Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Sinds mijn telefoon Xiaomi 11 Lite 5G NE een upgrade naar MIUI 14 gekregen heeft (alweer meer dan een jaar geleden) valt me op dat als ik foto's maak met de standaard foto's app de locatie van de foto's vaak meer dan honderden meters en soms zelfs een kilometer afwijkt.
Na een upgrade naar HyperOS 1.0 blijven de problemen.

Bij alle apps kun je aangeven of ze de nauwkeurige locatie mogen gebruiken of een locatie bij benadering. De standaard apps van Xiaomi.eu ROM waaronder de camera-app kun je niet aangeven welke nauwkeurigheid ze kunnen gebruiken.

Nu ben ik er achter hoe ik het probleem kan 'oplossen' door in Instellingen - Locatie - Locatieservices - Google-locatienauwkeurigheid - Uit te zetten. De foto-app wordt dan geforceerd om de gps locatie te gebruiken en die is dan vaak tot op enkele meters nauwkeurig.

Maar nu heb ik ook diverse apps die niet werken als de Google-locatienauwkeurigheid uit staat zoals Field Maps (GIS applicatie).

Ik heb al heel wat afgezocht op Google op apps of instellingen waarbij je op het thuisscherm van mijn telefoon een knop kan installeren om de Google-locatienauwkeurigheid aan en uit te zetten. Jammer genoeg heb ik die niet kunnen vinden. Of instellen dat alleen de camera-app geen rechten heeft om de Google-locatienauwkeurigheid te mogen gebruiken en alle andere apps.

Blijkbaar hebben meerdere mensen problemen met de nauwkeurigheid van de locatie die opgeslagen wordt in de foto: https://xiaomi.eu/communi...e-location-anymore.68682/

Is er een app waarmee je makkelijk de Google-locatienauwkeurigheid kan uit- en aanzetten? En ervaren meer mensen problemen met die locatie nauwkeurigheid bij foto's met andere Android toestellen?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een Samsung en geen problemen met de lokaties van de foto's.
Twee suggesties waar ik aan denk die je nog kunt proberen:

Ten eerste, kun je de Google Locatieservices niet beter krijgen. Klinkt alsof er een batterijbespaar functie of iets is waardoor deze niet nauwkeurig is en alleen maar eens in de zoveel tijd de lokatie registreerd.

Ten tweede, heb je al een andere camera app uit de play store gebrobeerd of je daar welde lokatie services goed mee krijgt aangezien je het voor de ingebouwde app niet kunt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:07:
Ik heb een Samsung en geen problemen met de lokaties van de foto's.
Twee suggesties waar ik aan denk die je nog kunt proberen:

Ten eerste, kun je de Google Locatieservices niet beter krijgen. Klinkt alsof er een batterijbespaar functie of iets is waardoor deze niet nauwkeurig is en alleen maar eens in de zoveel tijd de lokatie registreerd.

Ten tweede, heb je al een andere camera app uit de play store gebrobeerd of je daar welde lokatie services goed mee krijgt aangezien je het voor de ingebouwde app niet kunt regelen?
Ik heb alle instellingen nagelopen en batterijbesparing staat uit.

Nadeel van een andere camera is dat ze vrijwel allemaal niet de macrolens van het toestel ondersteunen.

Vandaar dus dat ik op de optie kwam of het mogelijk is om tijdelijk de Google locatieservice uit te zetten me een simpele knop op het thuisscherm.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Volgens deze link kan het niet via een losse app.
https://stackoverflow.com...-service-programmatically