Moza racing wiel set met G27 pedalen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben van plan om een Moza set te kopen.
Het gaat om de:

MOZA TSW Truck Wheel
MOZA Clamp for TSW Truck Wheel Stuur
MOZA R9 V2 Direct Drive Wheelbase (9 Nm)

Ik heb zelf nog een G27 stuur met pedalen.
Nu is mijn vraag of ik de pedalen van de G27 nog kan gebruiken of dat ik nieuwe pedalen moet aanschaffen.
De kabel van de pedalen gaan eerst nog naar het G27 stuurwiel, dus vermoed dat deze niet compatible zullen zijn.
Als iemand het antwoord hierop weet dan hoor ik het graag.
Als dat niet past wat zouden goede pedalen voor mijn setup zijn?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:55
Je zou het wel kunnen doen, maar de pedalen passen (tenzij je ze gemod hebt) echt niet bij de kwaliteit van het Moza stuur.
Ik raad je aan andere pedalen te kopen, kan je er nu geen direct advies op geven, daarvoor zou je een budget en verwachting van de pedalen moeten geven. Goede pedalen zullen je normaal gesproken overigens ook meer consistentie moeten geven dan een stuur en een veel beter gevoel met vooral de remmen.

Pedalen hoeven overigens niet per se aan je wheelbase gezet worden, je kunt ze los van elkaar aansluiten. Je zou ook gewoon de G27 aangesloten kunnen laten en zo de pedalen apart instellen.

Ervan uitgaande dat je een PC gebruikt om te simmen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb niet veel voorkeur of verwachtingen van de pedalen, die van de G27 zijn wel prima voor mijn doeleinden.
Al kan ik de pedalen niet rechtstreeks aansluiten op de PC, deze moeten eerst in het stuurwiel aangesloten worden.
Ben bang als zowel de G27 als de Moza set aangesloten word dat ik de pedalen niet in combinatie met de Moza set kan gebruiken of die die conflicten veroorzaken.
Als dit anders is dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door 0108daniel op 13-07-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:55
Ik heb nog geen sim gezien waarbij dat problemen zou veroorzaken. De sims/spellen pakken een stuur en een ander stuur kan dat geen conflict mee hebben. Je kunt het allicht eerst proberen, levert het dan problemen op, kun je het anders oplossen.

Als je echt de pedalen apart wil aansluiten, moet je voor een Leobodnar adapter kopen:
https://www.leobodnar.com...duct_info&products_id=187
Komen nog wel verzend- en douanekosten bij kijken, dus misschien is een goedkoop tweedehands pedalenset slimmer.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 14-07-2024 10:18 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Dankje.
Ik heb het zojuist getest met mijn nieuwe stuur en de G27 aangesloten te houden.
Helaas werkt dit niet.
Er moet een keuze gemaakt worden welk stuur ik gebruik in spellen, ik kan niet beide sturen tegelijk kiezen.
Omdat de G27 als set is met pedalen die niet afzonderlijk zijn kan ik dus niet de pedalen los gebruiken zonder het stuur te kiezen in het spel.

Ik heb nu de Thrustmaster T-LCM Pedalen besteld, deze zouden wel afzonderlijk te gebruiken moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:55
Waarschijnlijk te laat inmiddels, maar toch: er zijn adapters voor de din connector (die aan je Logitech pedalen zit) naar USB. We hebben hier een Logitech Shifter die op die manier in combinatie met een Moza R5 gebruikt wordt: werkt hier perfect.
Pagina: 1