Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodigyleonardo
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn vraag

Ik wil iets heel simpel doen. Of dit dacht ik toch....

De interne opslag van mijn smartphone zit vol. Wat zitten opzoeken, ik kan een SD kaart plaatsen en deze ofwel als externe opslag gebruiken, ofwel als 'interne' opslag wat ervoor zorgt dat ik ook apps op de SD kaart kan plaatsen.

Nu zit er echter reeds een (kleinere) SD kaart in mijn smartphone waarvan ik dus de gegevens eerst ergens anders dien op te slaan alvorens ik de nieuwe kan plaatsen en die gegevens dan terugplaatsen.

Klinkt simpel... alleen dit lukt niet.

1e geprobeerde oplossing: Smartphone via USB kabel met PC verbonden en via verkenner gegevens proberen over te zetten (op 3 pc's). Dit blijkt heel traag/niet te lukken. Blijkt dit een veelvoorkomend probleem te zijn blijkbaar iets van protocol die niet overeenstemt waardoor dit niet lukt. Daar wat proberen aan te veranderen maar ik raak vast te zitten....
Hoe kan dit zo moeilijke zijn ????? 8)7 8)7

2e geprobeerde oplossing.Back up maken van mijn bestanden in google drive/one. Blijkbaar kun je enkel bestanden back uppne of overzetten, geen mappen (ook hier waarom niet? waarom ? 8)7 8)7 )

3e geprobeerde oplossing; Via NFC overzetten naar andere smartphone. Ook hier blijkt dit alleen mogelijke met bestanden en niet met mappen (toch volgens wat ik vind, moet zeggen dat ik hier in ook geen uren moeite meer heb gestoken)...

Ik kan toch echt niet de enige zijn die de gegevens van op zijn SD kaart in z'n smartphone wil overzetten naar een andere plaats? Waarom moet dit zo moeilijk zijn?

Alvast heel erg bedankt aan wie mij wil/kan helpen.

m.v.g. Dieter

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37

dragonhaertt

@_'.'

Waarom haal je die kaart er niet gewoon uit?

Telefoon uit
Kaart er uit
Kaart in kaartlezer van pc
Bestanden kopiëren
Bestanden overzetten naar grotere kaart
Grotere kaart terug in telefoon
Telefoon aan

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47
Zoals @dragonhaertt aangeeft kun je een geheugenkaart lezer gebruiken en is dit waarschijnlijk een van de beste, zo niet de beste, oplossing:
categorie: Geheugenkaartlezers

Voor andere alternatieven is het van belang om te begrijpen welk merk en type telefoon je hebt, want soms is de belemmering een instelling vanuit het besturingssysteem. Zeker ook als de huidige SD kaart al onderdeel uitmaakt van de bestandsopslag van het besturingssysteem.

Voor backup naar cloud is het ook belangrijk welke types bestanden je veilig wil stellen. Bijvoorbeeld met de Google Foto's app kun je alle foto en videobestanden laten synchroniseren , en is dat gelukt kun je die uit de applicatie ook wissen op de telefoon en gelijk ruimte vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik heb geen idee wat er mis gaat via de kabel. Ik heb dit in het verleden meermaals zonder problem gedaan. Als er veel kleine bestanden aanwezig zijn kan het zeer traag gaan(afhankelijk van de kwaliteit van de SD), maar dat zal ook gelden voor de andere kopieer opties.

Je kan het ook via Wi-fi kopieren met bijvoorbeeld LocalSend of KDE Connect.