Canon Maxify 5150: duurt lang voor start printen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Ik heb een tijdje terug een Canon Maxify 5150 aangeschaft. Wat mij opvalt en vooral flink irriteert is dat het printen pas begint na soms minutenlang "rommelen" en "bezig zijn". Wat er binnen in de printer gebeurt is me een raadsel, maar hij is dan het printen aan het voorbereiden of iets in die richting. Je kent de geluiden vast wel.

Alleen vind ik het een beetje teveel van het goede als ik de printer aan zet en vervolgens minutenlang moet wachten op het printen van 1 A4tje.

Dus wend ik mij tot jullie. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan voorkomen/deze situatie kan verbeteren? Ik hoor heel graag.

Ik gebruik het apparaat eens in de zoveel tijd. Ik moet hem handmatig aanzetten om te kunnen printen (via Wifi). Na een tijdje nietsdoen gaat hij dan automatisch weer uit.

Op internet lees ik:

"Tijd tot eerste print (circa)
Zwart-wit: 6 sec (gereed) / 10 sec (slaapstand)
Kleur: 7 sec (gereed) / 12 sec (slaapstand)"

Klinkt alsof ik hem in slaapstand moet houden? Maar hij gaat altijd vanzelf uit..

[ Voor 16% gewijzigd door Atomius op 14-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Kan je niets aan doen, hoort gewoon bij de printer. Juist als je hem niet dagelijks gebruikt zal het inderdaad wat langer duren voor het apparaat klaar is met zijn opstartritueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Archer_VC10 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:59:
Kan je niets aan doen, hoort gewoon bij de printer. Juist als je hem niet dagelijks gebruikt zal het inderdaad wat langer duren voor het apparaat klaar is met zijn opstartritueel.
Oke. Heb je tips voor printers die minder lang over dit opstartritueel doen? Ander merk? Laserprinters wellicht?