Winnetou schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:10:
Toevallig ook ervaringen buiten de garantieperiode? Onze V12 is 2 jaar en 2 maanden en vertoont nu hetzelfde issue 😢...
Niet gekocht bij Dyson zelf, maar via Coolblue kom ik in een standaard reparatieprocedure en dan betaal je al €65 onderzoekskosten...
Ik heb recent hetzelfde gehad met onze V12 slim detect en die is helaas ook net buiten de garantie. Het is gewoon een erg slecht ontworpen apparaat, er bouwt zich na enige tijd ook stof in de oranje cycloon behuizing en dan krijg je continue 'airways blocked'. Normaal ben ik niet vies van een apparaat open schroeven, maar bij de V12 is er heel veel risico dat je iets stuk maakt. Het internet staat er vol mee.
Ik heb de klantenservice van Dyson gebeld, en die begonnen meteen over onderzoek en reparatiekosten. Echter vind ik dat je van een stofzuiger van bijna EUR 600,- een langere levensduur dan 2 jaar mag verwachten. Het conformiteitsbeginsel, zoals vastgelegd in het consumentenrecht had de Dyson klantenservice echter lak aan.
Tip: bel nog eens een keer met CoolBlue, zij hebben een reparatieverzoek gedaan bij Dyson op basis van non conformiteit. Dyson werkt nog niet echt mee.. "heeft u dit al geprobeerd" , maar mochten we er niet uitkomen heeft CoolBlue toegezegd te bemiddelen.
Hopelijk wordt het opgelost, maar dat dit
mijn laatste Dyson product was is inmiddels wel zeker.