Glazen achterwand plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:00
Bij de oplevering van onze keuken hebben zijn de achterwanden geverfd met afwasbare verf.

Wij zijn daar niet tevreden over en willen hier nu een gekleurde achterwand.
Het gaat om een lengte van ca. 1670x445mm, de aansluitend hoek heb ik gemerkt heeft de hoogte en lengte een andere afmetingen heeft. De hoogte heeft een verloop van ca. 4mm en de lengte heeft een verloop van 5mm.

Het opmeten en plaatsen.

mijn leverancier geeft aan dat ik van alle maten 7mm af moet halen.
Maar als ik van de kleinste maat 7 mm afhaal bestaat dan niet de kans dat je wel heel veel kit moet gebruiken om de ruimte op te vullen.

Ik heb zeker geen 2 linker handen alleen wat is wijs!
De lengte middels montage kit o.i.d. te monteren of er gaten in te laten boren en om het geheel vervolgens met schroeven te monteren.
Onze voorkeur gaat uit dat zonder gaten alleen bestaat dan niet het "gevaar" dat de plaat na verloop van tijd valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:56
Als de plaat niet doorzichtig is lekker met high tack vastkitten. Dat valt nooit meer als je achtergrond maar stevig en stabiel is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-06 17:58
Voor spiegels zijn er speciale montage profielen verkrijgbaar om hoogte verschillen op te vangen:
daarbij een spiegel achterwand heeft ook wel iets trendy: https://www.spiegelexpert.nl/p/spiegel-op-maat/

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
No Hands schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:03:
Als de plaat niet doorzichtig is lekker met high tack vastkitten. Dat valt nooit meer als je achtergrond maar stevig en stabiel is.
Top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:19
Is zoiets als alusplash niet een betere optie? (Is van Dekker) Maar inmiddels ook merkloos te krijgen. Ideaal spul vonden wij. Na 6 jaar gebruik nog als nieuw💪😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik zou kijken naar een aluminium achterwand.
hier ongeveer 4 x de achterwand vervangen door dat er een hete pan tegen stond met een barst tot gevolg.
Daarna over gestapt op gepoedercoat aluminium en nooit meer om gekeken.
wordt gewoon ingemeten op locatie, past perfect..

https://www.bokmerk.nl/site/achterwand-keuken

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 14-07-2024 16:51 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
Orkaan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:47:
Is zoiets als alusplash niet een betere optie? (Is van Dekker) Maar inmiddels ook merkloos te krijgen. Ideaal spul vonden wij. Na 6 jaar gebruik nog als nieuw💪😎
Daar hadden wij ook al naar gekeken maar glas heeft onze voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:19
jack zomer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:50:
ik zou kijken naar een aluminium achterwand.
hier ongeveer 4 x de achterwand vervangen door dat er een hete pan tegen stond met een barst tot gevolg.
Daarna over gestapt op gepoedercoat aluminium en nooit meer om gekeken.
wordt gewoon ingemeten op locatie, past perfect..

https://www.bokmerk.nl/site/achterwand-keuken
Deze achterwand ken ik nog niet, maar ga ik zeker onthouden. Waren al.mega tevreden over alusplash in ons vorige huis..dus daar wilden we weer voor gaan. Maar dit is ook een optie. (Ook leuk voor een badkamer wandje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:29
Vreemd dat je niet tevreden bent over de afwasbare verf.
Heb je wel een goed merk gekocht?

Hier na 7 jaar lang afwasbare verf op de muur nog niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Draakje5 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:10:
Vreemd dat je niet tevreden bent over de afwasbare verf.
Heb je wel een goed merk gekocht?

Hier na 7 jaar lang afwasbare verf op de muur nog niks te zien.
zo vreemd is dat niet, we zijn niet allemaal het zelfde, we koken niet allemaal het zelfde, we maken niet op dezelfde manier schoon, we hebben niet allemaal dezelfde standaard en/of verwachtingen. uiteindelijk hebben we gewoon verschillende voorkeuren en wensen.
Ik ken dan ook genoeg mensen die geen afwasbare verf meer willen, daar is TS echt niet alleen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:25
kimielco schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:59:
...
Het gaat om een lengte van ca. 1670x445mm, de aansluitend hoek heb ik gemerkt heeft de hoogte en lengte een andere afmetingen heeft. De hoogte heeft een verloop van ca. 4mm en de lengte heeft een verloop van 5mm.
...
mijn leverancier geeft aan dat ik van alle maten 7mm af moet halen.
Maar als ik van de kleinste maat 7 mm afhaal bestaat dan niet de kans dat je wel heel veel kit moet gebruiken om de ruimte op te vullen.
Moet het per se rechthoekig zijn? Kunnen ze het niet in de juiste vorm maken? Dan kan je rondom randjes van 3 a 4 mm overhouden.
Pagina: 1