Tweede hands auto. APK verlopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Ik heb een leuke auto in de buurt te koop zien staan. Een Toyota.
Ik ken het model auto. Heb er zelf 1 gehad en ze zijn eigenlijk onverwoestbaar.
Toch heeft de advertentie een vreemde bijsmaak.

Ik heb een kentekencheck gedaan. Auto is van 2000. In 2003 op kenteken gezet. Altijd 1 eigenaar gehad en net iets meer dan een ton gereden. Laatste overschrijving was in juni. APK is afgelopen vrijdag verkopen.

Uiteraard heb ik dit aan de verkoper voorgelegd en deze geeft aan dat de wisserbladen versleten zijn. Beetje vreemd om de auto daarop af te laten keuren en dan te koop aan te bieden. Een auto kan er wel op afgekeurd worden, maar als het mijn auto was had ik er de garage nieuwe wisserbladen op laten zetten en goed laten keuren. Een auto verkopen zonder geldige APK levert gewoon vragen op. Volgens mij mag ik er niet eens in proefrijden? Want hij mag de openbare weg niet op.

Punt twee is die overschrijving in juni. Waarom de auto nu alweer verkopen na een maand?
Auto zou ingeruild zijn op de auto van de moeder van de verkoper die overleden is. Hij staat nu bij een vriend in de handelsvooraad. Dat klopt volgens mij niet helemaal… gezien de auto volgens de rdw maar 1 eigenaar heeft gehad.

Ik vermoed dat deze auto van de moeder is geweest. Die is in juni overleden. En toen is de auto overgeschreven in de handsvooraad van die vriend. Maar waarom dan pas de auto verkopen net nu de apk verlopen is. En ik neem aan dat die vriend een autobedrijf heeft en er zo een geldige apk op kan zetten.

Een heel verhaal en jullie waren natuurlijk al lang bij deze 24 jaar oude auto weggelopen, maar deze auto is er 1 van het model/type dat niet meer gemaakt wordt en hij heeft weinig km’s gereden. En afgaande op de foto’s ziet hij er goed uit.

Moet ik hiermee verder gaan, of ook maar gewoon die roze bril afzetten?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00

BCC

Zelf APK en/of aankoop keuring laten doen door jouw bij een door jouw bekende garage - afhankelijk van de punten die er zijn koop je hem wel/niet. Als de verkoper daar niet aan wil meewerken, dan hard weglopen.

Je mag met een verlopen APK niet meer rijden, behalve de eerste twee maanden naar het dichtsbijzijnde APK station (https://www.anwb.nl/auto/...eparatie/apk/apk-verlopen).

In het beste geval heb je een leuke auto, in het slechtste geval ben je 50 euro kwijt aan een apk en breng je de auto lekker terug.

[ Voor 45% gewijzigd door BCC op 14-07-2024 22:23 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

franssie

Save the albatross

Dus onderhandelen, hou een prijs in je hoofd en trek alles war tegenvalt daarvanaf. Zal verkoper niet leuk vinden, maar het verkopen van een auto zonder APK gaat ook richting sloopwaarde - wat dus de vraag oproept waarom verkoper die moeie niet doet.
Ruitenwissers is ovreigens kul, eerder een verkoop argument. Ze moete echt heel slecht zijn voor afkeur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Wat is er zo aantrekkelijk aan een auto van 25 jaar oud dat je al die rode vlaggen probeert groen te schilderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02
rimave schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:17:
Een auto verkopen zonder geldige APK levert gewoon vragen op.
Ik zie het probleem echt niet.

Apk stelt geen zak voor. Dus wel of geen apk zegt niets over hoe goed een auto wél of niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt kenteken check gedaan, is dat die van de RDW? Zo ja, check finnik.nl eens, geeft meer info :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Barrycade schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:24:
Wat is er zo aantrekkelijk aan een auto van 25 jaar oud dat je al die rode vlaggen probeert groen te schilderen?
Zie m’n avatar en check de show je auto topics in de huiskamer. ;)
Mensen die deze auto’s kennen weten wat ze er aan hebben en willen ze nooit meer kwijt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Dat heb ik uitstaan maar ik begrijp dus een yaris verso?

Ok dat zal, maar dan nog. Die kunnen toch ook nog steeds een kat in de zak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:52
Staat ie een beetje in de buurt? Ik lees dat je met groene platen zonder APK mag rijden, als ie bij een garagebedrijf staat zou dat dus moeten kunnen... Als ie bevalt direct APK erop en even met de monteur meekijken of er veder nog zaken mis mee zijn...

Met een auto van 24 jaar heb je natuurlijk weinig garanties, maar daar is de prijs verwacht ik ook naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:52

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Er is 1 antwoord op: niet doen!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:26:
Je zegt kenteken check gedaan, is dat die van de RDW? Zo ja, check finnik.nl eens, geeft meer info :)
Nou wordt het verhaal nog leuker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgncS2yx7ByvuM_pOiQb9XJozhA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pai91Cys84Yiug8Ozw7k2aA0.jpg?f=user_large

Auto heeft twee keer eerder afkeur gehad op profiel van de bandjes.
Ik verwacht ook bij deze auto geen grote apk afkeur punten, omdat deze auto’s makkelijk 3 á 4 ton kunnen lopen zonder noemenswaardige problemen. Mits er regelmatig onderhoud is gepleegd natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door rimave op 14-07-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dus teller teruggedraaid, of dat ding heeft 10 jaar in een schuur gestaan? (Afhankelijk hoeveel hij nu precies op staat).

Even zonder bovenstaande, kost het natuurlijk niet meer dan paar tientjes om APK keuring te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Barrycade schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:42:
Dat heb ik uitstaan maar ik begrijp dus een yaris verso?

Ok dat zal, maar dan nog. Die kunnen toch ook nog steeds een kat in de zak zijn?
Klopt. Ik wil m’n Mazda netjes houden en heb spijt dat ik mijn Verso ooit verkocht heb.
Het ding is zo ontiegelijk praktisch. De mx5 past niet veel in, daarom zou ik een goedkope pakezel voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Auto zonder geldige APK is onverkoopbaar.

En hier bij de Action liggen ruitenwissers van 5.95 per stuk, dus dat kan het probleem niet zijn. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Prisma16 op 14-07-2024 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
rimave schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:44:
[...]

Nou wordt het verhaal nog leuker:
[Afbeelding]

Auto heeft twee keer eerder afkeur gehad op profiel van de bandjes.
Ik verwacht ook bij deze auto geen grote apk afkeur punten, omdat deze auto’s makkelijk 3 á 4 ton kunnen lopen zonder noemenswaardige problemen. Mits er regelmatig onderhoud is gepleegd natuurlijk.
Dus de teller is ontzettend teruggedraaid als die in 2014 al 123k had? Hoeveel km heeft die volgens de advertentie nu?

Melden bij de RDW en een andere auto zoeken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat vraagt ie er voor? Als dat 250 euro is en je kunt bedingen dat er bij de APK geen gekke dingen tevoorschijn mogen komen, zou je de gok kunnen nemen.
Ruitenwissers of bandenprofiel mag het dan uiteraard niet zijn, maar iets als een doorgeroest chassis of motorsteun ofzo uiteraard wel.

Vraagt ie er 500 euro voor, met een grote boog omheen lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1