• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Palm Vx en ik ben eigenlijk op zoek naar een pakket dat, zonder alle complexe libraries ofzo, pakketten als Maple, Matlab of Derive op de Palm vervangt. Ik heb geen libraries met alle 9790237134712391273490892314.2 soorten partiële differentiaalvergelijkingen, maar als er libraries bijgeleverd worden, dan is dat handig.

Laat me weten als je iets weet, want dat is voor mij nogal handig. Een laptop meesleuren is geen optie en als ik met m'n palmpje eenvoudige dingen (beetje complex rekenen, differentievergelijkingen, beetje integreren enz. wellicht nog wat Laplace ofzo :) ) kan doen, dan ben ik vrolijk. Als je prijzen weet, meld ze dan ook alsjeblieft!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik kwam laatst ook met dezelfde vraag maar volgens de developers die antwoord gaven heeft de Palm niet de rekenkracht om dat soort dingen te doen :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 23:58 schreef Acolyte57 het volgende:
Ik kwam laatst ook met dezelfde vraag maar volgens de developers die antwoord gaven heeft de Palm niet de rekenkracht om dat soort dingen te doen :(
Zit wat in. Als je Maple soms een redelijk simpel ding laat doen, dan duurt het soms nog even (seconde of 2) op m'n p3. Dan lijkt zo'n pocketpc ding (die op 150MHz ofzo draaien) me beter geschikt.

• Acolyte57

Acolyte57

Jep. Van een 20mhz dragonballetje kan ik me voorstellen dat ie het niet red :(
Maar zelfs voor een PocketPC zal het best een slopend werk zijn :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Daar twijfel ik niet aan. Is op zich wel jammer, want het zou fijn zijn als er zo'n mogelijkheid was. Ach tja....

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maple is er wel voor de casiopedia (OID), maar voor de palm niet gezien. Het ontbreekt dat ding ook een beetje aan brute kracht...

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 11:54 schreef sebastius het volgende:
Maple is er wel voor de casiopedia (OID), maar voor de palm niet gezien. Het ontbreekt dat ding ook een beetje aan brute kracht...
Jep, is waar. Voor stevige toepassingen kun je ook beter een laptoppie pakken. Dan werkt een fancy agenda niet echt mee. Spelletje wil nog wel draaien, maar dan heb je het wel gehad. :)

Verwijderd

Hmmm.. volgens mij moet dat toch niet echt een probleem zijn. Mijn Psion met 37 MHz ARM processor trekt de meeste wiskundige progs wel...

Verwijderd

Waarom zou zo'n palm niet genoeg rekenkracht hebben voor wiskundige programma's? Een TI-83 rekenmachine heeft maar een 6mhz processor

Verwijderd

dubbel

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Mjah, maar 'de meeste wiskundige progs' bepalen niet oplossingen voor differentievergelijkingen of eenvoudige differentiaalvergelijkingen. Dat zijn redelijk eenvoudige dingen. Maar ik ben op zoek naar net iets meer dan dat. Een soort Maple-achtige toepassing dus. :)

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 11 september 2001 19:26 schreef Airbag het volgende:
Waarom zou zo'n palm niet genoeg rekenkracht hebben voor wiskundige programma's? Een TI-83 rekenmachine heeft maar een 6mhz processor
Draai jij eens Maple op een TI-83....

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 01:44 schreef Acolyte57 het volgende:
Draai jij eens Maple op een TI-83....
Lijkt me leuk ja! :D

Pagina: 1