Custom water loop voor mijn CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik zoek een persoon die mij kan helpen met een CPU loop samen te stellene voor mijn toekomstige pc
Dit houdt dan in het opstellen van een lijstje met de benodige items, zoals een CPU blok, pomp etc.

Wat is je budget?
Ik zou eigenlijk niet weten hoeveel dit precies zo kunnen gaan kosten, ik hoop dat we met 500 - 600 iets kunnen bereiken

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt, hoe ik het een beetje heb gelezen zijn Corsair en EKWB grootte in deze industrie dus het liefst een van deze twee. Ik heb namelijk geen zin rommel en dat mijn systeem overstroomt.

Mijn systeem
Mijn systeem wat ik mid augustus van plan ben om te bouwen bestaat uit de volgende witte componenten :
CPU 7 7800x3D
GPU 4080 super strix oc white
MOBO Aorus x670e pro x
RAM Trident Z5 Neo 32gb 6400mhz
SSD Lexar NM790 2TB
CASE LIAN LI XL
FANS 6x reverse TL 120 uni fans white, 3x TL 120 uni fans white
PSU LIAN LI EDGE WHITE 1000w (Tegen de tijd van de build is deze in nederland verkrijgbaar)

Dit is mijn eerste custom loop vandaar dat ik graag hulp hiervoor zoek, de reden waarom ik de loop graag zou willen hebben zijn de temps, het geluid en de looks uiteraard.

Hopelijk heb ik het meeste omschreven, indien er onduidelijkheden nog zijn laat het gerust weten dan beantwoord ik ze graag :)

P.S dit is mijn eerste tweakers post dus hopelijk is het een beetje volgens de richtlijnen ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 10:04
Ik heb persoonlijk geen ervaring met custom waterkoeling, maar: je post komt over alsof je je totaal niet hebt ingelezen over custom waterkoeling, de opties, de kosten etc. Heb je zelf al onderzoek gedaan?

Mensen op Tweakers zijn best bereid je te helpen als je zelf ook inzet toont, laat zien dat je er over na hebt gedacht etc, je visie duidelijk kan beschrijven etc.

Dat gezegd hebbende, ik zou zelf nooit een custom waterkoeling kopen, omdat het duur is, het praktisch niets toevoegd zolang je niet gaat overclocken en er best wat onderhoud aan zo'n systeem zit.

Tegenwoordig is er een uitgebreid aanbod aan all-in-one waterkoelers, ook in het wit.
categorie: Waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
@Flapwaaier Het kan best zijn dat dit zo overkomt bij jou maar dat is niet de achterliggende gedachte van het bericht/oproep.
Ondertussen ben ik er al uit hoe en wat aangezien hier niet op werdt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@Sammm, @Flapwaaier omschrijft netjes wat hier op dit forum de bedoeling is, blijk geven van eigen inzet en uitzoekwerk. In je openingspost had je dus moeten benoemen wat je hebt gevonden, specifieke onderdelen en setups. Dan kunnen we hier discussiëren over of het beter kan. Voor nu heeft dat geen zin meer want blijkbaar ben je al voorzien. Dit topic gaat dus maar dicht.

Dit topic is gesloten.