Advies gevraagd noise-cancelling koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26
Advies gevraagd
Voor iemand die 24/7 op bed ligt waarbij een van de symptomen hyperacusis is (overgevoelig voor geluiden)
De Sony WH-XB910N die we tot nu toe gebruikten wordt steeds slechter verkrijgbaar
En zo nu en dan gaat er toch eentje kapot

Dus voor de nabije toekomst ben ik zoek naar een nieuw model koptelefoon
het liefst (en ik besef dat voor ons de ideale koptelefoon waarschijnlijk niet bestaat);
Beste noise cancelling die mogelijk is
Geen krakende onderdelen voor zover mogelijk
Geen voice control meldingen bij modus kiezen
Liefst geen lapjes op de koptelefoon zelf
geen Apple, want geen iPhone voor de aansturing voorhanden
geludiskwaliteit is dus absoluut niet belangrijk

Patiënt is niet aanspreekbaar en de XM4 beviel alvast niet
alle tips zijn welkom

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ipv afgaan op reviews en gevoelsmatige input zou ik eens op RTings kijken, ik heb in deze link gefilterd op alles met ANC en gesorteerd op meeste naar minste.
Binnen die range zien ze er ook allemaal wel prima uit, op de Razer na :+

Als het écht alleen om isolatie gaat kun je ook naar ISOtunes kijken, die zijn gemaakt voor in een werkplaats en hebben dus hele goede passieve cancellation. Passief lijkt me sowieso beter dan actief in dit geval, want actief is toch signalen die je oren binnenkomen en vaak een ruis als er geen omgevingsgeluid is, dat moet je maar willen de hele dag. Passief werkt ook zonder batterij, en dat is ook weer ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Ik(denk wel meer) heb de De Sony WH-XB910N en wil graag upgraden. Alleen zolang die werkt is het lastig upgraden maar als ik iemand ermee kan helpen dan lijkt upgraden me wel een sterk idee.
Dus kan hem na de vakantie wel opsturen

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ik gebruik al een paar jaar naar tevredenheid een noise-cancelling koptelefoon van Hema, kost 30 euro.

https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html

https://www.hema.nl/vrije...lling-zwart-39620037.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Bose is naast Sony een leverancier van koptelefoons met erg goede ANC. Als je de beste noise cancelling belangrijk vindt zou ik dat merk zeker eens bekijken.

Het is een vrij specifieke use-case die je hier beschrijft. Als je een erg stevige koptelefoon zoekt en je er toch geen geluid doorheen gaat sturen, zou ik ook eens overwegen om een headset voor vliegers te evalueren. Daar zit wel een draad aan, maar die zijn erg stevig, leveren in sommige gevallen ook erg goede passieve demping naast de ANC en je kan overbodige zaken zoals een microfoon er wellicht afhalen. Bose zit ook in dit segment met hun A20 en A30 modellen (zijn wel erg duur voor jouw gebruik), maar ik dacht aan iets van een David-Clark H10-13X of zoiets. Is wel een investering, maar is wellicht tweedehands te vinden. Er zijn op die markt ook conversie kits waarmee je een passieve headset om kan bouwen naar ANC, daarmee zou je wellicht een simpele passieve tweedehands headset of een set oordoppen van het juiste model kunnen verbouwen naar iets wat voor jouw situatie goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet er überhaupt geluid weergegeven worden dan, of alleen demping?

Patiënt niet aanspreekbaar zeg je. Lijkt me vervelend, maar wat beviel er dan niet aan de XM4?

Zou zelf industrieel kijken voor deze toepassing. Gewoon bij Toolstation ofzo. 30dB demping is er al vanaf een tientje. De vraag is denk ik met name wat comfortabel zit bij de patiënt. En of je nou on of over ears hebt, alles ga je voelen.

Al eens gedacht aan in-ears met foamtips? Zet zich naar de gehoorgang, dempt prima en is heel lang te dragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26
Dank jullie wel, zal de linkjes en tips doornemen
Pagina: 1