-
[ Voor 99% gewijzigd door maxdevries13 op 28-07-2024 13:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door maxdevries13 op 28-07-2024 13:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 14-07-2024 21:55 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Euh omdat je van steenwol bijna de helft meer nodig hebt aan dikte voor dezelfde isolatie waarde?The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:07:
Dat is de retail prijs, voor de groothandel mag je er ca 40% aftrekken, dat is zijn inkoop. Zit aardig wat marge op dus.
Verder vraag ik me af waarom niet gewoon rollen steenwol ofzo. Lijkt me net zo goed isolerend en goedkoper. Vervelender voor hen om mee te werken wellicht, maar mag aannemen dat ze handschoenen hebben
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Sorry, maar voor zover ik kan beoordelen zijn de bouw groothandels als de Bouwmaat, BMN, Stiho absoluut niet goedkoper dan een webwinkel die gericht is op de consument.The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:07:
Dat is de retail prijs, voor de groothandel mag je er ca 40% aftrekken, dat is zijn inkoop. Zit aardig wat marge op dus.
Verder vraag ik me af waarom niet gewoon rollen steenwol ofzo. Lijkt me net zo goed isolerend en goedkoper. Vervelender voor hen om mee te werken wellicht, maar mag aannemen dat ze handschoenen hebben
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Niet dus, veelal zijn de webshops goedkoper dan de grotere Retail winkels, wij wijken soms al (bedrijfsmatig) uit naar webshops om het goedkoper in te kopen.The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:07:
Het materiaal zelf is 21%, het stukadoren inderdaad 6%: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/werkzaamheden_aan_woningen/stukadorenNACrat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:16:
Valt die post van €2.295 m.b.t. het stucwerk niet in het 9% tarief qua BTW? Of is je huis jonger dan 2 jaar?
En gaan ze ook in de weekenden werken? Aangezien ze 14 parkeer dagkaarten hebben begroot voor twee weken werk. Bij twee weken werk ga ik uit van 10 werkdagen, dus 10 dagkaarten. Is maar centenwerk op dit bedrag maar toch.
Citaat uit de eerste alinea van je link:Piemol schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:27:
[...]
Het materiaal zelf is 21%, het stukadoren inderdaad 6%: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/werkzaamheden_aan_woningen/stukadoren
Wat betreft het parkeren: misschien komen ze wel een paar keer met twee auto's, niet heel gek lijkt mij.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Sorry, dat is dom van mij. Ook wel raar van de overheid trouwens, want bij isoleren is wel expliciet het materiaal 21%, is ook niet te onthouden met zulke regelsNACrat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Materialen vallen dus ook in het laagtarief. Dus mijn inziens moeten ze de BTW in die post aanpassen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq