Probleem met RTSP stream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik ben beheerder van 3 Bascom camera's van een Molen stichting.

2 jaar gelden heb ik de camera's geïnstalleerd.

Het was me gelukt om op 2 verschillende laptops RTSP streams op te zetten met gebruik van OBS Studio software. 1 laptop heb ik thuis en maak ik gebruik van de publiek IP adres van de Molen. De 2e laptop staat op het netwerk van de molen en maakt gebruik van de lokale IP adressen van de camera's.

Op mijn android telefoon draait een app van Bascom. Dit werkt ook prima.

Nu is de laptop van de Molen aan het vervanging toe. hiervoor wil ik een Acer Aspire PC gebruiken ook met OBS Studio. Wat ik ook doe kan ik geen nieuwe RTSP verbinding opzetten. Er wordt geen belden doorgegeven.

Als extra test heb ik VLC op mijn telefoon ook geïnstalleerd maar daarmee lukt het me ook niet een stream werkend te krijgen. Dit zowel binnen het netwerk van de Molen als daar buiten.

De oude verbindingen op de laptop binnen de molen en op mijn eigen laptop werken wel.

Via Google kan ik geen info vinden die mij kan helpen dit op te lossen.

Kan iemand mij ideeën geven waar ik beginnen om dit op te lossen. Doel is natuurlijk eerst een werkend stream op de PC thuis te bewerkstelligen om vervolgens de PC naar de molen over te brengen en de IP adres aan te passen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 15:54
Firewall blokkade?
Device restricties?
Is mogelijk ingesteld dat alleen vanaf een specifiek device verbinding gemaakt mag worden?
Software compatibiliteit?
Etc?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Firewall is het niet. Anders zouden de 2 werkende laptops ook geen verbinding krijgen.

Device restricties, begrijp ik deze opmerking niet.

Er zijn geen restrictive instellingen ingesteld.

Software op nieuwe pc is identiek met de oude laptop.

Verder suggesties xijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:01

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hoe vertel je de camera's om een nieuwe stream op te zetten naar de nieuwe server? Zoals ik je bericht lees wil je uit eindelijk het IP adres van de oude laptop uitschakelen en deze verhuizen naar de nieuwe computer. Houdt er dan wel rekening mee dat er ergens in het netwerk mogelijk ARPs / MACs kunnen blijven hangen op bijvoorbeeld een switch of op de camera's zelf.

Verder begrijp ik ook uit je verhaal dat je een aantal poorten heb opengezet en dat de camera's een stream opzetten naar jou thuis toe? Heb je daarvoor het protocol / de poort voor RTSP in jou firewall open gezet zodat camera's met een publiek IP adres van jou modem (forward naar de laptop bij jou intern) een verbinding kunnen op zetten? Ik dacht namelijk dat de meeste camera's maar 1 stream tegelijk konden op zetten.
Firewall is het niet. Anders zouden de 2 werkende laptops ook geen verbinding krijgen.
Mits het pad, de IP adressen etc. identiek zijn. Maar ik haal dat niet 100% uit jou verhaal.
Device restricties, begrijp ik deze opmerking niet.
Denk aan de hoeveelheid ondersteunde streams, ACL's op de camera's etc.
Er zijn geen restrictive instellingen ingesteld.
Defineer restrictive instellingen :)
Software op nieuwe pc is identiek met de oude laptop.
Ook de OBS versies etc. zelf en niet dat de oude laptop achter loopt?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden om de situatie iets beter te begrijpen. Afhankelijk daar van zou je kunnen gaan sniffen met Wireshark om te kijken of verkeer daadwerkelijk aankomt.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dus ook op het lokale netwerk lukt het niet om een stream werkend te krijgen? Dat lijkt me stap 1, dat klinkt toch als de firewall op die nieuwe host die je hebt geïnstalleerd. Eerst die stream op het lokale netwerk werkend zien te krijgen, bijvoorbeeld door (tijdelijk!) Windows firewall uit te schakelen.

Overigens klinkt dit als een bijzonder onveilige situatie, zoals je het vertelt lijk je beveiligingsbeelden naar het open internet te streamen.

Een betere oplossing is bijvoorbeeld een Synology met VPN-server en een VPN opzetten, zodat je in ieder geval niet zomaar videostreams publiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Yordi- schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:08:
Dus ook op het lokale netwerk lukt het niet om een stream werkend te krijgen? Dat lijkt me stap 1, dat klinkt toch als de firewall op die nieuwe host die je hebt geïnstalleerd. Eerst die stream op het lokale netwerk werkend zien te krijgen, bijvoorbeeld door (tijdelijk!) Windows firewall uit te schakelen.

Overigens klinkt dit als een bijzonder onveilige situatie, zoals je het vertelt lijk je beveiligingsbeelden naar het open internet te streamen.

Een betere oplossing is bijvoorbeeld een Synology met VPN-server en een VPN opzetten, zodat je in ieder geval niet zomaar videostreams publiceert.
U geeft aan dat stap 1 is een stream op nieuwe host werkend te krijgen en dan op lokaal netwerk. Probleem is dat het maakt niks uit wat ik als host inzet ik geen stream kan opzetten. Dus windows PC of Android tab of telefoon. Als ik bezig ben zijn er geen andere hosts actief. Vandaar dat ik voor een raadsel zit.

Toen ik eea voor het eerste keer heb ingericht heb ik dat eerst tuis gedaan en vervolgens alles in het lokaal netwerk gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Yariva schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:02:
Hoe vertel je de camera's om een nieuwe stream op te zetten naar de nieuwe server? Zoals ik je bericht lees wil je uit eindelijk het IP adres van de oude laptop uitschakelen en deze verhuizen naar de nieuwe computer. Houdt er dan wel rekening mee dat er ergens in het netwerk mogelijk ARPs / MACs kunnen blijven hangen op bijvoorbeeld een switch of op de camera's zelf.

Verder begrijp ik ook uit je verhaal dat je een aantal poorten heb opengezet en dat de camera's een stream opzetten naar jou thuis toe? Heb je daarvoor het protocol / de poort voor RTSP in jou firewall open gezet zodat camera's met een publiek IP adres van jou modem (forward naar de laptop bij jou intern) een verbinding kunnen op zetten? Ik dacht namelijk dat de meeste camera's maar 1 stream tegelijk konden op zetten.

[...]

Mits het pad, de IP adressen etc. identiek zijn. Maar ik haal dat niet 100% uit jou verhaal.

[...]

Denk aan de hoeveelheid ondersteunde streams, ACL's op de camera's etc.

[...]

Defineer restrictive instellingen :)

[...]

Ook de OBS versies etc. zelf en niet dat de oude laptop achter loopt?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden om de situatie iets beter te begrijpen. Afhankelijk daar van zou je kunnen gaan sniffen met Wireshark om te kijken of verkeer daadwerkelijk aankomt.
Ik vertel de camera,s niks. Ik login in met de gebruikelijke rtsp://ipadres enz.

OBS versies zijn identiek omdat ik alles bijgewerkt heb

Verkeer moet aankomen meen ik omdat mijn laptop thuis levert geen probleem op. Beelden komen goed door. Als ik mijn laptop uitzet en de nieuwe pc thuis instel dan komt er geen verbinding tot stand. Dit terwijl ik de identieke instellingen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:01

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nedish schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 01:44:
[...]

Ik vertel de camera,s niks. Ik login in met de gebruikelijke rtsp://ipadres enz.

OBS versies zijn identiek omdat ik alles bijgewerkt heb

Verkeer moet aankomen meen ik omdat mijn laptop thuis levert geen probleem op. Beelden komen goed door. Als ik mijn laptop uitzet en de nieuwe pc thuis instel dan komt er geen verbinding tot stand. Dit terwijl ik de identieke instellingen gebruik.
Okay dus jou camera's zijn geen RTSP clients welke een stream op zet naar een centrale server maar zijn zelf servers. Heb je dit dan ge-port-forward? Het is mij nog steeds onduidelijk hoe jij technisch een verbinding op zet. Je initieert dus van verschillende laptops / systemen een TCP RTSP stream naar de camera's. Maar doe je dit naar een publiek IP adres of prive adres? Waarschijnlijk een mix van beide. Mogelijk helpt een kleine tekening om dit voor ons duidelijk te krijgen :) Denk aan of de camera's in het zelfde subnet zitten, zit hier iets van een fysieke firewall tussen, doe je port forwarding etc. etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Yariva op 16-07-2024 09:20 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Yariva schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:12:
[...]

Okay dus jou camera's zijn geen RTSP clients welke een stream op zet naar een centrale server maar zijn zelf servers. Heb je dit dan ge-port-forward? Het is mij nog steeds onduidelijk hoe jij technisch een verbinding op zet. Je initieert dus van verschillende laptops / systemen een TCP RTSP stream naar de camera's. Maar doe je dit naar een publiek IP adres of prive adres? Waarschijnlijk een mix van beide. Mogelijk helpt een kleine tekening om dit voor ons duidelijk te krijgen :) Denk aan of de camera's in het zelfde subnet zitten, zit hier iets van een fysieke firewall tussen, doe je port forwarding etc. etc.
Cameras zijn aangesloten op een recorder. Daar hebben ze elk een lokaal IP adres
In router in molen is port forwarding ingericht en 554 is open.

Verbinding vanuit thuis gaat met gebruik van static IP adres van internet provider van de molen
Verbinding lokaal gaat via de lokaal IP adres per camera.

Ik ga kijken of het lukt om een tekening te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Gebruik je wel het juiste wachtwoord op de nieuwe laptop voor de stream?

Je kan ook proberen de hele obs config over te zetten
You can copy settings between computers. Press Windows Key + R, then type in %appdata% and press the OK button. That will open up your "application data" folder which is a folder for user data for programs across your system. In it, there will be an obs-studio directory. In it is the configuration data for the program. Copy that directory and place it in the same location for each computer.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1