Is dit een goede oplossing voor dakisolatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregcecchi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-07-2024
Hallo iedereen.

Sommige adviseurs boden aan om mijn plafond op de bovenste verdieping af te breken, te isoleren en vervolgens weer af te sluiten. Het is erg duur (~€13.000,00) en zeer invasief.

Eén adviseur stelde voor om onderstaand materiaal te gebruiken, dat via kleine gaatjes kan worden geïnjecteerd. Ik vind dit voorstel interessant omdat het slechts € 2.000,00 kost en ik niets hoef te herbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gglehdI3jQiqToYTqCPD4e72P08=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JV1is5Zg76okSKY7Z5niIeUY.png?f=fotoalbum_large

Ik ben bang dat dit te goedkoop kan zijn of niet de moeite waard. Kent iemand dit of een betere oplossing voor mijn situatie? Ik wil voorkomen dat ik het plafond opnieuw moet opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05 10:39
Inblazen word niet zoveel gedaan in daken (wel in verdiepingsvloeren) maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. Met glaswolvlokken heb ik het wel nog niet gezien, meestal worden celulosevlokken (papier) gebruikt.

Wel moet je dan zeker weten dat alles luchtdicht is.
Als er kieren in je dak zitten, zou het kunnen dat je vlokken plots op je terras waaien :+
En je kent best de opbouw ook een beetje - stel dat er ooit een extra plankje geslaan werd ergens tussen, en die holte word niet opgevuld, zit je met een koudebrug.

[ Voor 26% gewijzigd door nightgold op 14-07-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Je hebt het over plafond, maar ik denk dat je het dak(beschot) bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Dit is een prima product om tussen het dakbeschot en het plafond in te blazen. Belangrijk is een goede vulling.

Het zal meer dan 1 gaatje worden in het plafond. Maar dat is goed netjes afgewerkt te werken en daarna schilderen.

Alleen wel rekening houden als je later spotjes gaat inbouwen of het plafond vervangen. Meestal wordt als er losse vulling worst gebruikt in een dak eerst het folie aangebracht. Zodat de vulling daarop blijft liggen als het plafond eruit gehaald wordt later.

[ Voor 36% gewijzigd door mjjveldt op 14-07-2024 18:33 ]

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahikoo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03:52
Hebben ze aangegeven wat ze van plan zijn met de vochthuishouding bijvoorbeeld door het aanbrengen van een dampscherm? Of zit er nog een verdieping boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
op de foto zie je ook het dampscherm zitten en dat is bij een dak wat dampopen is aan de buitenkant. als jij een dampdicht dak hebt zoals bitume, zink oid zou ik het nooit doen zonder vocht regulering (klimaatfolie) .en dan moet het plafond open.

met een houtachtie vezel (zoals celluose) kan er meer, maar ik zou altijd de fabrikant volgen in hun advies en niet de leverancier of aannemer.

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 14-07-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Voordat we allemaal los gaan moeten we even zeker weten wat er met plafond wordt bedoeld en wat er boven zit, plat dak met bitumen zoals @twain4me aangeeft? Want dan zal er inderdaad meer moeten gebeuren dan alleen dit inblazen.

Voor een bedrag tussen de 2000 en 13000 kun je toch ook bovenop je plat dak isoleren?

[ Voor 16% gewijzigd door No Hands op 14-07-2024 18:45 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregcecchi
Nielson schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:28:
Je hebt het over plafond, maar ik denk dat je het dak(beschot) bedoelt?
Ja! Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-05 19:20
nightgold schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:26:
Inblazen word niet zoveel gedaan in daken (wel in verdiepingsvloeren) maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. Met glaswolvlokken heb ik het wel nog niet gezien, meestal worden celulosevlokken (papier) gebruikt.

Wel moet je dan zeker weten dat alles luchtdicht is.
Als er kieren in je dak zitten, zou het kunnen dat je vlokken plots op je terras waaien :+
En je kent best de opbouw ook een beetje - stel dat er ooit een extra plankje geslaan werd ergens tussen, en die holte word niet opgevuld, zit je met een koudebrug.
Waarom blazen bedrijven wel celulose in maar geen wol of iets dergelijks? Lijk mij dat wol ofzo toch veel lichter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregcecchi
Ahikoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:32:
Hebben ze aangegeven wat ze van plan zijn met de vochthuishouding bijvoorbeeld door het aanbrengen van een dampscherm? Of zit er nog een verdieping boven je?
Geen verdieping erboven. Ze hebben geen melding gemaakt van een dampscherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:20
Is het nou een plafond en platdak (met bitumen?) of een hellend dak met dakbeschot en pannen? Of nog iets anders?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregcecchi
No Hands schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:44:
Voordat we allemaal los gaan moeten we even zeker weten wat er met plafond wordt bedoeld en wat er boven zit, plat dak met bitumen zoals @twain4me aangeeft? Want dan zal er inderdaad meer moeten gebeuren dan alleen dit inblazen.

Voor een bedrag tussen de 2000 en 13000 kun je toch ook bovenop je plat dak isoleren?
Ik weet niet zeker of ik het begrijp, sorry. Maar dit is mijn dak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ncfz0YYlJDHTf63zAFNCIXo8bQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ayWZziCNponY4KiMwnAVdZ8o.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
andregcecchi schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Ik weet niet zeker of ik het begrijp, sorry. Maar dit is mijn dak:
[Afbeelding]
Oke, je hebt een schuin dak en wat ze willen afbreken is het plafond onder de zolder?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1