zou mooi zijn als niet de hele badkamer na het douchen nat is. Want je raadt het al: de douche is de enige ruimte in huis waar schimmel aan het plafond zit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDGsph4I0zecU7WJFGMNAkydNxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eon2ldB7upcbOewFhEyPTFil.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:15
Zelf een drempeltje maken, bijvoorbeeld van hardhout, stuk vlonderhout. Mooi zagen/vijlen dat het precies past, streep kit eronder. Je kan de boel nog wat opleuken door een mini vlonder te bouwen over het putje heen . Ik neem aan dat daar ook je wastafel zit en de deur dus. Dan blijft dat allemaal wat droger zodra je uit de douche stapt (als ik je verhaal goed begrijp). Verzin dan wel iets dat het water niet onder heel het vlondertje blijft plakken en je zal er redelijk bij moeten kunnen om het even schoon te maken.

Je douche even droogmaken met een oude handdoek en/of trekkertje zoals @Sgrovert ook al noemt is echt een aanrader, het blijft altijd schoon, bijna geen kalkaanslag en scheelt je later weer uren schrobben en schimmel bijwitten.

Edit: foto gezien. Tip 's winters wil je liever de boel droogstoken dan een steenkoud raam open zetten waardoor de boel niet droog wordt (mensen denken altijd dat ventileren heilig is). Daarna kan je altijd weer ventileren, liefst weer met kachel uit.

[ Voor 14% gewijzigd door jnr24 op 14-07-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@jnr24 Ik kende de douchevlonder niet, maar vind het wel een elegante oplossing. Zelf ben ik niet de handigste, maar mijn vader wel. Eens kijken wat hij ermee kan. Thanks voor de inspiratie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Dennisweb schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:50:
@jnr24 Ik kende de douchevlonder niet, maar vind het wel een elegante oplossing. Zelf ben ik niet de handigste, maar mijn vader wel. Eens kijken wat hij ermee kan. Thanks voor de inspiratie. :)
Ik heb wel eens van die hardhouten balkontegels gehad. Water loopt daar gewoon onderdoor weg, maar ik denk dat dan net wat lastig past (bv 2,2 tegels) en dat het handiger is dat je één (of twee) plaat op maat maakt met een touwtje even vasthaakt aan de kraan, beetje dweilen, onderkant afspoelen en uurtje laten drogen. Als er badgasten (lol) zijn met lang haar zal je wat moeten verzinnen voor viezigheid, misschien valt het mee. Je kan ook de hele vloer doen natuurlijk.

Hier staat wel wat leuke info denk ik: https://ritmeesteralblasserdam.nl/categorie/970.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
Sowieso heb je een douchegordijn of wand nodig, anders wordt de deur nat. En als ik het zo zie is de deur niet van het type dat tegen water kan ...
Het putje wat verderop is geen probleem, gewoon normaal douchen en op t eind douche uit trekken.

Onder de deur een drempel maken van hardhout of steen, met kit goed waterdicht maken.
Sowieso zou ik eens de tegels onderin kitrand wegsnijden, ontschimmelen en nieuwe kitrand plaatsen.

*Beide ingrepen kan je ook laten doen, valt onder onderhoud dat bij aanvang in orde moet zijn. Badkamer moet schimmelvrij opgeleverd worden. Professioneel bedrijf kan dit net wat beter dan jijzelf, gezien je aangaf minder ervaring te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 15-07-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
99ruud99 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:09:
Sowieso heb je een douchegordijn of wand nodig, anders wordt de deur nat. En als ik het zo zie is de deur niet van het type dat tegen water kan ...
Het putje wat verderop is geen probleem, gewoon normaal douchen en op t eind douche uit trekken.

Onder de deur een drempel maken van hardhout of steen, met kit goed waterdicht maken.
Sowieso zou ik eens de tegels onderin kitrand wegsnijden, ontschimmelen en nieuwe kitrand plaatsen.

*Beide ingrepen kan je ook laten doen, valt onder onderhoud dat bij aanvang in orde moet zijn. Badkamer moet schimmelvrij opgeleverd worden. Professioneel bedrijf kan dit net wat beter dan jijzelf, gezien je aangaf minder ervaring te hebben.
Dat klopt. De deur is aan de onderzijde al weggerot, want het zijn precies dezelfde deuren als die ook in de slaapkamers worden gebruikt.

Niet dat ik jou niet geloof, maar heb je een bron voor de schimmelvrije badkamer oplevering? Tegen mij werd gezegd dat ik het met een beetje latex wel wet kan poetsen. Maar dat is dus blijkbaar mij afschepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Latex over schimmel betekend dat het gewoon verder schommelt.

De verhuurder moet het pand in schone staat opleveren. Dit is gewoon afschepen.

Bovendien, groot onderhoud valt onder de kosten van verhuurder, dit klinkt OF als groot onderhoud (vocht probleem) OF als achterstallig onderhoud (en dat moet voor oplevering , dus eerste maand melden).

Eigenlijk, huisbaas is verantwoordelijk voor fatsoenlijk pand exclusief vloer en raambekleding.

Jij bent ook nog verantwoordelijk voor esthetische keuzes (kleur verf etc), maar als het onderhoud / hygiëne is moet het gewoon netjes opgeleverd worden.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 15-07-2024 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
99ruud99 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:20:
Latex over schimmel betekend dat het gewoon verder schommelt.

De verhuurder moet het pand in schone staat opleveren. Dit is gewoon afschepen.

Bovendien, groot onderhoud valt onder de kosten van verhuurder, dit klinkt OF als groot onderhoud (vocht probleem) OF als achterstallig onderhoud (en dat moet voor oplevering , dus eerste maand melden).
De woningbouw zegt dat het een gedragsprobleem is. De vorige bewoners zouden niet voldoende geventileerd hebben. Daardoor mag ik het nu oplossen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
Nee, zij moeten het fatsoenlijk aanleveren, en geef aan dat je een aantekening wilt, dat als het over jaar terug is het geen gedrag maar structureel probleem is

Als vorige huurder frituurvet door afvoer gooit en heel riool is verstopt, moet jij het dan ook oplossen?

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 15-07-2024 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
99ruud99 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:23:
Nee, zij moeten het fatsoenlijk aanleveren, en geef aan dat je een aantekening wilt, dat als het over jaar terug is het geen gedrag maar structureel probleem is

Als vorige huurder frituurvet door afvoer gooit en heel riool is verstopt, moet jij het dan ook oplossen?
offtopic:
Wel een beetje offtopic, maar ik ben het eens. Ik ga er nog eens achteraan.

Moet wel eerlijk zeggen dat het huis nogal wat problematische bewoners heeft gekend. Statushouders die er niet liet mee om zijn gegaan. Wisselwoning geweest voor mensen die een verbouwing in hun huurflat hadden. En daarvoor heeft een mevrouw gewoond die het allemaal niks interesseerde, gezien de 50 enveloppen die ik in de meterkast heb gevonden. Waarvan 6 incasso / deurwaarders. Daar heb ik wel actie op ondernomen door ze voor de zekerheid te mailen.

De plinten zijn ook allemaal doorgerot. Gaan we nieuwe overzetplinten op zetten, zodat het weer wat lijkt. Ach ja, jaren 70 sociale huur. Maar al met al toch een fijn stekkie, als je het wat liefde geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Yups, het is wat je wilt, maar weet ook dat die plinten officieel dus ook onder onderhoud vallen die bij aanvang goed moeten zijn xD .

Mocht je je er niet fijn bij voelen, zorg op zijn minst dat de aanvangs staat volledig is met alle mankementen, anders krijg jij over x jaren de rekening als je weggaat.

Ps - mocht je ooit bang zijn voor deurwaarders kan je altijd nog een adresonderzoek bij je gemeente laten uitvoeren, om te controleren dat je nu nog de enige bent die op dit adres is ingeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
https://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01#Bijlage

Dit wil ik nog even meegeven, en weet ook dat deze dingen bij aanvang ook goed moeten zijn, dus laat je niet afschepen!

Al de dingen die niet benoemd zijn (schimmel, douchewand, vochtbestendige deur, plinten etc) vallen dus onder kosten verhuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 09:10
99ruud99 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:09:

Dat is niet de taak van de huurder, maar van de verhuurder. Die hoort te zorgen dat de kitranden goed zijn.
De huurder kan alleen een melding maken bij de verhuurder dat de kitranden mogelijk niet meer waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
1: Is het putje niet verstopt ? Dat het zo slecht doorloopt ?
2: Ik ken je budget niet, ik weet niet hoelang je er wil/kan/gaat wonen.. maar mogelijk staat de verhuurder open voor een renovatie (vroeger was de leeftijd 20jaar meende ik ) let wel. Gaat mogelijk je huur omhoog.
3: omdenkend, wat gebeurt er als JIJ de badkamer aanpast en een huurverlaging krijgt ? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 15:13
jnr24 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:37:
Zelf een drempeltje maken, bijvoorbeeld van hardhout, stuk vlonderhout. Mooi zagen/vijlen dat het precies past, streep kit eronder. Je kan de boel nog wat opleuken door een mini vlonder te bouwen over het putje heen . Ik neem aan dat daar ook je wastafel zit en de deur dus. Dan blijft dat allemaal wat droger zodra je uit de douche stapt (als ik je verhaal goed begrijp). Verzin dan wel iets dat het water niet onder heel het vlondertje blijft plakken en je zal er redelijk bij moeten kunnen om het even schoon te maken.

Je douche even droogmaken met een oude handdoek en/of trekkertje zoals @Sgrovert ook al noemt is echt een aanrader, het blijft altijd schoon, bijna geen kalkaanslag en scheelt je later weer uren schrobben en schimmel bijwitten.

Edit: foto gezien. Tip 's winters wil je liever de boel droogstoken dan een steenkoud raam open zetten waardoor de boel niet droog wordt (mensen denken altijd dat ventileren heilig is). Daarna kan je altijd weer ventileren, liefst weer met kachel uit.
Ik zou een kunstof vlonder deel/balk hiervoor gebruiken, dat rot gegarandeerd niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Douchegordijn ophangen was al gemeld.
Vloer en wand (en het putje ook) goed laten reinigen door verhuurder, ik begrijp niet hoe ze dit zo smerig in de verhuur kunnen gooien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Haalt de douche gewoon de deur, of is de drempel niet hoog genoeg?

Tegen dat eerste is natuurlijk niets opgewassen behalve een gordijn of glazen douchewand, maar een glazen wand zal hier wel een uitdaging worden.

De drempel verhogen kan voor weinig: https://www.gamma.nl/asso...rijs-4x2x103-cm/p/B106613

Lijm dit met een sterke montagekit op de bestaande drempel (even vetvrij/schoon maken uiteraard) en dan is 'ie 2 (of 3) cm hoger. Je hebt een slijptol nodig om hardsteen te slijpen, maar het is zeker te doen zo'n klein stukje.

En als ze er echt op staan kan dat er (met enig beleid) ook nog wel weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VqluYNKjQyAXD5P5tKiBhPKH2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWP1XoC85OqBbo2u2oKc3zUV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMhg03qjD3yen5BNpMlFAsVEIcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp98q2LSQctgIcEeWFGh0HAy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnl_Q_vNgKunSyvbqmySWd5EEDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95HjqBIK6S4nxnJJqpNbkS16.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxDBLaIr_u66H7BJzMk2DNUTRIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zQ2bDjbQ58wsYLKQSXxy5OR.jpg?f=fotoalbum_large
Even voor de volledigheid, hierbij de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vogel eens uit hoe oud de badkamer is, en op welke termijn deze eventueel in de renovatie gaat.....
immers badkamers moeten ook eens in de zoveel decennia vernieuwd worden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:17

SomerenV

It's something!

SMSfreakie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:53:
Vogel eens uit hoe oud de badkamer is, en op welke termijn deze eventueel in de renovatie gaat.....
Die memo heeft de verhuurder van het huis waar ik woon (particulier) niet gehad. De badkamer is nog exact zoals ie was bij de oplevering in 1986 :') De ketel idem. Zolang het niet kapot is, is er geen enkele verplichting om het te vervangen/vernieuwen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Die memo heeft de verhuurder van het huis waar ik woon (particulier) niet gehad. De badkamer is nog exact zoals ie was bij de oplevering in 1986 :') De ketel idem. Zolang het niet kapot is, is er geen enkele verplichting om het te vervangen/vernieuwen.
ook dan heb je wel rechten natuurlijk.. alleen is het dan iets lastiger natuurlijk..
maar gezien de @Dennisweb sociale huur heeft :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
SMSfreakie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:53:
Ik zal het eens vragen aan een buurman een paar huizen verderop. Die woont er al sinds zijn negentiende, dus hij zal het vast weten.

Volgens mij zit mijn overbuurvrouw bij mijn ouders ook in de commissie die erover gaat. Inmiddels heb ik wel al een slimme meter van Enexis toegezegd gekregen. Bouwjaar van de huidige meter is 1960. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Met een badkamer als deze is het geen wonder idd dat er wat schade aan de radiator, deur en kozijn is. Je hebt denk ik een paar opties:
1. "Fuck it" - accepteren dat het verder stuk gaat, maar als je hier niet te lang wil wonen is dat niet jouw probleem.
2. "Quick fix" - haal bij de Blokker, Gamma of Ikea een douchegordijn en een stang die je tussen twee muren klemt. Dat vangt de spetters af. Het douchewater zal heus wel weglopen door het putje, dus over de gang zou ik me niet te veel zorgen maken. En anders sta je te lang onder de douche, denk je aan het milieu? :P
3. "Vrij nette fix" - Koop een nette glazen douchedeur en hang die op. Moet wel los van de grond, zodat het water kan aflopen naar het putje. Voor de zekerheid kan je de dorpel naar de gang nog ophogen ook. Als je dat gewoon netjes doet, kan de verhuurder je niet verplichten om het weer weg te halen. Dan zijn het duidelijke verbeteringen.
4. "Karen" - Net zo lang zeiken bij de verhuurder tot die 2 of 3 voor je uitvoert, of de hele badkamer verbouwt. Hangt er een beetje vanaf of je dat een leuke hobby vindt en hoeveel tijd je hebt ten opzichte van de verhuurder O-)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 12:10
Ik ben bang als ze dit opknappen ze het nieuwe putje op dezelfde plek terug plaatsen. Vaak tegelen ze er een laag overheen, scheelt weer geld.

Ik ben ook bang dat iedere vorm van een vaste douche wand of iets enorm in de weg gaat zitten. Plus iets van glas in de douche is vaak lastig schoonhouden met kalk enzo. Maar het zal zeker netter staan, de vraag is of je er heel gelukkig van wordt in de praktijk.

Douchegordijn kun je ook van de grond houden en misschien op maat knippen, vaak zijn die veel te groot en gaat het aan elkaar plakken met schimmel tot gevolg.

Misschien een idee: Zou eens wat dunne bleek met een verfroller langs het plafond halen, ben je in 1 keer van de schimmel af. Al heb je zonder afzuiging wel dat ie snel weer terug komt. Gok dat het daarna meteen wat netter kijkt.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

HG badkamer schimmel spul en even een veiligheidsbrilletje +plus oud petje voor boven je hoofd te werken anders coupe soleil ;) en even in je adams kostuum voor het douchen aan de slag en je schimmel is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:41
Mijn collega heeft ook een kleine schimmel gevoelige badkamer in haar huurhuis.

Ze heeft een luchtontvochtiger met afvoerslang gekocht.

Slang via een aansluitstuk voor een wasmachine aan de afvoer van de wastafel maken.

En dan na het douchen een uurtje of twee laten ontvochtigen.

Ze is er laaiend enthousiast over, badkamer schimmelvrij, en de handdoeken zijn snel droog.

Ze heeft zo iets dergelijks:
https://amzn.eu/d/02Bmv2I0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:53

Theo

moederbord

FRANQ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:37:
Mijn collega heeft ook een kleine schimmel gevoelige badkamer in haar huurhuis.

Ze heeft een luchtontvochtiger met afvoerslang gekocht.

Slang via een aansluitstuk voor een wasmachine aan de afvoer van de wastafel maken.

En dan na het douchen een uurtje of twee laten ontvochtigen.

Ze is er laaiend enthousiast over, badkamer schimmelvrij, en de handdoeken zijn snel droog.

Ze heeft zo iets dergelijks:
https://amzn.eu/d/02Bmv2I0
Haal dan bij de Hornbach deze. Kost nog niet eens de helft en heeft 10 jaar garantie.
Deze staat hier ook wekelijks een aantal uren aan om de was snel te drogen, en hij werkt ideaal.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Ik vraag me wel af of een simpele ventilator ook niet een hoop verschil kan maken de boel droog te blazen. €200 en 500W voor zo'n ontvochtiger is niet niks. Ventilatorkacheltje kan ook nog.

[ Voor 6% gewijzigd door jnr24 op 16-07-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:09
Als je met een simpele oplossing minder rot aan je deur wilt, kun je er ook een grote stikker overheen plakken. Een klik stikker met een leuke afbeelding, of een stuk transparante plakfolie voor het kaften van boeken zou prima zijn als je het wit wilt houden.
Op de plek van de deur word voornamelijk de onderste 30 cm nat. Ook is de deur aan de onderkant niet beschermd tegen vocht. Stikker aan de onderkant van de deur door laten lopen en omvouwen aan de douche kant. De lak die in de douche zelf zit is in principe voldoende om het vocht te weren.
Mochten hier krassen of putjes inzitten, zou ik wel aanraden om hem nog een keer te lakken.
Aflakken van een deur is normaal werk voor de huurder.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Die dorpel is te laag voor deze constructie. Gezien hoe diep het putje ligt en de hoogte van de dorpel ten opzichte van de tegels hebben ze er al een keer nieuwe tegels opgelegd over de oude heen...

Hoe dan ook, zit er een doorvoer in de deur voor aanvoer van lucht? Ik zou dat regelen en toestemming om het vaste raam te vervangen door een geïsoleerde plaat met een badkamerventilator met vochtsensor. Kost je even wat werk en pakweg max. 200E en dan is het in ieder geval goed opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Caelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:49:
Die dorpel is te laag voor deze constructie. Gezien hoe diep het putje ligt en de hoogte van de dorpel ten opzichte van de tegels hebben ze er al een keer nieuwe tegels opgelegd over de oude heen...

Hoe dan ook, zit er een doorvoer in de deur voor aanvoer van lucht? Ik zou dat regelen en toestemming om het vaste raam te vervangen door een geïsoleerde plaat met een badkamerventilator met vochtsensor. Kost je even wat werk en pakweg max. 200E en dan is het in ieder geval goed opgelost.
Dat was mijn vermoeden ook, gezien de onderkant van kozijn was weggerot en de betonvloer ook al vochtig was.

Ik ga in ieder geval de woningbouw bellen en vragen of er een bouwkundige of opzichter kan komen, zodat ze zelf kunnen oordelen en mee kunnen denken. Het is een pracht huis en ik heb veel dingen zelf op kunnen poetsen met flink wat verven, maar dit soort dingen kan en mag ik niet zelf oplossen. :)

Update: maandag komt er iemand langs. :)
Pagina: 1