TPlink Point-to-point WiFI i.c.m. mesh Zenwifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:39
Ik heb een Point-to-Point Wifi verbinding opgezet met een TPLink EAP215 tussen huis en schuur op ca. 75 meter afstand. De link zelf werkt naar behoren, sterkte - 44dBm.

In huis heb ik ASUS Zenwifi ET12 in gebruik. Nu wil ik in de schuur verder met deze Zenwifi en dacht deze dus op de P2P in de schuur aan te sluiten, maar zodra ik dat doe dan valt de P2P verbinding weg helaas.

Even schematisch weergegeven:

Internet - WAN - Zenwifi1 - LAN - kabel - WAN - Zenwifi2 - Wireless - Zenwifi3 (huis) - LAN - kabel - P2P - kabel - WAN - Zenwifi4 (schuur)

Ik zou denken dat het voor de Zenwifi niet uitmaakt of er een kabel (of wireless verbonden) ligt tussen twee mesh stations of als deze via een P2P bridge wordt aangesloten. Maar wellicht zie ik hier iets over het hoofd. :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mesh wil vaak dat tussenliggende apparatuur IEEE1905.1 ondersteunt Als die EAP's dat niet doet zou dat eea kunnen verklaren. Maar werkt het wel als je ZenWiFi4 direkt via Ethernet hangt aan ZenWiFI3? Zo ja zou ik focussen op de P2P bridge, zo nee zit het in de topologie van ZenWiFi. Sommige mesh implemenaties hebben moeite met bedrade. dan draadloze en daarna weer bedrade aansluitingen. Ik weet niet hoe het bij ZenWiFi zit op dat vlak.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
Okay, dank! Dit geeft weer wat richtingen om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
Nog niet gelukt om als meshsysteem door te zetten naar de schuur.

Ik heb nu de ZenWifi in de schuur als AP ingesteld, met dezelfde SSID als in huis. Kan het AP zelf rechtstreeks benaderen via het zelfde IP netwerk als in huis. Snelheid lijkt prima. Is dit okay zo, of moet ik AP in schuur zijn eigen IP netwerk geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 14:32
Ik heb vergelijkbare situaties gehad en dit (voorlopig) met devolo powerline adapters opgelost om huis en schuur te verbinden.

Wat mijn ervaring met asus ai mesh betreft: met 3x rt-ac68u moet je geen appatuur (switch oid) tussen de asus routers (onderling bedraad) plaatsen. Dat lijkt in eerste instantie wel te werken maar na een tijdje klapte het er bij uit.

Uiteindelijk ben ik naar Mikrotik gegaan (ook niet ideaal-maar doet wat ik wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aartvark013 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:14:
Nog niet gelukt om als meshsysteem door te zetten naar de schuur.

Ik heb nu de ZenWifi in de schuur als AP ingesteld, met dezelfde SSID als in huis. Kan het AP zelf rechtstreeks benaderen via het zelfde IP netwerk als in huis. Snelheid lijkt prima. Is dit okay zo, of moet ik AP in schuur zijn eigen IP netwerk geven?
Heb je geprobeerd of het probleem ligt aan topologie (dus ethernet achter mesh werkt sowieso niet) of door de wireless bridge ertussen (ethernet achter mesh werkt, alleen niet als je die bridge ertussen hangt)?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1