Toon posts:

Onterechte feedback Tweakalert -> Hannelenaerts

Pagina: 1
Acties:
  • 2.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mods,

Middels dit schrijven wil ik toch even een beroep op jullie doen omtrent een feedback die ik toch wel iets te pittig vind. Ik word naar mijn inziens toch wel in een flink slecht daglicht gezet terwijl ik deze tweaker netjes tegemoet ben gekomen met een oplossing.

Ik heb een toestel verkocht aan Hannelenaerts. Na ontvangst van het toestel bleek het toestel na wens te zijn, echter betrof het een 128GB versie ipv 256GB. Dit kan natuurlijk gebeuren, ik had de verkeerde opslag aangeklikt op de V&A. Kortom, mijn fout. Ik heb haar de optie gegeven voor een compensatie, toesturen van wat extra items, of een geld compensatie of hetzij het product retour te sturen. Ze koos er uiteindelijk voor om het product retour te willen sturen. Hier ging ik mee akkoord, echter sinds dat bericht was er een enorme radio stilte voor bijna een week, waarna ik er van op uit ging dat ze het product niet meer wou retourneren. Om die redenen heb ik haar opnieuw bericht met de mededeling dat het nu toch wel erg lang ging duren en dus het retour voorstel beëindigde.

Omdat ze naar eigen kennisgeven zonder toestel zat (haar oude toestel was defect), kreeg ik sterk het vermoeden dat ze mijn toestel bleef gebruiken totdat ze wat anders had gevonden. Dit leek mij niet helemaal de bedoeling. Hierna kreeg ik het bericht dat ze het product op het laatste moment alsnog heeft geretourneerd (nadat ik heb aangegeven dat ik het termijn had gesloten), wat welliswaar nog steeds te laat is in mijn optiek zonder enige vorm van kennisgeving.

Om die redenen na veel wikken en wegen besloten het retour niet verder te verwerken. Ik vind dat meer dan normaal dat je een retour direct terug stuurt als dit wordt toegezegd en dat je het product niet nog even een week gebruikt.

Verwijs jullie graag naar mijn feedback, hier wordt ik toch wel vrij zwart weggezet. Dat je uiteindelijk niet tevreden bent snap ik, maar om mij nou zo zwart weg te zetten vind ik wel iets te ver gaan.

Groetjes Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hi, graag deze procedure volgen: How to - V&A Feedback laten aanpassen

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
* oeps, ik mag hier niet reageren *

[ Voor 87% gewijzigd door Rhinosaur op 15-07-2024 23:04 . Reden: verkeerde forum ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hannelenaerts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-08-2024
Hi,

Het is absoluut niet terecht de telefoon eerst en vooral niet terug te nemen, de fout ligt inderdaad duidelijk bij de verkoper, en dan te beweren dat ik te laat was met de terugzending.

De telefoon is 4 dagen na de toestemming van Tweakalert verzonden (bewijs voorhanden), het bericht ter bevestiging ervan is helaas niet verzonden door een technisch probleem. Op deze toestemming voor terugname had ik helaas wel een week moeten wachten.

Komt daar bij dat ik valselijk beschuldigd werd van het gebruiken van dit toestel, dan verplicht word hem te behouden, plus, plus, de terugzendkost er zomaar bij moet nemen.

Zoals ook uitgelegd aan de verkoper, en zeer duidelijk is op de foto verzonden als bewijs van de storting van het geld, het scherm van mijn oude telefoon was idd kapot, maar bruikbaar en daarnaast gebruik ik een reserve telefoon van mindere kwaliteit (nog stééds).

De telefoon door Tweakalert verzonden is met veel afschuw op mijn bureau teruggelegd, in de verpakking waarmee hij is aangekomen en teruggezonden, en nooit meer terug open gedaan. De telefoon is niet 1 maal opgestart door mij gezien het stickertje op de achterkant voldoende was te zien dat dit product niet overeenstemde met de beschrijving in de advertentie.

Indien u wenst de negatieve reactie op te heffen, gelieve dan, zoals ik meerdere keren reeds vroeg, de verhandeling correct af te ronden: terugname telefoon, betaling terugzendkost 1 én 2 én telefoon, die ik vervolgens bevestig alvorens over te gaan tot het wissen van een terechte reactie van een slecht behandelde klant.

Verifieer zeker ook de andere reacties van Tweakalert mods, het is niet de eerste keer.

Vriendelijke groeten,
Hanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik voorop stellen dat ik uw lange termijn van retourneren betwist, zonder enige vorm van beschuldigingen. Desondanks dat ben ik helemaal niet de moeilijkste qua compensaties, hetzij het terugnemen van een product. Er kan altijd iets voorkomen waar wellicht niet is op gerekend in het V&A en ook in al deze situaties ga ik over tot compensatie hetzij terugname van een product.

Ik heb u daarom ruim de mogelijkheid gegeven om te compenseren hetzij het product retour te sturen. Ruim een week heb ik niets meer van u vernomen zonder enige vorm van kennisgeving, u had op zijn minst even een bericht kunnen sturen dat u het product over een week pas kunt retourneren en dan waren wij gezamenlijk wel tot een oplossing gekomen. Om die redenen had ik het termijn van retourneren gesloten gezien ik niet eindeloos ga wachten op een product met het risico dat het product weer in gebruik wordt genomen. We hadden mondeling de afspraak dat u mij direct zou voorzien van een Track en Trace code.

Ik ben namelijk geen webshop waar u 14-dagen de tijd heeft om een product te retourneren dus ik hoop ook dat u dat van mijn zijde begrijpt. Het lijkt mij ook voorzelfsprekend dat mochten er misverstanden zijn dat u direct het product terugstuurt en niet nog een week wacht en vervolgens hem terugstuurt vanuit België welke nog 3-4 dagen verzending hanteert.

Om iemand dan gelijk weg te zetten als oplichter is gewoon niet netjes. U schetst dat ik een soortgelijke situatie heb gehad? eerlijk gezegd is deze situatie (voor mij in ieder geval) compleet nieuw.
Dat u een ontevreden feedback hanteert kan ik daarom begrijpen, maar om dan de term 'oplichter' te hanteren gaat mij een brug te ver.

Edit: middels dit uitgesproken te hebben laat ik het aan de admins verder over gezien wij er samen niet uit komen.

Mvg Jordy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2024 21:38 . Reden: Aanvulling; graag besluit admins feedback weg/niet ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mocht één van jullie dit in SF voorleggen is de uitkomst van het Tweakers-panel zeer waarschijnlijk:
Er is geleverd wat niet conform de afspraak is: https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel17 dat betekent dat de koper een aantal zaken mag eisen: https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling3_Artikel21
Let op, daar waar 'consumentenkoop' staat is niet van toepassing indien @Verwijderd gewoon als consument verkoopt. De huidige eis: retour sturen verzendkosten heen en weer en aankoopkosten terug is een toegestane optie.

Dan is het punt nog 'tijd' en 'termijn' daarover zegt de wet: 'redelijk' en dat is een punt van discussie daar laat ik mij ook niet verder over uit om binnen de kaders te blijven van de objectiviteit zoals hier genoemd is: Bor in "Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!" m.i. is dit het enige punt van discussie en is de rest hier wel duidelijk.

Een laatste kantnotitie de definitie van een 'oplichter' is kijkend vanuit: https://wetten.overheid.n...e_TiteldeelXXV_Artikel326 wel iets ver gezocht.

[ Voor 198% gewijzigd door Zeehond op 18-07-2024 21:57 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hannelenaerts
Beste True,

Bedankt voor uw reactie.

Weet u hoe ik mijn geld kan terugkrijgen ? Ik weet niet wat SF is, maar ga ernaar op zoek, dankje.

Bijgevoegde screenshots tonen dat de toestemming tot terugzenden de avond van 28 mei gegeven is (na vragen over serienummer, betwisten dat het het foute product was etc.), en de terugzending de middag van 2 juni, 4 dagen tussentijd om precies te zijn.
Ik kan foto's bijvoegen dat de verpakking na de afgewezen van de retour door de verloper nooit meer is aangeraakt.

Vriendelijke groeten,
Hanne

*knip* DM openbaar zetten of foto’s doen we niet

[ Voor 41% gewijzigd door Zeehond op 18-07-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is aangemaakt omtrent de (onterechte, kwalijke) feedback is geschreven vanaf uw zijde en niet voor een eventuele andere vorm van afhandeling te bespreken. Deze mogelijkheid heeft u namelijk gehad. Ik wil dan ook vriendelijk aan de mods/admin verzoeken hier onderscheid in te maken.
Sterker nog ik ga geen veranderingen meer maken in de afhandeling, wat dan zou ik mij zelf ontkrachten.

U geeft aan dat u 4 dagen erover heeft gedaan, wat ook niet helemaal klopt. Vanuit gaande dat u dinsdag 28/05 toestemming heeft gekregen en het pas zondag avond 02/06 het pakket heeft gestuurd. Dan tel ik altijd nog 6 dagen inclusief complete radio stilte. Hierna werd het pakket pas 3-4 dagen later aangeboden.

Het gaat mij om het retour proces welke u zelf slordig heeft afgedaan door een ruime tijd niets meer van u te laten horen. Ik hoor u hier nergens in dit hele verhaal over.

Vanuit mijn optiek heb ik u alle mogelijkheden gegeven. Om die redenen heb ik zojuist ook mijn jurist in kennis gesteld, mochten er eventuele juridische stappen genomen worden.

U had simpelweg de mogelijkheid om een compensatie te ontvangen, hetzij uw gehele aankoopbedrag terug kunnen krijgen als u het netjes had afgewikkeld. Het is namelijk niet zo dat ik niet wou compenseren.

Tot slot, heb ik mij voorgenomen om verder niet meer inhoudelijk te reageren op de kwestie.

Mvg Jordy

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2024 12:49 . Reden: Aanvulling aantal dagen retourtermijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

@Verwijderd @Hannelenaerts Willen jullie deze discussie aub via DM voeren?

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 23-07-2024 06:50 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Microkid Ja hoor geen probleem. Zou je wel een uitspraak kunnen doen omtrent de feedback?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:05:
@Microkid Ja hoor geen probleem. Zou je wel een uitspraak kunnen doen omtrent de feedback?

Dank alvast.
Jullie komen er dus niet uit samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Jullie komen er dus niet uit samen?
@Microkid Helaas niet. Er wordt namelijk niet op mijn DM gereageerd.

Mvg Jordy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hannelenaerts
Hey Jordy,

Ik reageer gerust ook op je DM, die had het namelijk over deze topic en niets meer.

Mijn standpunt is duidelijk: zet je fout recht en we kunnen het over de feedback hebben. De schade die ik heb opgelopen komt neer op 253, 20 euro op dit moment, om het niet te hebben over de uren frustratie van deze zeer onfaire behandeling.

Gezien je houding lijkt het ook dat je verwacht door te gaan met deze praktijken, ik hoop dat het platform op tijd ingrijpt.

Vriendelijke groeten,
Hanne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hannelenaerts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eyVplHytwRWjATV7HD0zHf4B7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsFMuczuKt7zWafEaROMS7LF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topic gesloten wegens opheffen account

200 fish found!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.