Ik heb nog niet zo lang geleden mijn pc geupgrade naar AM5. Ik heb ook nog een AM4 systeem. Ik zou mijn huidige GPU ( MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio ) willen doorschuiven naar mijn AM4 systeem. Voor mijn AM5 systeem ben ik dus op zoek naar een nieuwe GPU. Ik gebruik mijn pc om te gamen op een 1440p 165Hz scherm. Ik heb ook nog een tweede scherm. Dat is maar 1080p en er wordt niet op gegamed. Ik wil veeleisende games kunnen spelen op ultra settings en ik wil deftig gebruik kunnen maken van het refresh rate van mijn monitor.
budget: 300 -> 900 euro.
Raytracing lijkt me het geld niet waard en ik wil waar voor mijn geld, dus ik neig naar AMD. Ik dacht aan een AMD Radeon RX 7900 GRE. Eentje met 3 fans; stiller is beter. Ik zal er ook rekening mee moeten houden dat ik misschien mij PSU moet upgraden. Mocht dat zo zijn, zit er niets anders op. Het budget is enkel voor de GPU. Ik heb nog wel wat cash extra voor een PSU. Ik hoop ook dat mijn case geschikt is om de boel koel te houden? Op de CPU zit de stock cooler.
Mijn AM5 systeem:
budget: 300 -> 900 euro.
Raytracing lijkt me het geld niet waard en ik wil waar voor mijn geld, dus ik neig naar AMD. Ik dacht aan een AMD Radeon RX 7900 GRE. Eentje met 3 fans; stiller is beter. Ik zal er ook rekening mee moeten houden dat ik misschien mij PSU moet upgraden. Mocht dat zo zijn, zit er niets anders op. Het budget is enkel voor de GPU. Ik heb nog wel wat cash extra voor een PSU. Ik hoop ook dat mijn case geschikt is om de boel koel te houden? Op de CPU zit de stock cooler.
Mijn AM5 systeem:
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed |
1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case |
1 | Monitors | Dell S2721DGFA Zwart |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB |