2 schermen voor Macbook Air M3 en DRM content afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:56
Mijn vraag
  • Ik heb een Macbook Air M3 en gebruik ook een HP USB-C dock G5 om twee (dezelfde) schermen op aan te sluiten. De een via de HDMI op de dock, de ander op de DisplayPort op de dock. Er zitten namelijk geen 2xHDMI of 2xDisplayPort op de dock.
  • Via de DisplayLink macOS Software die ik heb geïnstalleerd werken beide schermen via de USB-C verbinding (Van het dock naar Macbook Air)
  • Helaas werken diensten als Netflix niet, die geven een zwart scherm (maar spelen wel audio) door DRM-beveiliging. Volgens mij is dat niet zonder meer op te lossen.
  • Daarom de vraag. [b]Welk soort dock of hub werkt wel zodat ik mijn 2 schermen (die dus beide HDMI/Displayport hebben) kan aansluiten én ook DRM-content kan afspelen? Naar welke specificaties moet ik zoeken, kent iemand een geschikt apparaat en welke is wellicht enigszins budgetvriendelijk?[/b]
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Macbook Air M3
  • HP Dock G5
  • 2x Philips 27" monitor (HDMI / Displayport)
  • DisplayLink macOS Software
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Hardwareversnelling in/uitschakelen -> dit werkt niet
  • Hulpartikel van Displaylink gelezen, lijkt dus een niet op te lossen probleem met de huidige setup.
    When DisplayLink screens are connected some protected content in iTunes, HBO, Amazon Prime, Netflix, Disney+, YouTube TV or Udemy and other applications may not play. In those cases the video would remain black while audio is still playing.

This is due to the behaviour of the OS X interfaces the DisplayLink driver uses to access graphics content. A side effect of those interfaces is that as soon as one DisplayLink screen is connected, protected content becomes unavailable on all screens.

A workaround is to temporarily disconnect all DisplayLink screens, switch to another browser or disable hardware acceleration in your browser to access protected content.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:14
cs-tweak schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:02:
Mijn vraag
  • Ik heb een Macbook Air M3 en gebruik ook een HP USB-C dock G5 om twee (dezelfde) schermen op aan te sluiten. De een via de HDMI op de dock, de ander op de DisplayPort op de dock. Er zitten namelijk geen 2xHDMI of 2xDisplayPort op de dock.
  • Via de DisplayLink macOS Software die ik heb geïnstalleerd werken beide schermen via de USB-C verbinding (Van het dock naar Macbook Air)
  • Helaas werken diensten als Netflix niet, die geven een zwart scherm (maar spelen wel audio) door DRM-beveiliging. Volgens mij is dat niet zonder meer op te lossen.
  • Daarom de vraag. [b]Welk soort dock of hub werkt wel zodat ik mijn 2 schermen (die dus beide HDMI/Displayport hebben) kan aansluiten én ook DRM-content kan afspelen? Naar welke specificaties moet ik zoeken, kent iemand een geschikt apparaat en welke is wellicht enigszins budgetvriendelijk?[/b]
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Macbook Air M3
  • HP Dock G5
  • 2x Philips 27" monitor (HDMI / Displayport)
  • DisplayLink macOS Software
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Hardwareversnelling in/uitschakelen -> dit werkt niet
  • Hulpartikel van Displaylink gelezen, lijkt dus een niet op te lossen probleem met de huidige setup.

[...]
Als het goed is kan de M3 2 schermen aansturen waarbij het interne scherm er één van is - het verschil met vorige modellen is echter dat de M3 vziw ook 2 extended schermen kan aansturen als je het interne scherm uitzet. Dan zou je dus een Thunderbolt-dock kunnen gebruiken, of eventueel twee losse USB-c-kabels naar je schermen. Raak je helaas wel je interne scherm dus kwijt als je op de externe schermen aangesloten zit.

https://support.apple.com/en-us/117373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:16
Heb je dit ooit opgelost?
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe MacBook en heb een soortgelijke setup. Ook de G5 hun met twee Samsung beeldschermen. Momenteel één met DisplayPort en één met hdmi aangesloten

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:39
KoningPaulus schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:16:
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe MacBook en heb een soortgelijke setup. Ook de G5 hun met twee Samsung beeldschermen. Momenteel één met DisplayPort en één met hdmi aangesloten
Het komt er eigenlijk op neer dat je een docking station zonder DisplayLink moet gebruiken of de schermen los moet aansluiten op de MacBook. Er is mijns inziens niet echt een andere oplossing, dit is nou eenmaal hoe DisplayLink werkt op macOS.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:31
Precies dat. Ik heb thuis 3 HP Z 27 G5 schermen waarvan de 2 buitenste aangesloten via een Dock met display link en de middelste rechtstreeks. Zodra display link activeert kan je geen dingen meer kijken ook niet op de middelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:16
Dus de G5 hub kan de prullenbak in? Dat voelt toch wel wat jammer dat dat niet gaat werken

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:39
KoningPaulus schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:40:
Dus de G5 hub kan de prullenbak in? Dat voelt toch wel wat jammer dat dat niet gaat werken
Nee hoor, zoals eerder aangegeven is het mogelijk om de G5 aan te sluiten zoals je dat nu ook doet, maar het scherm sluit je dan met een extra kabel aan op de MacBook (en niet via de G5). Er bestaan DisplayPort naar USB-C kabels die daarvoor geschikt zijn. Effectief heb je dan twee kabels in je MacBook zitten.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:56
KoningPaulus schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:16:
Yes dit heb ik opgelost. Ik heb deze adapter gekocht:
https://www.startech.com/...videoadapters/tb32hd24k60.

Deze heeft dus 2 HDMI poorten waar je vanaf je schermen in prikt. En vervolgens weer een USB-C/Thunderbolt die in de Mac gaat. En dan werkt het helemaal top, ook met DRM content (Netflix, Videoland whatever). Wel wat prijzig misschien, maar dit werkt tenminste wel en stabiel (ook zonder gekke software te moeten installeren of wat dan ook).
Pagina: 1