Reisadvies Noord-Spanje, Pals

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Wij willen 30 juli (in de nacht) gaan rijden richting Noord-Spanje en mogelijk wel nog met 1 tussenstop/overnachting met de kinderen.
Wat is advies qua route? Via Route du Soleil of juist via Parijs en dan naar beneden?
Het is de eerste keer dat we het doen dus probeer wat informatie te checken :)

Ik heb al een milieusticker en ga ook nog voor tolbadge kijken van ANWB, wel zo gemakkelijk denk.

Bedankt voor de tips!
Andere tips zijn ook welkom uiteraard!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 19:19
Als je doordeweeks rijdt zou ik de route de soleil nemen. Doe ik al jaren en gaat prima.

Parijs is sowieso altijd druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pals ligt in Catalonië. Dan heb je 2 hoofd-routes: de Route du Soleil idd, dus A31 -> A6 -> A7 -> A9, en de route over Parijs (A1 -> A10 -> A71 -> A75 -> A9)

Ik heb ruime ervaring met beide, en geef toch de voorkeur aan de laatste route, dus via Parijs -> A75. Een veel mooiere route imho dan de Route du Soleil (met name de A75 is erg mooi qua gebied). En goedkoper qua tol, A75 is grotendeels tolvrij (behalve het Viaduc de Millau dan). En een stuk rustiger (de A71 en zeker de A75 zijn veel rustiger dan de A6 en A7).

Als je zorgt dat je na 10:00 en voor 14:00 bij Parijs bent is zelfs de Peripherique nog prima te doen doorgaans (tijdens de spits wil je die niet doen...)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:39
Tolbadge is ideaal. Wij zijn dit jaar via route soleil heen gegaan en via Parijs terug. Op de terugreis heb je nu ook een tolweg zonder poortjes. Die tolbadge piept een keer en dan is het goed. Anders moet je het online regelen of in een kantoortje langs de weg ergens. Maar ook al verhalen gelezen dat je er een boete voor kan krijgen als je er rijdt zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:14
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je vandaan komt.

Afgelopen september in Pals geweest, en zojuist terug van Platja d'aro + Argeles Sur Mer. Ik rij altijd via Route du Soleil (Luik -> Luxemburg -> Route du Soleil, wel zo makkelijk vanuit Zuid Limburg..

Vanuit Zeeland oid lijkt mij via Parijs weer logischer?

Fijne van Route du Soleil vind ik persoonlijk dat het relaxt rijden is, 1 lange weg naar het zuiden van Frankrijk/ Spanje, binnen 12 uurtjes zit ik met een biertje aan het strand. Ook zeer veel gezellige (persoonlijke mening) parkeerplaatsen met toilet units langs de Route.

Hoe dit allemaal gaat via Parijs weet ik niet, dat is voor mij een flinke omweg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is er een sportevenementje in Parijs rond die tijd dus het kan zijn dat het er iets drukker is dan normaal ;-)

Als het voor je vertrekpunt in Nederland niet uitmaakt zou ik lekker voor de Route du Soleil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat @Kurkentrekker zegt... Ik zou Parijs rond die periode zo veel als mogelijk vermijden als je daar niet heen gaat om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:42
Nagenoeg diezelfde route 3 weken terug gereden en wij hebben de route over Parijs genomen.
Was natuurlijk nog geen vakantie tijd, dus niet helemaal vergelijkbaar (en inderdaad ook nog een bepaald sportevenement). Voornaamste reden was dat mijn ervaring met over Lyon rijden op zn zachtst gezegd niet heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Parijs en Lyon zijn vergelijkbaar qua drama. Voordeel bij Parijs is dat er meerdere wegen zijn dus je nog beetje kunt uitwijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:43
Als je in Pals bent vergeet dan ook niet kip te gaan eten bij Can Padres!

Wij nemen altijd gewoon de Route du Soleil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mocht je via Parijs gaan, overweeg ook zeker de Francilienne. Da's een route om Parijs heen, scheelt je de périphérique en potentieel een hoop drukte :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:48
Ga vooraf een beetje spelen met routeplanners. Indien je over Parijs gaat wil je de spits vermijden, dus zorg dat je ruim voor 7.00 uur bij Parijs bent of na 10.00 uur pas bij Parijs bent.

Onderschat trouwens Antwerpen en Brussel ook niet qua file ellende.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-03 15:33
Wij rijden al jaren via de Route du Soleil naar het zuiden (ook Noord-Spanje, baai van Roses). Via Parijs zou echt niet in me opkomen eigenlijk, tenzij ik specifiek op dit route eens ergens zou willen stoppen. Als je al in de nacht rijdt doet het uitzicht er grotendeels ook niet toe.

Ligt er dus een beetje aan waar je vandaan komt, wij rijden vanuit Midden-Limburg dus dan is Luik - Luxemburg - Dijon - Lyon - Perpignan een heel logische rit. Gaat altijd heel vlot (~12u). Na luik heb ik eigenlijk geen navigatie meer nodig.

Enige punt waar het altijd even druk wordt is Lyon (maar ook afhankelijk van tijdstip) via deze route, voor de rest heel goed te doen doen en prima stoppunten in Frankrijk langs deze route. Je weet gewoon dat je bij Lyon waarschijnlijk even stil staat, maar ik heb het nog nooit zo erg ervaren als bijvoorbeeld voor een Gotthard tunnel wachten richting Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Als hierboven eerder geschreven kun je afhankelijk van je startlocatie voor de route Parijs - Lyon of de route Luxemburg - Lyon kiezen. Maar sterk afhankelijk van de drukte en wegwerkzaamheden rondom Parijs.
Wij hebben de route richting noord Spanje meermaals met de auto gedaan, met 2 kinderen op de achterbank plus volgepropte bagageruimte en hebben de ervaring dat de route via Luxemburg een stuk ontspannender is.

De eerste keer dat wij deze rit naar noord Spanje deden, zijn wij vroeg in de avond na het avondeten gaan rijden. Met het optimistische idee dat wij 16 uur later, ofwel rond 11:00 uur op de bestemming zouden zijn.
(Ik had in het verleden al vaker in m'n eentje deze route gereden, kende de reistijd en wist dat dit te doen was.)
Echter, met kinderen achterin, na een jaar werken en zelf ook een paar jaar ouder bleek dit best een zware reis. We zijn er gekomen maar ik heb 2 dagen nodig gehad om bij te komen. We hadden geen diesel zoals ik toen had, dus vaker tanken, sowieso vaker plaspauzes met dames in de auto, kids die na een tijdje een soort van in slaap vallen op de achterbank maar al snel weer wakker worden en humeurig worden, vrouw lief die mijn reisverhalen van vroeger toch rooskleuriger vond dan de realiteit, etc. etc. En niet minder belangrijk: na twee weken vakantie uitgerust aan de terugweg beginnen, om vervolgens weer compleet uitgeput van uren rijden thuis te komen.

De jaren erop hebben wij standaard voor een overnachting gekozen. Op de heenweg net voorbij Lyon zodat je 's morgens niet in de spits weggaat en op de terugweg in noord Frankrijk, zodat je de volgende dag niet zo heel ver meer hoeft. Wij kozen hotels van Novotel die dichtbij de snelweg lagen. Snel bij het hotel, rustig eten, lekker slapen, douchen, ontbijten en fris weer opweg. Dit blijken natuurlijk veel meer reizigers voor de Spaanse zon te doen maar wij moesten eerst ervaren dat in 1 nacht met gezin naar Spanje rijden toch best zwaar is.

Wat betreft de tolbadge: zeker doen. Je gaat peages tegenkomen waarbij je echt blij bent dat je een poortje mag kiezen waar niemand staat, of de 30km/u poort zonder te remmen. Want alle peage poortjes werken met de tolbage en niet in de rij hoeven staan maar gelijk weer door is na enige uren sturen best een fijn gevoel.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Sethro schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:36:
Parijs en Lyon zijn vergelijkbaar qua drama. Voordeel bij Parijs is dat er meerdere wegen zijn dus je nog beetje kunt uitwijken.
Als je het verkeerd opvolgt in Lyon heb je ook nog genoeg mogelijkheden om snel een andere weg te pakken.
Bv: Meer dan 1u file, in Mâcon al afrijden richting Geneve en via daar naar Lyon gaan.
Het is een half uur langer, maar beter dat dan stilstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-04 11:38
De olympische spelen beginnen de 26e, dus dan kan het wat drukker zijn, rond Parijs.
Maar als iedereen dat denkt en de route du soleil neemt, kan dat weer meevallen :)

En controleer op de site van de anwb of viamichelin ook ff op wegafsluitingen, dat had mij afgelopen donderdagavond een avontuur bespaard (n104/Francilienne afgesloten wegens onderhoud: bonne chance!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:45
Ik rij al ruim 20 jaar 1 à 2 keer per jaar naar Begur (ligt naast Pals) en wij rijden vrijwel altijd via Parijs. Waarbij we wel altijd proberen om niet tussen 7-10 uur en 16-19 uur bij Parijs te zijn. Je verliest er altijd wel wat tijd, maar die haal je ruimschoots in wanneer je vanaf Orleans via Clermont Ferrand naar zuid-Frankrijk kunt doorrijden. Dan heb je de snelweg vrijwel voor jezelf en grotendeels tolvrij.

Of via Parijs voor jou interessant is, is ook afhankelijk van waar je woont. Ik kan me voorstellen dat wanneer je grofweg ten oosten van Utrecht woont, de Route du Soleil sneller is.

Mocht je via Parijs rijden, overweeg dan ook de Duplex-tunnel. Los van het feit dat je het gevoel hebt dat je als een starfighter bij Star Wars wordt gelanceerd, rijdt ook deze tunnel bijzonder goed door. Wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:12
Net voor de grens met Spanje zit nog een laatste tol poort wat op drukke tijden een hel is. Het is een soort fuik waar je in terecht komt zonder duidelijke banen waar je nu moet staan. Zodra je hier door bent is het smooth sailing.

En zoals @Wimbr70 al aangaf, Can Padres! Mijn kinderen beginnen al te kwijlen op het moment dat wij deze naam uitspreken ;)

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Jarenlang deze route gedaan.

Parijs - Dijon - Lyon - Orange - Gerona. Liefst rond Lyon overnachten. ( ervoor of er voorbij )

Als je Parijs wil vermijden dan kan je altijd via Luik. ( ligt eraan waar je woont )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:56
Ik zou zelf (Rotterdam) - Antwerpen - Brussel - Luxemburg - Nancy - Dijon - Lyon - Perpignan rijden, maar dat is vooral ingegeven uit nostalgie omdat ik vroeger als kind met mijn ouders altijd zo reed richting omgeving Tarragona :P Maar natuurlijk ook sterk afhankelijk van waar je woont.
Wij vertrokken altijd om een uur of 5:00 in de ochtend, dan kwamen we rond 19:00 aan in Montelimar waar we altijd een hotel hadden voor de overnachting. Volgende ochtend rond 7:00 - 7:30 weer verder en dan ergens halverwege de middag aankomen op bestemming. Dat overnachten vind ik wel echt een must, dat maakt alles zoveel relaxter, zeker met kinderen. Ik kan me ook herinneren dat wij altijd op zondagochtend vertrokken vanuit regio Rotterdam, dan rijden er weinig vrachtwagens. Enige nadeel is dat die wel allemaal op de parkeerplaatsen staan, maar langs deze route zijn er meer dan genoeg van enorme afmetingen.

Ik ben er sowieso groot voorstander van om de vakantie al als begonnen te beschouwen zodra je de straat uit rijdt, dus vooral niet stressen als je een keer in de file staat, lekker de tijd nemen om onderweg te lunchen en dergelijke. Tegenwoordig rijden mijn vriendin en ik zelfs enorme stukken binnendoor als we op autovakantie gaan, maar weet niet of ik dat zou aanraden met kinderen. Ik weet niet hoe het in Frankrijk gesteld is als je binnendoor rijdt, maar toen wij bijvoorbeeld van Bled naar Rovinj binnendoor reden kwamen we weliswaar erg mooie natuur tegen, maar geen toiletten, tankstations of winkeltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de eerste keer dat we het doen dus probeer wat informatie te checken :)
Is dit ook de eerste keer dat jullie door de nacht ergens heen rijden?

Zo ja weet je dus niet hoe goed je dat gaat trekken. Als je vooraf goed uitgerust bent, is het waarschijnlijk wel te doen, maar dat lukt niet iedereen dus. Ik heb wel eens >90% van >3200km in weekend mogen rijden omdat de twee mensen met wie ik reed het totaal niet trokken, ene werd steeds na uurtje te moe om door te rijden, ander raakte in paniek van onwennige wegsituaties en heb ik op gegeven moment verboden om nog verder te rijden wegens onhandige/gevaarlijke acties door die paniek. Enfin, als jullie die twee zouden zijn kom je niet ver... :o

Maw als je het nooit gedaan hebt, wees niet te ambitieus qua planning en heb een plan B als het echt niet gaat (als in: een motel halverwege - rond Dijon ofzo - die 24/7 open is en waarvan je dus weet dat je er terecht kunt).

Mbt route - tenzij je in Zeeland woont en via Terneuzen/Breskens reist zal de route over Dijon-Lyon-Narbonne sowieso snelste zijn, enige vraag is of je over Antwerpen-Brusesl-Charleroi-Reims-Troyes naar Dijon gaat (indien dichter bij A16) of over Maastricht-Liege-Luxembourg-Metz (indien dichter bij A2). Bij vertrek diep in de nacht gaan ring A'pen en Brussel niet zo dramatisch zijn, maar als je voor 19u bij A'pen denkt te zijn zou ik veel eerder de oostelijke route over Liege aanraden, zelfs vanaf R'dam of Breda - Ring Brussel is echt een drama. Paris kom je sowieso niet in de buurt, maar als je dat toch zou doen is het middenin de nacht geen probleem, ook niet als je (onnodig) op de Peripherique terecht zou komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-04 13:34
Opletten voor bepaalde zaken.

1. Auto onbeheerd achterlaten (zelf voor een half uurtje) op een publiek parking niet doen (!!)
reden hiertoe is dat dievenbendes nogal gauw je bandenspanning wat lossen zodat je 2 km verder aan de kant van de baan stilstaat om je bandenspanning te controleren (dan wordt je overvallen)
2. Rij er naartoe met een perfect in orde wagen die via boordcomputer problemen kan aangeven.
Ik heb het al 2-3 keer voorgehad dat er iemand naast mij kwam rijden om te wijzen naar mijn band.
Aangezien ik het de eerste keer niet doorhad heb ik mij aan kant gezet voor controle en liet ik ondertussen mijn Duitse Herder uit. De persoon die mij deed stoppen zag de hond en liep terug naar zijn auto en reed snel weg.
De 2-3 keren erna, wees ik gewoon naar mijn koffer waar er 2 enthousiaste doggies zaten die de man in de wagen naast mij aan het aankijken waren.

Dit zijn gekende problemen van zodra je ongeveer Lyon doorbent richting Spanje.
Oh ja, werk de Spaanse grenswacht niet op de zenuwen of je mag ALLES UITLADEN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het AD (vraag is hoe serieus het nieuws van daar af en toe moet nemen) raadt aan om Parijs te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:16

Agent47

I always close my contracts.

Wij gaan in juni dit jaar naar pals. Vroeger met m’n familie gereden via Luik, Lille, Lyon, Dion, Perpignan en dan pals.

Ga hem dit jaar zelf rijden met m’n eigen gezin nu. Mijn idee is om ‘s nachts te rijden en dan na Lyon een hotel/ airbnb te pakken.

Moet alleen even kijken of ik ‘s ochtend al mag inchecken en waar we gaan verblijven. Als ik 22:00 weg rij dan ben ik om 06:00 om en nabij Lyon. Exclusief stops. Zeg even dat ik 10:00 in Lyon ben.

Spannend, maar wel zin in met z’n 3!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:50
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:50:
Wij gaan in juni dit jaar naar pals. Vroeger met m’n familie gereden via Luik, Lille, Lyon, Dion, Perpignan en dan pals.

Ga hem dit jaar zelf rijden met m’n eigen gezin nu. Mijn idee is om ‘s nachts te rijden en dan na Lyon een hotel/ airbnb te pakken.

Moet alleen even kijken of ik ‘s ochtend al mag inchecken en waar we gaan verblijven. Als ik 22:00 weg rij dan ben ik om 06:00 om en nabij Lyon. Exclusief stops. Zeg even dat ik 10:00 in Lyon ben.

Spannend, maar wel zin in met z’n 3!
Waarom zou je in de nacht gaan rijden om dan een hotel in de ochtend te pakken? Klinkt mij zeer onlogisch. Als je in de nacht rijden niet gewend bent zou ik er sowieso mee oppassen.

Waarom niet iets later op de dag vertrekken om files zoveel mogelijk te mijden en dan rond 17:00 een hotelletje pakken, hapje eten, lekker slapen en volgende dag weer fit verder?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Drardollan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Waarom zou je in de nacht gaan rijden om dan een hotel in de ochtend te pakken? Klinkt mij zeer onlogisch. Als je in de nacht rijden niet gewend bent zou ik er sowieso mee oppassen.

Waarom niet iets later op de dag vertrekken om files zoveel mogelijk te mijden en dan rond 17:00 een hotelletje pakken, hapje eten, lekker slapen en volgende dag weer fit verder?
Deels akkoord. Vooral om de kleine man die dan ‘s nachts lekker door kan slapen en wij kilometers kunnen maken. Ik ben van alles gewend qua rijden.

We gaan in juni dus geen vakantie periode. Je hebt wel een punt qua tijdstip vertrekken eventueel, zal er nog eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:26:
[...]

Deels akkoord. Vooral om de kleine man die dan ‘s nachts lekker door kan slapen en wij kilometers kunnen maken. Ik ben van alles gewend qua rijden.

We gaan in juni dus geen vakantie periode. Je hebt wel een punt qua tijdstip vertrekken eventueel, zal er nog eens over nadenken.
Kan de kleine man zich niet een dagje in de auto vermaken? Overdag zal hij toch ook wel een slaapje doen tijdens het rijden? En stel dat hij die nacht niet slaapt, wat heb je er dan mee gewonnen? En dan ben je zelf gesloopt straks en staat de kleine man te stuiteren de eerste dag.

Juni is inderdaad wel een veel fijnere periode, al is het in juli en augustus ook niet spannend als je een beetje nadenkt. Niet rijden in de drukke weekenden of als het toch moet wat later vertrekken werkt vaak erg goed. Ook is het soms gewoon een goed idee om een extra overnachting in te plannen.

Sinds wij kinderen hebben zijn wij omgeschakeld van in 1 dag naar Zuid-Frankrijk (proberen te) jakkeren naar de vakantie laten beginnen bij vertrek. Ik vertrek niet meer voor dag en dauw en om uiterlijk 16:00 probeer ik ergens te zijn om te overnachten (liefst iets eerder nog). Wij hebben een caravan dus draaien dan de pootjes uit, stekkertje erin en gaan we lekker even lekker de benen strekken in de omgeving. Stadje bekijken, dat soort dingen. Lekker hapje eten en dan nog even relaxen. Volgende dag etappe 2.

Veel mensen doen dat niet, die denken alleen aan het feit dat ze dan 1 of 2 dagen minder op de eindbestemming hebben. Maar wat is daarvan de waarde als je 2 dagen gesloopt bent omdat je je de blubber hebt lopen haasten en alles gegeven hebt qua energie? Door de reis op te knippen in 2 of 3 stukken ben je veel relaxter en kan je ook nog wat extra zien onderweg.

Natuurlijk is het per persoon en per situatie anders, zelf heb ik zo ongeveer alles wel een keer gedaan zoals in de nacht rijden, door jakkeren overdag en wisselen van bestuurder. Kwam allemaal goed hoor, maar kwam nooit relaxed aan op de bestemming. En nu wel, ook de reis is nu een vakantie. Het is nu zelfs zo veranderd dat we ook gerust 2 of 3 dagen op een tussenstop staan, maar dat is denk ik vooral voorbehouden aan de mensen met een caravan (of camper/vouwwagen/tent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-04 15:51

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wij gaan elk jaar naar Spanje en wij doen het anders, ik ga met de auto met alle spullen (wel nog met een ander persoon), en de vrouw en kinderen vliegen. Die hoeven dan alleen in te checken en zijn met 2 uurtjes in Spanje en ik tuf lekker in 2 dagen, of 1 dag, richting Spanje.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
KingTenteehje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:12:
Wij gaan elk jaar naar Spanje en wij doen het anders, ik ga met de auto met alle spullen (wel nog met een ander persoon), en de vrouw en kinderen vliegen. Die hoeven dan alleen in te checken en zijn met 2 uurtjes in Spanje en ik tuf lekker in 2 dagen, of 1 dag, richting Spanje.
Dat is ook wel een leuke oplossing, ik weet toevallig dat zoiets ook door veel Marokkaanse mensen wordt gedaan. Vader rijdt dan naar Marokko en vrouw en kinderen vliegen iets later in.

Pak je dan ook een dagje rust ergens dat je lekker nog wat ziet of jakker je door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjors123
Drardollan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Dat is ook wel een leuke oplossing, ik weet toevallig dat zoiets ook door veel Marokkaanse mensen wordt gedaan. Vader rijdt dan naar Marokko en vrouw en kinderen vliegen iets later in.

Pak je dan ook een dagje rust ergens dat je lekker nog wat ziet of jakker je door?
Doe het ook vaak op deze manier. Pik vrouw en kids dan in Girona op.

Ik jakkerde altijd door, heerlijk in mijn eentje in de auto. Muziekje aan, drankje en broodje. Rond 6.00 uur vertrekken en dan rond 20.00/ 21.00 aankomen in een hotel in Girona.

Nu sinds 2 jaar een EV en dan is het doorjakkeren voorbij. Ik rij nu rustig in 2 dagen naar Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-04 15:51

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Drardollan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Ik begin gewoon te rijden en als we moe zijn dan pakken we Booking.com en zoeken een hotelletje en eten wat lekkers en drinken een pilsje en slapen uit en de volgende dag verder, het is vakantie O+ . Als de vrouwen en kinderen aankomen op vliegveld halen wij die op of pakken een taxi, wij zitten net 20 minuten van vliegveld af. Voor de kinderen ideaal geen koffers en geleur en 2 uurtjes vliegen en voor ons begint de vakantie in de auto. Wij zien het als win, win, win O-)

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

KingTenteehje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Ik begin gewoon te rijden en als we moe zijn dan pakken we Booking.com en zoeken een hotelletje en eten wat lekkers en drinken een pilsje en slapen uit en de volgende dag verder, het is vakantie O+ . Als de vrouwen en kinderen aankomen op vliegveld halen wij die op of pakken een taxi, wij zitten net 20 minuten van vliegveld af. Voor de kinderen ideaal geen koffers en geleur en 2 uurtjes vliegen en voor ons begint de vakantie in de auto. Wij zien het als win, win, win O-)
Hier zit ik ook aan te denken. Om gewoon te gaan rijden en te kijken wanneer we niet verder kunnen en / of willen en dan op booking kijken naar een hotel oid. Lijkt me voor ons een goed plan midden juni? Lijkt me niet dat alle hotels dan vol zitten toch? Als het maar voorbij Lyon is.

Ben vooral benieuwd naar het weer in Pals in midden juni. Ik ben altijd in juli en augustus geweest 6 jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Hier zit ik ook aan te denken. Om gewoon te gaan rijden en te kijken wanneer we niet verder kunnen en / of willen en dan op booking kijken naar een hotel oid. Lijkt me voor ons een goed plan midden juni? Lijkt me niet dat alle hotels dan vol zitten toch? Als het maar voorbij Lyon is.

Ben vooral benieuwd naar het weer in Pals in midden juni. Ik ben altijd in juli en augustus geweest 6 jaren.
Het weer in juni is doorgaans prima in Pals, alhoewel wij ook wel eens pech hebben gehad. Voordeel is dat het wat rustiger is dan in het hoogseizoen. Wij gaan liever eind mei/ juni of september/ oktober dan in juli/ augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

sjors123 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Het weer in juni is doorgaans prima in Pals, alhoewel wij ook wel eens pech hebben gehad. Voordeel is dat het wat rustiger is dan in het hoogseizoen. Wij gaan liever eind mei/ juni of september/ oktober dan in juli/ augustus.
Hoop op een graad of 25 zodat de kleine vooral lekker in het water kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Hoop op een graad of 25 zodat de kleine vooral lekker in het water kan spelen :)
Dat moet lukken, het water zal nog wel wat koud zijn
Pagina: 1