misschien een auto schade door mij maar ik moet betalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-01 00:21
hallo,

vandaag heb ik een rare situatie gemaakt. ik probeer mij verhaal duidelijk te maken. sorry voor mijn slecht nederlands ten eerste..

Ik heb een witte auto en ik ging vandaag omkeren bij mij op de straat. ik zat toen te bellen en was niet echt gefocust moet ik eerlijk toezeggen. toen hoorde ik een geluid maar ik twijfelde of van me auto kwam of door het telefoon. ik parkeerde daarna me auto voor mijn huis. Ik keek bij mijn auto dat er geen kras op zat. maar ik zag bij mijn buurman auto een witte lak. Maar ik twijfelde heel eerlijk gezegd of door mijn auto kwam of die kras zat er al op. ik ging dus aanbellen bij de buren en verteld dat ik DENK dat ik misschien heb aangeraakt. Ze gingen kijken ten eerste was een witte stip was een kauwgom.. daarna zag ze een kras van ongeveer 10cm witte lak erop. je kon gewoon wegvegen en er zat heel kleine kras dat je beetje ziet. Het laks is niet eens eraf van zijn kleur auto. maar de buurman gaf me gelijk een schadeformulier dat ik moest tekenen. Ik wist niet zeker over mijn verzekering en ik vroeg of ik morgen kon doen , moet ff navragen. Hij had haast van ja doe maar vandaag want zondag moet ik rijden naar duitsland.. ( hij had een duits kenteken btw...). toen belde ik hem verzekeraar werkt ook niet op zondag dus ik kan pas maandag terugkomen om misschien die schadeformulier in te vullen.

maar nu zegt hij , dat hij kan wachten tot maandag...

maar goed ik vind nu achteraf als ik niet had aangebeld , wist hij niet eens over die schade. En waarom weet hij 100 procent dat van mijn auto komt? wat zouden jullie doen in deze situatie? moet ik gewoon mijn verzekeraar laten betalen of? want ik probeer uit goede daad te doen maar achteraf zie hij een kras en geef mij direct de schuld zonder bewijs...

iemand advies hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
wat ik erij wilde zeggen, ik weet nu niet eens of het door mij kwam of niet. want ik kan geen enkele kras vinden van mijn auto...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je was aan het bellen tijdens het rijden en je vind dat je niets fout hebt gedaan? Vreemde redenering. Het is geen "goede daad", dit is je verantwoordelijkheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
Ik belde via bluetooth niet met een mobiel in me hand..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-06 21:32
siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 02:59:
vind nu achteraf als ik niet had aangebeld , wist hij niet eens over die schade.
Begin daar niet over want dan ben je heel fout bezig!

Schadeformulier invullen en de verzekering laten uitzoeken. Ze zullen een schade expert laten onderzoeken.

Je mag best wel eerst contact opnemen met je verzekering voordat je een schadeformulier invult, je buurman kan je niet verplichten om het vandaag nog in te vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:20:
Ik belde via bluetooth niet met een mobiel in me hand..
Dan nog ben je niet aan het opletten.

Gewoon maandag het schadeformulier doen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 14-07-2024 03:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
Maar de vraag is. Ik weet niet eens zeker of door mij auto kwam en als ik zomaar teken geef ik zomaar toe... daar zit ik ermee...

Ik keek mijn auto en er was geen kras dat is toch raar?. Misschien is die kras al daarvoor en niet eens door me auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44

St@m

@ Your Service

gambieter schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:30:
[...]

Dan nog ben je niet aan het opletten.

Gewoon maandag het schadeformulier doen.
Je mag gewoon bellen in de auto in Nederland hoor, lijkt me onzin om daarop te drukken.

@TS, je weet zelf wel dat je die auto geraakt hebt, anders stap je niet uit om te kijken.
Ik zou proberen om het op te lossen zonder verzekering, kost je namelijk vaak meer aan schadevrije jaren dan het laten wegpoetsen van een kras.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

St@m schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Je mag gewoon bellen in de auto in Nederland hoor, lijkt me onzin om daarop te drukken.
Je mag een hoop*, maar dat maakt het nog niet slim om te doen. Het verhaal van de TS laat perfect zien dat je tijdens het bellen enorm afgeleid bent. Vandaar dat een hoop serieuze bedrijven dat ook verbieden. nieuws: Sommige Nederlandse bedrijven hebben verbod op vergaderen in de auto

@TS: zet jouw auto tegen de auto van jouw buurman aan om te kijken of de kras mogelijk zo zou kunnen zijn gebeurd. Je moet op jouw auto ook iets kunnen zien van de schade.

*: zolang je jezelf en anderen niet in gevaar brengt natuurlijk. Als de auto van de buurman een fietser was geweest…

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2024 07:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zorg ook voor foto’s. Uiteraard overzichtelijk wat exact de kras zit. Als jij de buurman mogelijk aan de rechterkant hebt geraakt en die gaat naar de verzekeraar met de melding dat z’n linkerdeur in de prak zit door jou dan heb je een leuke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:40
Geef nou die aanrijding gewoon toe. Tuurlijk heb je de auto van de buurman getoucheerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52
siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 02:59:
Ik heb een witte auto en ik ging vandaag omkeren bij mij op de straat. ik zat toen te bellen en was niet echt gefocust moet ik eerlijk toezeggen. toen hoorde ik een geluid maar ik twijfelde of van me auto kwam of door het telefoon.
<knip>
iemand advies hierover?
Je zat niet op te letten, je weet niet wat het was, maar je ziet wel witte lak op de auto van je buurman. Accepteer de gevolgen, accepteer dat je niet tegelijkertijd kunt bellen en rijden, vul dat formulier in en ga verder met je leven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:28
Los van alle nuances en ‘schuld’: als het goed is ben je hier gewoon voor verzekerd. Ik zou er niet zo’n punt van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Er kan geen schade zijn, als jouw auto niets heeft. Vandaag is het zonnig, loop nog eens langs je auto en zoek de spiegeling vh licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:50:
Maar de vraag is. Ik weet niet eens zeker of door mij auto kwam en als ik zomaar teken geef ik zomaar toe... daar zit ik ermee...

Ik keek mijn auto en er was geen kras dat is toch raar?. Misschien is die kras al daarvoor en niet eens door me auto.
Is de witte kras dezelfde kleur als jouw auto? Zo ja, dan heb je misschien niet deze, maar een andere keer tegen de auto gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sito schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:32:
Los van alle nuances en ‘schuld’: als het goed is ben je hier gewoon voor verzekerd. Ik zou er niet zo’n punt van maken.
Nou ja, als de schuld niet bij ts ligt, hoeft hij zijn no claim korting ook niet te ruïneren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:26

Blokker_1999

Full steam ahead

Vooreerst, dat schadeformulier is niet belangrijk, er is geen wettelijke verplichting dat het moet ingevuld worden, laat staan dat je alle twee hetzelfde formulier invult en ondertekend. Het forumulier is bedoeld om zo snel mogelijk na de feiten de details neer te schrijven, wanneer de situatie nog duidelijk is, en aan te geven hoe je de feiten ziet. Het feit dat de buurman de feiten niet heeft kunnen zien en dat jij je wagen eerst terug verplaatst hebt maakt het invullen van het formulier voor een situatieschets trouwens waardeloos. Gewoon contactgegevens uitwisselen is op dat moment voldoende.

Als jij de wagen van je buurman geraakt hebt op een manier dat er schade op zit, dan hoor jij op de hoek van jouw wagen in principe overeenkomstige schade te vinden. Het feit dat de buurman de witte lak zo kon wegvegen toont wel aan dat die schade op zijn wagen recent veroorzaakt is geweest.

De buurman heeft alle redenen om aan te nemen dat het van jouw auto komt. Jij rijdt met een wagen met die kleur en jij staat aan zijn voordeur om aan te geven dat je de wagen mogelijks geraakt hebt. Veel twijfel hoort er dan niet meer te zijn.

En als het echt om beperkte krassen gaat, zullen de herstelkosten meevallen, slechts enkele honderden Euro. Betaal die zelf, ipv deze door je verzekering te laten betalen zodat er geen claim voor verwerkt moet worden die je de volgende jaren veel meer kan kosten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:07
Pas op! Heb je foto's gemaakt van de situatie. Niet wachten in jou situatie, maar meteen schadeformulier invullen en met de foto's meteen versturen!

Hij kan in de tussentijd een nog grotere schade maken. Zo had ik 6 jaar geleden bij het achteruit gaan van een kleine winkelcentrum, beiden kwamen we naar achteren heel langzaam. Zei reed in Opel zafira en ik in een Toyota Aygo. Mijn schade was maar €21 bumper rechts vast zetten en na maanden kwam pas haar beoordeling met totaal €750 schade wat niet kon door mij gekomen zijn. Mijn verzekeraar vertrouwde het ook niet helemaal. Uiteindelijk omdat ik Allrisk verzekerd was, kwam de verzekeraar met de plan uit coulance om de helft zelf te betalen en ik de rest. Zonder dat ik mijn aantal schade vrije jaren zou inleveren. Ik kreeg van de tegenpartij €11 terug.

Dus wees voorzichtig en maak foto. Bij mij heeft de zaak maanden geduurd. Bijna 1 jaar en de rapport van de expert bij haar opgemaakt na 9 maanden.

Als zei schade had van €750 waarom was mijn auto niet Total loss? De verhouding klopte helemaal niet

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 14-07-2024 11:57 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:36

dragonhaertt

@_'.'

Je kan toch prima aan de locatie van de kras, en de hoogte, inschatten of dit van jouw auto kan komen?
Even goed kijken op je eigen auto of daar ook iets zit op de meest waarschijnlijke plek.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_8Qz4AQYIurbjk-YquwbymmIlE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OZ5dSxjmo935z8BpUAjQvFd5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkNsSG4wKXw34l6QrgN_0v7cB6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZi0JkZotP8yZrQrax0sa4Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWiIfdiXPtYpZbXX1R6LsVbPzec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u5EUEWP3jajMXfmsJdAy5WpO.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je zijn auto en bij mijn auto waar mogelijk een botsing zal zijn zie je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siwu
Trouwens hij wilt perse via duits garage laten reparen wat ik ook raar vind... maar ja dat is dan niet belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:48:
Trouwens hij wilt perse via duits garage laten reparen wat ik ook raar vind... maar ja dat is dan niet belangrijk
Het is een Duits kenteken.
Het is maar de vraag of hij hier verzekerd is. En hij het dus hier mag laten maken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:50:

Een schadeformulier tekenen is niet schuld bekennen. Je schrijft er de feiten op. Je kunt daar prima opzetten dat je er niet van overtuigd bent dat de gevonden kras op de auto van de buurman door jou is veroorzaakt.

Het is goed dat je hebt aangebeld. Niet aanbellen betekent dat je bent doorgereden na een aanrijding. Dan ben je niet alleen verantwoordelijk voor de schade maar ook nog strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:07
eLScha schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Een schadeformulier tekenen is niet schuld bekennen. Je schrijft er de feiten op. Je kunt daar prima opzetten dat je er niet van overtuigd bent dat de gevonden kras op de auto van de buurman door jou is veroorzaakt.

Het is goed dat je hebt aangebeld. Niet aanbellen betekent dat je bent doorgereden na een aanrijding. Dan ben je niet alleen verantwoordelijk voor de schade maar ook nog strafbaar.
Ik ken iemand die schade had opgelopen en de tegenpartij had zijn gegevens gegeven om dit later af te handelen. Ze had geen foto's gemaakt en wat bleek de informatie die de tegenpartij had gegeven klopte helemaal niets van en daar zat ze dus. Ze is er nooit meer achtergekomen wie het echt was. Heel triest dat dit gebeurd. Ik vind het heel netjes van TS en ook al komt het waarschijnlijk niet door hem zelf.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Ik ken iemand die schade had opgelopen en de tegenpartij had zijn gegevens gegeven om dit later af te handelen. Ze had geen foto's gemaakt en wat bleek de informatie die de tegenpartij had gegeven klopte helemaal niets van en daar zat ze dus. Ze is er nooit meer achtergekomen wie het echt was. Heel triest dat dit gebeurd. Ik vind het heel netjes van TS en ook al komt het waarschijnlijk niet door hem zelf.
Ik begrijp niet wat je reactie met mijn quote te maken heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siwu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqVG1FMcmNQybmrGbFTAFGVMUpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2R7yIuqDyUJesf0Jvn9YTwt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VkWEiTh37wNTtR69J4ATPbHzJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QryE8wf8FOFogwQGt9E4Espl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBjS3GUX6iSx8SgbpmYivWX6kIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLsoaK4M6wZlmdzmfK9PZw8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqLjFLuR-2Iir9vBUNQy4i36CJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNK3eaEZJCF3I80gsiZdlfdu.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de zekerheid heb ik auto schoongemaakt en nog gekeken.. geen 1 kras. Kijk begrijp me niet verkeerd ik wil best betalen of via verzekering. Maar ik voel me niet goed omdat ik aanbelde omdat ik zeker zelf niet wist of van mij kom en doodleuk hem zomaar te betalen. Buurman vroeg niet eens en zei gelijk dat door mij kwam omdat ik aanbelde? Er parkeer daar trouwens een witte tesla altijd daar en nu zit die ook naast de buurman geparkeerd. Ik wou kijken wat het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
De kans is ook best aanwezig dat het niet door jou komt, maar ja. Je hebt wat gehoord en je weet niet of het zo is.

Heb het zelf op de weg gehad. Kan me niet herinneren of ik stil stond of niet. Keek achterom en hoorde een klap.
Meteen uitgestapt en mijn voorganger zei dat ik meer schade had dan hij. Toen weggegaan. Achteraf is mijn vermoedden dat hij achteruit rolde en mij raakte.
Tja.

Bij jou kan de schade er hebben gezeten, maar alles lijkt erop dat het door jou komt. Ik vind het namelijk zelf raar dat er eerst gehamerd wordt op zondag tekenen (druk erachter zetten zodat je er niet rustig over na kan denken) en daarna is maandag ook goed. Enige wat je kan doen is de verzekering er naar laten kijken. Maar kans is groot dat jij alsnog betaald en het ruim duurder uit valt. Laten doen in Duitsland lijkt me raar en kan prima in Nederland. Maar goed. Dat is mijn gevoel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41
siwu schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier zie je zijn auto en bij mijn auto waar mogelijk een botsing zal zijn zie je niks...
Vraag even of hij 'm eerst wil laten polijsten, kost 3x niets en wss is dat meer dan genoeg hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-06 04:09
Van der Berg schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:33:

Als zei schade had van €750 waarom was mijn auto niet Total loss? De verhouding klopte helemaal niet
Omdat een onderdeel van de ene auto duurder kan zijn dan die van de ander.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 23:02
Je kunt de hoogte van de kras bij de tegenpartij eens opmeten en dan op dezelfde hoogte bij je eigen auto kijken. Dat zoekt wat makkelijker. Op de foto's zie ik niets. Zou het niet ook net voor het wiel kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Bumpy_NL schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:32:
Je kunt de hoogte van de kras bij de tegenpartij eens opmeten en dan op dezelfde hoogte bij je eigen auto kijken. Dat zoekt wat makkelijker. Op de foto's zie ik niets. Zou het niet ook net voor het wiel kunnen zitten?
Dit dus! En wat je op de grijze auto ziet is met een polijstmachine in een paar minuten weg te krijgen.
Pagina: 1