Nieuw huis, nieuwe media set-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
Ik lees sinds lange tijd weer mee in dit topic omdat ik overga naar een zelfbouw nieuwbouwhuis. Nieuw huis nieuwe media set-up.

De indeling van de woonkamer staat al vast, waar ik nog niet over uit is de set-up. Ik heb nu b&w cm7’s met m1’s als 5.1 set-up met een denon 7 jaar oude receiver.

De opties die ik overweeg zijn een media-wand met ingebouwde front speakers zoals de cwm 7.5 en de m1’s als rears.

Als 2e optie overweeg ik een 2.0/2.1 set en een aantal Bluetooth speakers over de woonkamer van 110m2 inc. Woonkeuken.

3e optie alles behouden + sonos en een nieuwe tv en + modernere receiver.

Wat zijn jullie bevindingen van ingebouwde speakers behalve dat je dan flexibiliteit verliest?
Misschien een aanrader voor een setup die als cinema speaker kan worden gebruikt en kan worden gegroepeerd?

Als het af is kan ik natuurlijk showen :)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

whipcheck schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:53:
Ik lees sinds lange tijd weer mee in dit topic omdat ik overga naar een zelfbouw nieuwbouwhuis. Nieuw huis nieuwe media set-up.

De indeling van de woonkamer staat al vast, waar ik nog niet over uit is de set-up. Ik heb nu b&w cm7’s met m1’s als 5.1 set-up met een denon 7 jaar oude receiver.

De opties die ik overweeg zijn een media-wand met ingebouwde front speakers zoals de cwm 7.5 en de m1’s als rears.

Als 2e optie overweeg ik een 2.0/2.1 set en een aantal Bluetooth speakers over de woonkamer van 110m2 inc. Woonkeuken.

3e optie alles behouden + sonos en een nieuwe tv en + modernere receiver.

Wat zijn jullie bevindingen van ingebouwde speakers behalve dat je dan flexibiliteit verliest?
Misschien een aanrader voor een setup die als cinema speaker kan worden gebruikt en kan worden gegroepeerd?

Als het af is kan ik natuurlijk showen :)

Thanks!
Lijkt me een vraag die prima zijn eigen topic waard is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

whipcheck schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:53:
Volgende keer ook even de Topic Warning lezen. Geen aankoopadvies in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 50, posts afgesplitst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:02
Leuk project! Heb je al Custom Install overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Het ligt er ook aan hoe je ze in doet bouwen maar je verliest dan mogelijk ook ATMOS functionaliteit. Dat is voor mij destijds toen ik met mijn ex een huis had gekocht de reden geweest geen tv wand met ingebouwde apparatuur te nemen. Dat en het gedoe om alles weer uit te bouwen mocht ik iets willen/moeten vervangen.

Maar midrange soundbars/speakers met ATMOS vind ik persoonlijk zwaar tegen vallen achteraf 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
itaalol schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:04:
Maar midrange soundbars/speakers met ATMOS vind ik persoonlijk zwaar tegen vallen achteraf 😅
Atmos werkt alleen zoals het bedoelt is als je speakers in/aan het plafond monteert. Een soundbar of van die upfiring speakers leveren geen Atmos ervaring en is daardoor weggegooid geld.

@whipcheck, het is me niet helemaal duidelijk wat je in je nieuwe setup zoekt wat je oude setup mist.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
In het nieuwe huis wil ik vooral dat het wat opgeruimder oogt, naast de woonkamer hebben we ook een speelkamer van 23m2 wat een soort van tv/game kamer wordt.

Misschien dat ik hier de ht set neerzet en in de woonkamer met Sonos ga werken. Sonos omdat het vooral gebruikers vriendelijk is. De Heos set-up heb ik ook overwogen (nieuwe receiver met multiroom) maar de reviews zijn niet al te denderend.

Ik wil binnen de 5k blijven en dat zal met sonos makkelijk moeten lukken.

[ Voor 20% gewijzigd door whipcheck op 16-07-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Pjotr22 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:07:
Leuk project! Heb je al Custom Install overwogen?
Wat bedoel je met custom install? Iemand inhuren om iets te ontwerpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
whipcheck schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:57:
In het nieuwe huis wil ik vooral dat het wat opgeruimder oogt, naast de woonkamer hebben we ook een speelkamer van 23m2 wat een soort van tv/game kamer wordt.

Misschien dat ik hier de ht set neerzet en in de woonkamer met Sonos ga werken. Sonos omdat het vooral gebruikers vriendelijk is. De Heos set-up heb ik ook overwogen (nieuwe receiver met multiroom) maar de reviews zijn niet al te denderend.

Ik wil binnen de 5k blijven en dat zal met sonos makkelijk moeten lukken.
Ok, duidelijk. Dan is het inderdaad een idee om de HT set naar de tv/game kamer te verplaatsen en in de woonkamer voor een soundbar te gaan. Sonos werkt inderdaad makkelijk. Maar het trekt je wel hun ecosysteem in. Dus een vendor lock in. Dat moet je afwegen voor jezelf.

Ziet er zelf ook wel aan te denken om de HT set naar zolder te verplaatsen. Heb daar een mooie ruimte van zo'n 25m2. Het grote spul uit de woonkamer voor een cleanere look en daar iets van een soundbar oplossing neer te zetten. Maar de vraag of ik dan echt boven ga zitten gamen/film kijken/muziek luisteren of ik dat gewoon beneden blijf doen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2024 09:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Hulleman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Ok, duidelijk. Dan is het inderdaad een idee om de HT set naar de tv/game kamer te verplaatsen en in de woonkamer voor een soundbar te gaan. Sonos werkt inderdaad makkelijk. Maar het trekt je wel hun ecosysteem in. Dus een vendor lock in. Dat moet je afwegen voor jezelf.

Ziet er zelf ook wel aan te denken om de HT set naar zolder te verplaatsen. Heb daar een mooie ruimte van zo'n 25m2. Het grote spul uit de woonkamer voor een cleanere look en daar iets van een soundbar oplossing neer te zetten. Maar de vraag of ik dan echt boven ga zitten gamen/film kijken/muziek luisteren of ik dat gewoon beneden blijf doen :P
Ik had eventjes dezelfde gedachte, onze zolder heeft nog geen bestemming maar denk ik dat dan te ver weg van de rest zit en er geen gebruik van zal maken.

Inderdaad dan zit ik wel vast aan Sonos maar zijn er andere alternatieven?

Ik heb Heos, Sonos en B&W bekeken maar denk dat Sonos het gaat winnen. We hebben al een sonos systeem in ons vakantiehuis, dus we zitten al in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:02
whipcheck schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Wat bedoel je met custom install? Iemand inhuren om iets te ontwerpen?
OPlossingen om alles netjes weg te werken, google maar. voorbeeld https://www.praalder.nl/35-custom-install
Pagina: 1