1 lamp van fietsendrager brand niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:46
Ik hoop dat ik in het goede topic zit ......

Ik heb een thule fietsendrager en als ik deze op de auto plaats en de stekker plaats dan brand er 1 lamp van de fietsendrager niet. De richtaanwijzers en remlichten doen het wel maar de rechterlamp doet het niet. Het is de lamp op de fietsendrager die moet gaan branden als ik van de auto de verlichting aan doe.

Ik heb de fietsendrager op een andere auto geplaatst en dan werkt het wel. Het zit hem dus niet in de fietsendrager of de stekker van de fietsendrager.

Het vreemde vind ik dat er dus 1 lamp (rechts) niet brand en links doet deze het wel.
Kan dit in de bekabeling van de auto zitten? Ik heb een renault caputer uit 2007 en ik weet ook niet waar de kabel heen gaat vanuit de stekker onder de auto?

Waar gaat deze kabel heen?
Het kan toch ook niet aan een zekering liggen?

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Is het lampje niet gewoon kapot? Kabel lijkt onwaarschijnlijk als 1 van de 2 het wel doet (behalve misschien interne bekabeling). Zekering zelfde verhaal.

Oeps, iets te snel gelezen:
bruce the boss schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:51:
Ik heb de fietsendrager op een andere auto geplaatst en dan werkt het wel. Het zit hem dus niet in de fietsendrager of de stekker van de fietsendrager.
Dat is wel merkwaardig inderdaad..

[ Voor 52% gewijzigd door phpn3rd op 13-07-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb verder geen nuttige input (ik heb geen auto/kennis van auto's), maar maakt de stekker wel goed contact? Wellicht dat een busje contact cleaner het euvel kan verhelpen (uitgaande van geen schade aan de bekabeling)?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
Ja, ergens in je kofferbak is er naar de stekkerdoos van de trekhaak afgetakt, van zowel je linker als rechter achter verlichting van je auto. Je zult de bekabeling fysiek moeten doormeten, tot waar komt de stroom in de kofferbak, en waar stopt het. Dat is niet op afstand te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
Jungian schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:38:
Ik heb verder geen nuttige input (ik heb geen auto/kennis van auto's), maar maakt de stekker wel goed contact? Wellicht dat een busje contact cleaner het euvel kan verhelpen (uitgaande van geen schade aan de bekabeling)?
Top idee, of even WD40. Kan inderdaad ook gewoon corrosie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 17:00

Barrycade

Through the...

Is het 7 polig of 13 polig? Niet dat het uitmaakt want in beide is de verlichting 1 pool. Pool 7 of 5 volgens de plaatjes op internet)

Maar is het led verlichting of normale lampjes? Kan zijn dat er net niet genoeg spanning op je aansluiting zit. is het toevallig de kant waar ook additioneel kentekenplaat verlichting in zit?

Zou trouwens ook even naar je massa kijken of die wel goed contact maakt. (Ook 1 pool in beide stekkers)

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 13-07-2024 16:48 ]

Pagina: 1