Offerte check - 90m2 voorzetwanden plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevries13
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-07 23:08
-

[ Voor 99% gewijzigd door maxdevries13 op 28-07-2024 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:36
Je kan altijd kijken of je een ander kan vinden, maar als deze mensen goed communiceren is het ook wat waard.

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 14-07-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

In de offerte is het 35 euro per m2 incl latten, gipsplaat, etc.

Op https://isolatienoord.nl/...nt/pir-gips-ak-2600x600mm hebben ze soortgelijke platen voor iets meer dan 25 euro per m2 gips. Dan nog wat latten erbij en je komt al aardig in de buurt. Het goedkoopst zullen ze wellicht nooit zijn, maar heel gek qua prijs lijkt het in eerste instantie niet te zijn. En de opmerking van @99ruud99 is ook iets om niet te vergeten.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:38
Ik vind het nette offerte. Materiaal halen bij de aannemer is nooit het goedkoopst. Je kunt voorstellen om zelf het materiaal te halen, maar daarmee neem je ook een stukje risico op je. Zou ik in deze situatie niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat is de retail prijs, voor de groothandel mag je er ca 40% aftrekken, dat is zijn inkoop. Zit aardig wat marge op dus.

Verder vraag ik me af waarom niet gewoon rollen steenwol ofzo. Lijkt me net zo goed isolerend en goedkoper. Vervelender voor hen om mee te werken wellicht, maar mag aannemen dat ze handschoenen hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:56
The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:07:
Dat is de retail prijs, voor de groothandel mag je er ca 40% aftrekken, dat is zijn inkoop. Zit aardig wat marge op dus.

Verder vraag ik me af waarom niet gewoon rollen steenwol ofzo. Lijkt me net zo goed isolerend en goedkoper. Vervelender voor hen om mee te werken wellicht, maar mag aannemen dat ze handschoenen hebben ;)
Euh omdat je van steenwol bijna de helft meer nodig hebt aan dikte voor dezelfde isolatie waarde?

Daarbij veel meer werk aan het maken van de constructie om het tussen te maken.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:38

Sorry, maar voor zover ik kan beoordelen zijn de bouw groothandels als de Bouwmaat, BMN, Stiho absoluut niet goedkoper dan een webwinkel die gericht is op de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
Lijkt me een mooie offerte, en qua specificaties geeft het ook wel vertrouwen. Voor PIR+gips betaal je bij isolatiemateriaal.nl 2598 euro, en ze zullen meer moeten bestellen vanwege reststukken en dagkanten. Paar honderd euro kit + pur, aantal honderd euro aan ventilatielatten. Dan zit je al over de 3200 euro, maar dat is wel inclusief BTW.

Ik heb bij mijzelf thuis gedaan, en het is echt een enorm karwei. Ik zie hier zaken instaan als stopcontacten verplaatsen (wel 8 over 90 m2??), dagkanten, vensterbanken, lijkt me vrij compleet.

Vraag me wel af hoe het zit met het plafond? Waar bestaat die uit, en is/gaat die er ook uit? En hoe verzetten ze de stopcontacten? Ik heb het allemaal opnieuw getrokken.

@The Eagle : met steenwol heb je veel meer dikte nodig voor de zelfde R-waarde

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:33

Niet dus, veelal zijn de webshops goedkoper dan de grotere Retail winkels, wij wijken soms al (bedrijfsmatig) uit naar webshops om het goedkoper in te kopen.
Dus even 40% er vanaf halen kan je echt wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Laatst online: 19:42
Valt die post van €2.295 m.b.t. het stucwerk niet in het 9% tarief qua BTW? Of is je huis jonger dan 2 jaar?

En gaan ze ook in de weekenden werken? Aangezien ze 14 parkeer dagkaarten hebben begroot voor twee weken werk. Bij twee weken werk ga ik uit van 10 werkdagen, dus 10 dagkaarten. Is maar centenwerk op dit bedrag maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:40
NACrat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:16:
Valt die post van €2.295 m.b.t. het stucwerk niet in het 9% tarief qua BTW? Of is je huis jonger dan 2 jaar?

En gaan ze ook in de weekenden werken? Aangezien ze 14 parkeer dagkaarten hebben begroot voor twee weken werk. Bij twee weken werk ga ik uit van 10 werkdagen, dus 10 dagkaarten. Is maar centenwerk op dit bedrag maar toch.
Het materiaal zelf is 21%, het stukadoren inderdaad 6%: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/werkzaamheden_aan_woningen/stukadoren

Wat betreft het parkeren: misschien komen ze wel een paar keer met twee auto's, niet heel gek lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Laatst online: 19:42
Piemol schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Het materiaal zelf is 21%, het stukadoren inderdaad 6%: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/werkzaamheden_aan_woningen/stukadoren

Wat betreft het parkeren: misschien komen ze wel een paar keer met twee auto's, niet heel gek lijkt mij.
Citaat uit de eerste alinea van je link:

Het stukadoren van woningen ouder dan 2 jaar valt onder het 9%-tarief. Het gaat ook om het voorbereiden van het stukadoorwerk, voorbehandelingen en de gebruikte materialen.

Materialen vallen dus ook in het laagtarief. Dus mijn inziens moeten ze de BTW in die post aanpassen.

Met betrekking tot parkeren goed punt. Wellicht komen ze inderdaad op sommige dagen met meerdere auto’s. Niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:57
Die korting op dat parkeren klinkt leuk, maar uiteindelijk betaal je het toch zelf. Heb je geen bezoekersvergunning o.i.d.? Dan kan die hele post eraf.

Verder ziet de offerte er in mijn ogen goed en compleet uit, ze hebben redelijk in detail staan wat ze gaan doen. Ik mis alleen iets van een CAR verzekering o.i.d..

BTW tarieven en aannemers is altijd geneuzel, 6, 9 of 21% wees er scherp op en spreek ze erop aan als het verkeerd gefactureerd wordt. Kan je snel een paar honderd euro schelen.

Succes!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:40
NACrat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Materialen vallen dus ook in het laagtarief. Dus mijn inziens moeten ze de BTW in die post aanpassen.
Sorry, dat is dom van mij. Ook wel raar van de overheid trouwens, want bij isoleren is wel expliciet het materiaal 21%, is ook niet te onthouden met zulke regels :)

Bij deze werkzaamheden is het belangrijkste materiaal 21%, arbeidsloon 6%:
- behangen
- isoleren

Bij deze is zowel het materiaal als het arbeidsloon 6%
- schilderen
- stukadoren
Pagina: 1