Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just49
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:29
Ik heb 2 vragen. Dakhoek en welk te regelen pv systeem

Al veel gelezen in verschillende fora hier op tweakers.

1.
De schuur komt te staan op 45 graden noorderbreedte.
Dus voor maximale pv productie per jaar zou de hoek kleiner moeten zijn dan in Nederland. Een bouwer had een hoek met een tan van 0,4 voorgesteld.
Ik wil echter in het voor en najaar meer opbrengst hebben dus ik dacht zelf aan 45 graden (Tan=1)
Dak staat pal zuid.Een steil dak kost meer hout en pannen , maar wel meer oppervlak.Ik dacht aan 7200Wp maar kan ook meer worden bij een steiler dak.
Hoeveel opbrengst zou ik meer hebben buiten de piekmaanden doordat de jaarcurve anders wordt?

2 Samenhangend met vraag 1.
Ik wil gegarandeerd niets terugleveren. Probleem is dat de slimme meter(In Frankrijk Linky genaamd) aan de weg staat ver verwijderd van huis en schuur. Ook staan huis en schuur ver uit elkaar, ieder met een eigen 1 fase voorziening vanuit de meter.
Communicatie tussen stroomopwekplaats, de schuur, en verbruikersplaats ,het huis, zou of via het stroomnet kunnen of via gerichte wifi antennes.(Je kunt vanuit het huis de schuur zien.)
Stroom meten kan dan in het huis waar de kabel binnenkomt en in de schuur.

Dan nu de vraag op welke manier kan ik afhankelijk van het verbruik de stroomproductie terugregelen. Dus niet compleet uitzetten!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
Red je het in Frankrijk niet qua zonuren om met een groot accu systeem compleet van t grid af te gaan? Eventueel generator als backup?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just49
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:29
In de zomer zou het kunnen met een accu, maar ik kan in de zomer voldoende verbruikers , bv wassen douchen overdag regelen. In de winter alleen met wp vorstvrij houden. Zoek dan een regeling om wp overdag te laten draaien om een buffer in de vloer op te bouwen.