Kun je van bedrade thermostaat naar draadloze thermostaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:22
Hallo allemaal,

In onze aangekochte woning hing nog een bedrade thermostaat.
Aangezien we de hele elektra hebben laten vervangen, is deze bedrade thermostaat komen te vervallen.

Mijn vraag: kan ik van een bedrade thermostaat overstappen naar een draadloze thermostaat (Tado v3+)?
Dit kan ik op de website van Tado niet terugvinden.

We hebben een CV ketel van Intergas (Kombi Kompakt HRE 28/24 A) uit 2018 i.c.m. de Contra-Flex 18/1.

Is de Tado v3+ draadloos compatibel met bovenstaande of moeten we toch bij een bedrade thermostaat blijven? Dan moeten we namelijk een nieuwe voeding laten aanleggen door de elektricien.

Geen idee of dit relevant is: maar we hebben alleen vloerverwarming, verder geen radiatoren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Uhmazing op 13-07-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:52
Als ik zoek op Kombi Kompakt HRE 28/24 A Tado dan kom ik genoeg info tegen.

Bijvoorbeeld: https://community.tado.co...uiten-op-intergas-28-24-a

Daar adviseren ze de stappen te volgen vanuit de app of tado.com/start.

En wat zegt Tado zelf als je hun op belt? Mijn ervaring is dat ze best kundig en snel reageren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Los van wat bovenstaande schreven, maar het verbaasd mij wat dat bij nieuw elektra, de thermostaat bedrading eruit is gehaald. Gezien dat normaal gesproken compleet los staat van de elektra: Het is één kabel (twee aders) direct van je CV naar de thermostaat normaal gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ja, de draadloze tado kit kan zonder problemen je intergas aansturen. Je sluit dan de extensiekit aan (bedraad) direct op je ketel in je stookhok, en de thermostaat zelf (draadloos) hang je ergens in je woonkamer.