Aanrijding motor + auto; wat te verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:59
Hallo allemaal,

Nou, na 15 jaar rijden was het afgelopen week zover. Een innige knuffel met een koekblikker deed mij op het wegdek belanden. Nu heb ik gelukkig totaal geen ervaring ermee, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen.

De situatie: 2 rijstroken in de bebouwde kom. Er staan verkeerslichten met pijlen op het wegdek rechtsdoor. De lichten staan op groen, dus ik rij ca. 50 kmh. Ik rijd op de linkerstrook, de auto rijdt schuin rechts voor mij op de rechterstrook. Ineens besluit het koekblik uit het niets en zonder te knipperen linksaf te slaan om een U-bocht te maken. Ik kan hem niet meer ontwijken en rijd vol tegen de auto (die inmiddels haaks op mijn rijstrook staat), net rechts naast het achterwiel. Terwijl ik nog op de grond lig, rijdt de auto een stukje verder door (inmiddels in de tegengestelde richting zeg maar) en parkeert daar.

Allebei geen schade-formulier bij ons (stom) dus gegevens uitgewisseld met het idee: dit is zo duidelijk, het komt wel goed. Motor afgesleept, dealer gebeld, verzekering gebeld, etc. 's Middags probeer ik via de app contact te krijgen om af te spreken. Maar toen bleek dat de automobilist een iets ander verhaal had. Hij meende op mijn rijstrook te hebben gereden en ik zou onvoldoende afstand/te hard hebben gereden om nog te kunnen stoppen. Hij wilde 's avonds niet afspreken, want hij moest nog even bijkomen en had nog een getuige die hij wilde spreken. Dat blijkt achteraf een buurtbewoner van de automobilist te zijn. Voor mij een aantal red flags, maar ligt gelukkig wel vast in een aantal whatsapp screenshots. Dus uiteindelijk een dag later geprobeerd samen het schadeformulier in te vullen, maar voor mij is het verschil tussen bij iemand achterop rijden en gewoonweg bot afgesneden worden wel dusdanig groot, dat we er samen niet uitkwamen en dus geen getekend schadeformulier. Wel ingevuld met wat opmerkingen erbij en dit naar de verzekering gestuurd, samen met wat foto's en nog mijn uitvoerige verhaal. De automobilist liet nog fijntjes weten: "maakt niet uit, ik heb een getuige die mijn verhaal onderbouwt".

Verzekering nogmaals gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze konden er niet zo heel veel mee zeiden ze, en gingen proberen het met de tegenpartij op te lossen. Maar schijnbaar met een getuige erbij was het allemaal wat lastiger. Ikzelf heb verder ook geen getuigen gesproken, dus het is mijn woord tegen hen. Ik heb nog de politie gebeld, maar aangezien er geen letsel is kunnen zij verder ook weinig doen. Er hangt een camera, maar volgens de gemeente zijn dat alleen live-beelden en bovendien alleen maar opvraagbaar via politie.

Wat het denk ik iets makkelijker maakt, is dat haar schade (zoals ze zelf ook op het formulier heeft aangegeven) linksachter zit en niet op de achterbumper zelf. Daarnaast denk ik dat zij sowieso "fouter" was dan ik, vanwege
- keren waar niet toegestaan (pijlen op de wegdek wijzen rechtdoor)
- stilstaan voor een groen verkeerslicht om te kunnen keren op een drukke doorgaande weg > veroorzaken van een gevaarlijke situatie
- verplaatsen van de auto na de aanrijding

Maar toch zit er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt, stel nou dat die getuige iets zegt dat ik veel te hard heb gereden of iets dergelijks; hoe zwaar telt het dan?

Eindstand: de auto op het oog weinig beschadigingen. Mijn motor is door de Suzuki dealer getaxeerd: de olie spoot er ergens uit, voorvorken krom, velg krom, stuur scheef, diverse krassen, koffers beschadigd en in totaal ca. 8k€ schade (+ nieuwe helm, kleding en communicatie-set). Er komt nog een expert van de verzekering bij om dit te bespreken. Gelukkig ben ik all risk verzekerd en is de motor niet total loss (slechts 3 jaar oud), dus het zal wel goedkomen met het herstel (hopelijk). Maar ik ga natuurlijk liever niet onterecht 5 jaar achteruit in mijn schadevrije jaren en ik vind het hondsbrutaal dat zo'n sneue bestuurder er op deze manier wellicht mee wegkomt.

Dus
- hebben jullie ervaringen hoe dit wordt opgepakt door de verzekeringen?
- zou men aan de schade op de auto kunnen vaststellen dat ik de auto daar geraakt hebt? Kunnen ze ook iets over de snelheid verklaren (mijn inziens reed ik max 50kmh)
- wat zijn mijn "kansen"?
- technisch gezien: gezien de schade aan de motor, moet ik nog specifiek ergens aandacht aan besteden bij de dealer/verzekering? Stel dat blijkt dat over een paar weken/maanden nog meer kapot is?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje gerust stellen, want ik ben er wel goed chagrijnig van :(

PS: helaas geen rechtsbijstandsmodule voor verkeer afgesloten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa-x9knrObmmHoC4HwKKNUwRhUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwE7TVkrN9rtsfg3N3SlxjRm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkXOGYKcBMc5a7fJO38rdj61dyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVXIyI1s2nuE4adoPUFIbKh6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/845FxlZamGpL5pXFnUPKqQmBmxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3KQh7Hu3fSkQzSmpmTIslcX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Zonder getuigen kan dit lastig worden voor je. Jouw voordeel is dat de schade aan de auto onmogelijk veroorzaakt kunnen zijn door iemand die achterop rijdt. Ik ben dus benieuwd hoe de auto eigenaar en de zogenaamde getuige dat gaan goedpraten.

En ja, mensen zou inderdaad hondsbrutaal om onder wat kosten uit te komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Nergens, maar dan ook nergens aangeven dat je tegen de achterkant aan bent gereden. Anders schuiven ze de schuld in jouw schoenen.
Altijd voet bij stuk houden dat je tegen de zijkant bent gereden!
Ik weet niet of het mogelijk is om bij de politie aangifte te doen van gevaarlijk rijgedrag? Al dan niet via een artikel 12 procedure.
Die bij het dossier voegen geeft je al iets meer kans.
Bovendien direct de betrouwbaarheid van de getuige in twijfel trekken en duidelijk aangeven dat het een bekende van de tegenpartij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirickteur
Ja de verzekering is volledig op de hoogte. Vind ze zelf alleen wat passief/terughoudend reageren. Hoorde ook wel dat in dit soort gevallen de verzekering er weinig moeite in stopt en gewoon vijf schadevrije jaren inhoudt. Scheelt overigens voor mij (nu) nog niet zoveel, maar het voelt zo onterecht dat je er blijkbaar gewoon mee wegkomt door je zo op te stellen..

In ieder geval een hoop wijze lessen voor de toekomst weer geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Geen letsel en dus alleen blikschade?

Vooropgesteld: maak je niet teveel zorgen.

Tweede; hou je verhaal voor een verzekeraar initieel kort en bondig. Niet te lang. Als ze meer informatie nodig hebben dan vragen ze het maar.

Derde; meld meteen bij verzekeraar dat tegenpartij kenbaar heeft gemaakt een getuige te raadplegen die jij niet op plek van ongeval hebt gezien (toch?) en dus vermoedens hebt van poging tot fraude oid.

Verder zou ik het daarbij laten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:20

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Je hebt er nu niets meer aan, maar voor een volgende keer (de hopelijk nooit komt):
- je kan online een schadeformulier invullen. Diverse verzekeraars hebben een eigen variant op hun website. Ook via https://www.mobielschademelden.nl/ kan je zonder papieren formulier schade melden.
- vraag altijd, maar zeker als jij denkt geen schuld te hebben, contactgegevens van omstanders.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dirickteur schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:21:
Ja de verzekering is volledig op de hoogte. Vind ze zelf alleen wat passief/terughoudend reageren. Hoorde ook wel dat in dit soort gevallen de verzekering er weinig moeite in stopt en gewoon vijf schadevrije jaren inhoudt. Scheelt overigens voor mij (nu) nog niet zoveel, maar het voelt zo onterecht dat je er blijkbaar gewoon mee wegkomt door je zo op te stellen..

In ieder geval een hoop wijze lessen voor de toekomst weer geleerd
Lastige hieraan is dat het voor de verzekeraars zelf het beste uitkomt als de schade gedeeld wordt. Dan gaan beide bestuurders achteruit in jaren.

Uit de schade kun je overigens ook veel opmaken. Als bij jou de schade recht aan de voorkant zit en bij de auto aan de zijkant dan zegt dat ook al veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:04
Erg vervelend zeg, in ieder geval fijn dat je zelf niets hebt opgelopen. Goede motorkleding en helm zijn wat dat betreft een zegen.

Ik zou wel degelijk melding maken bij de politie wegens onveilig weggedrag van de andere bestuurder via het telefoonnummer 0900-8844. Wanneer een bestuurder vaker kapriolen uithaalt dan geven ze daar zeker opvolging op.

Schade aan de auto is overduidelijk aan de zijkant, als het goed is houd je verzekering voet bij stuk dat de bestuurder van de auto een bijzondere manoeuvre heeft gemaakt en daardoor aansprakelijk is. Geen richting aangeven, niet in de spiegels kijken en niet over de schouder kijken, het gebeurt maar al te vaak.

Bij schade, hoe klein ook, altijd een schadeformulier invullen. Getuigen moeten ter plekke op het formulier worden aangegeven. Wanneer één partij achteraf getuigen aandraagt dan is dat meestal niet heel overtuigend, de verzekering prikt daar vrij snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb weinig inhoudelijks bij te dragen, maar heb 3 aeken hetzelfde gehad (gesneden door oudere heer die me niet gezien had en tegen hem aan geklapt en onderuit gegaan) . Bij mij gaf de veroorzaker het ruiterlijk toe tegen mij , getuige en politie. Alsnog een vervelende situatie maar binnen dat kader wel netjes.

Mijn rechtsbijstandsverzekeraar met verkeersmodule is erop gezet en dat lijkt mu goed te komen. Motor net niet total (oude vstrom van 12 jaar met 3250+€ schade). Zit wel nu nog thuis met gekneusde ribben. Als je rechtsbijstandsverzekering hebt is dat heel fijn, ze nemen je werk uit handen.

Kern van het verhaal: sterkte vent!

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 14-07-2024 12:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Laatst online: 17:03

Jorissie87

No diggity

Vervelende situatie maar gelukkig (zoals ik hier lees) zonder ernstig letsel, dat is in ieder geval het belangrijkste. Wat mij het meeste zou wringen, los van de schade, is dat iemand die fout is daar nu bij vol bewustzijn onderuit probeert te komen ten koste van jou. Ik zou proberen het gesprek nogmaals aan te gaan met de bestuurster en/of getuige. Leg uit wat de gevolgen nu voor jou zijn en probeer ze voor rede vatbaar te maken. Zo'n conversatie kan natuurlijk twee kanten opslaan dus probeer een welles/nietes te voorkomen. Een vergissing/inschattingsfout kan natuurlijk gebeuren en daar hoef je ook geen wrok aan over te houden maar het is wel vervelend dat deze mevrouw daar nu geen verantwoordelijkheid over wil nemen. Als zo'n gesprek niet helpt, gewoon laten zitten. Niet trekken aan een dood paard maar gewoon via de verzekering spelen. Zoals hierboven genoemd in ieder geval niet je verhaal veranderen en blijven benadrukken dat je de auto in de flank geraakt hebt en niet aan de achterzijde. Benieuwd naar het resultaat dus laat gerust weten hoe het is afgelopen!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:17
Is de politie niet ter plaatse geweest?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankHe
Ik zou juist helemaal geen contact zoeken met de andere bestuurder, daar ga je voor mijn gevoel niets bij winnen. De foto's en het verhaal zijn duidelijk. Laat de verzekeringen eerst maar met elkaar gaan praten en dan kijken waar zij op uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:17
Was het druk op de weg? Denk je dat meerdere mensen het hebben zien gebeuren?

Je zou eens kunnen zoeken naar getuigen via Facebook groepen / Nextdoor / een oproepje in de lokale krant :+ ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
iamerwin schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:05:
Is de politie niet ter plaatse geweest?
Die komen over het algemeen niet voor een simpele aanrijding zonder letselschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Xander schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:05:
Was het druk op de weg? Denk je dat meerdere mensen het hebben zien gebeuren?

Je zou eens kunnen zoeken naar getuigen via Facebook groepen / Nextdoor / een oproepje in de lokale krant :+ ofzo.
Het meest overtuigende is nog altijd een getuige die zich ter plekke bij beide partijen bekend heeft gemaakt en waarvan in het ideale geval de details zijn opgenomen op het schadeformulier. Achteraf naar getuigen zoeken lijkt me helaas niet heel erg zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:17
FrankHe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Het meest overtuigende is nog altijd een getuige die zich ter plekke bij beide partijen bekend heeft gemaakt en waarvan in het ideale geval de details zijn opgenomen op het schadeformulier. Achteraf naar getuigen zoeken lijkt me helaas niet heel erg zinvol.
Tja, dat is ook wat de tegenpartij gedaan heeft. Two can play that game.

Vragen kan altijd toch. Misschien heb je heel veel geluk en komt er iemand met dashcambeelden ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:17
FrankHe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Die komen over het algemeen niet voor een simpele aanrijding zonder letselschade.
Wel als je een rijstrook op een drukke doorgaande weg middenin een grote stad blokkeert. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
iamerwin schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Wel als je een rijstrook op een drukke doorgaande weg middenin een grote stad blokkeert. :)
Kennelijk was het niet ernstig genoeg voor de politie om ter plaatse te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De auto doet toch een speciale verrichting? De auto moet dan dus goed kijken en waar nodig voorrang verlenen. Lijkt me dus niet dat jij hier schuld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat is exact het verhaal van de automobilist?
Als hij ook maar ergens toegeeft dat hij linksaf sloeg of ging keren of aan het keren was dan zal de verzekering het makkelijk krijgen.
Je kan daar immers niet linksaf slaan. En, hoewel het met bebording niet verboden word, zal keren ook niet mogen of op zijn minst gezien worden als het creëren van een gevaarlijke situatie.

Die kruising, even opgezocht op google maps, dat je daar überhaupt denk te kunnen keren is wel bijzonder.. (tussen de 2 middenbermen door ga ik van uit?)

Plus dat je de auto geraakt hebt aan de zijkant en niet aan de achterkant is in jouw voordeel.

Benieuwd wat voor een verhaal die getuige dan heeft om dit goed te praten.

Het stukje onvoldoende afstand / te hard te hebben gereden is dus alleen van toepassing als die auto op dat punt ineens stil staat zonder valide reden. En dat is eigenlijk al een reden om hem aan te wijzen als schuldige.
Het is immers verboden om een gevaarlijke situatie te veroorzaken, stil staan midden in bocht op een rijstrook voor rechtdoor op een doorgaande weg valt imo onder 'het veroorzaken van een gevaarlijk situatie'.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Met die schade wordt het volgens mij lastig om vol te houden dat er iemand "gewoon achterop gereden" is. Je ziet duidelijk dat de impact bijna haaks heeft plaatsgevonden en meneer dus eigenlijk alleen maar aan het keren kon zijn (op een plek waar dat niet mag) en dus een bijzondere verrichting uitvoerde op een plek waar hij dat helemaal niet mag doen. Dus en hij begaat een overtreding en hij doet een bijzondere verrichting zonder het overige verkeer voor te laten (en dat is op die plek ook logisch en dat is natuurlijk ook precies de reden dat hij dat daar helemaal niet mag doen).

Verder moet je helemaal niet samen het schadeformulier invullen. Alleen het eerste stukje, met de gegevens van de personen en de voertuigen, dat moet je samen invullen. Ieder vult daarna zijn eigen verhaal individueel in en hoeft dat helemaal niet in overleg met de tegenpartij te doen. Wat de tegenpartij invult, al dan niet waarheid, daar moet jij je dus helemaal niet mee bezighouden. Je schrijft jouw verhaal op en voegt daar jouw situatieschets en eventuele bewijzen (foto's) aan toe. Wat de andere partij doet, moet hij zelf weten.

Maar eerlijk gezegd: in het verkeer van vandaag moet je eigenlijk gewoon een camera hebben. Ik fiets altijd, dus ik heb er geen. Als ik niet heel gek doe, heb ik toch altijd "gelijk" en daarom is het voor mij wat minder belangrijk. Maar ook ik overweeg al een tijdje om een camera op mijn hoofd/lichaam of fietsstuur te gaan gebruiken. Als je soms ziet wat voor idiote dingen mensen uithalen om 3 seconden te winnen... ik zou het misschien toch wel fijn vinden om beelden te hebben als iemand voor mijn neus een kind aanrijdt. Mensen liegen wat af om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen tegenwoordig, dan zijn beelden toch wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Achteraf geen schadeformulieren ondertekenen waar je het niet mee eens bent!

Ik hoop dat de schade aan de auto genoeg is om eea recht te zetten.

Het ironische: ik zit soort van in hetzelfde schuitje. Ik haalde een auto in, auto komt met geweld naar links want wilde ook inhalen. Ook geen schadeformulieren bij en het was in Duitsland. De bestuurder vindt dat ik achterop ben gereden. Goed, oordeel zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zTAiDiGNVNMXbQndO0Wx48-D6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW5HQMQUHfrc888qr9K2gGHK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBq9J_PCEBjr27YRDqSEioJ8l7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7kcHjMZwRZvQcb73VADDXLz.jpg?f=fotoalbum_tile

De zwarte streep op de auto is mn knie :o .

Het ligt nu bij de verzekering en ik hoor het wel. Ik kan me niet voorstellen dat wordt geoordeeld dat het mijn fout is.

En ik hoop voor jou hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 14-07-2024 14:25 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

CH4OS schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:19:
De auto doet toch een speciale verrichting? De auto moet dan dus goed kijken en waar nodig voorrang verlenen. Lijkt me dus niet dat jij hier schuld hebt.
Het probleem is dat TS zo dom is geweest om geen schadeformulier bij te hebben/in te vullen en de tegenpartij liegt nu over de situatie + heeft een 'getuige' gevonden die ook liegt.
Volgens de tegenpartij was er nu geen sprake van een speciale verrichting, maar ging de auto gewoon linksaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
M14 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:24:
Gewoon het schadeformulier invullen. Je tekent niet voor akkoord. Beide partijen hebben de gelegenheid om gewoon hun verhaal te verwoorden.
Verzekering is daarna aan zet. Ik vermoed dat het handjeklap tussen de verzekeringen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:31:
Het probleem is dat TS zo dom is geweest om geen schadeformulier bij te hebben/in te vullen en de tegenpartij liegt nu over de situatie + heeft een 'getuige' gevonden die ook liegt.
Volgens de tegenpartij was er nu geen sprake van een speciale verrichting, maar ging de auto gewoon linksaf.
Een schade formulier hoeft ook niet gelijk ingevuld te worden. Ook al geeft tegenpartij aan “gewoon” linksaf te gaan, dan is hij degene die de speciale verrichting doet, de ontstane schade kan dan toch nooit bewijzen dat de motorrijder fout is? Dan had de auto schade aan de achterkant moeten hebben. Laat vervolgens de verzekeraars het uitvechten met de foto’s van de schade erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

BvZwolle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Gewoon het schadeformulier invullen. Je tekent niet voor akkoord. Beide partijen hebben de gelegenheid om gewoon hun verhaal te verwoorden.
Verzekering is daarna aan zet. Ik vermoed dat het handjeklap tussen de verzekeringen gaat worden.
Als daar een situatie tekening op staat of wanneer de verkeerde kruisjes bij de tegenpartij staat, wat niet overeen komt met de werkelijkheid... Je handtekening staat er wel onder. Succes met verder aanvechten.

Het advies wat je geeft is erg dom. Wanneer je ter plekke er niet uit komt is het beter om voor jezelf een formulier eenzijdig in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
M14 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:24:

Ik hoop dat de schade aan de auto genoeg is om eea recht te zetten.

Het ironische: ik zit soort van in hetzelfde schuitje. Ik haalde een auto in, auto komt met geweld naar links want wilde ook inhalen. Ook geen schadeformulieren bij en het was in Duitsland. De bestuurder vindt dat ik achterop ben gereden. Goed, oordeel zelf:

[Afbeelding][Afbeelding]

De zwarte streep op de auto is mn knie :o .

Het ligt nu bij de verzekering en ik hoor het wel. Ik kan me niet voorstellen dat wordt geoordeeld dat het mijn fout is.

En ik hoop voor jou hetzelfde.
Verzekeraars hakken dagelijks met dit bijltje en kennen alle smoezen. De foto's zijn overduidelijk, het lijkt me vrij helder dat het niet jouw schuld was. Gelukkig heb je geen letselschade opgelopen, voor zover ik dat uit je bericht kan nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

M14 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:19:
Als daar een situatie tekening op staat of wanneer de verkeerde kruisjes bij de tegenpartij staat, wat niet overeen komt met de werkelijkheid... Je handtekening staat er wel onder. Succes met verder aanvechten.
Yup. Ooit eens een dame aangereden omdat ze met 0km/u invoegde waar ik 80 reed. Allemaal netjes ingevuld en ondertekend ter plekke. Vervolgens van de verzekering te horen gekregen dat ze haar verklaring ingetrokken heeft, gezegd heeft dat ze al 80 reed en dat ik veel te hard reed. Daar had ze vervolgens een verklaring van de politie toegevoegd die beweerde dat we zo'n 200m verder waren dan waar het daadwerkelijk gebeurt was. En ze heeft gelijk gekregen aangezien ze zelf ook politie agente was en dus nooit liegt.

Die handtekeningen zijn heel weinig waard. De dashcam doet het tegenwoordig voor me en ik ga nooit meer zonder op pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14

M14

FrankHe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Verzekeraars hakken dagelijks met dit bijltje en kennen alle smoezen. De foto's zijn overduidelijk, het lijkt me vrij helder dat het niet jouw schuld was. Gelukkig heb je geen letselschade opgelopen, voor zover ik dat uit je bericht kan nagaan.
Na een stuk ongewenst offroad rijden kwam ik tot stilstand. Ik ben niet onderuit gegaan. Wat dat betreft heb ik wel geluk gehad.
Croga schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Yup. Ooit eens een dame aangereden omdat ze met 0km/u invoegde waar ik 80 reed. Allemaal netjes ingevuld en ondertekend ter plekke. Vervolgens van de verzekering te horen gekregen dat ze haar verklaring ingetrokken heeft, gezegd heeft dat ze al 80 reed en dat ik veel te hard reed. Daar had ze vervolgens een verklaring van de politie toegevoegd die beweerde dat we zo'n 200m verder waren dan waar het daadwerkelijk gebeurt was. En ze heeft gelijk gekregen aangezien ze zelf ook politie agente was en dus nooit liegt.

Die handtekeningen zijn heel weinig waard. De dashcam doet het tegenwoordig voor me en ik ga nooit meer zonder op pad.
Ik bedoel voornamelijk de situatie waar geen politie of getuigen bij betrokken waren. Dan zul je echt met harde feiten moeten komen.

Had je het in jouw geval kunnen oplossen met foto's van waar de eerste impact was en waar je uiteindelijk tot stilstand kwam? Daarmee moet je redelijk goed kunnen uitrekenen en aantonen dat de vrouw in kwestie geen gelijk kon hebben.

Maar goed, mosterd na de maaltijd. Het is hoe dan ook altijd gezeik waar je niet op zit te wachten. En ik snap heel goed dat je standaard met een dashcam rond rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:51
Ik denk dat je pech hebt. Laatst heeft er iemand mij rechts ingehaald en afgesneden op de snelweg waarbij deze z'n deur in mijn voorbumper/voorscherm heeft gedrukt. (koekblik vs. koekblik) De rechtsbijstand zegt gewoon; 'geen bewijs is pech, we sluiten de zaak ook meteen.'
Kreeg wel nog het blije bericht dat ik m'n schadevrije jaren behoud aangezien ze niet uit hebben gekeerd.

Misschien kan je nog bluffen en zeggen dat je het voor laat komen, kijken hoe de getuige dan reageert.

(Mijn furieuze reactie over verzekeraars na mijn voorval, de verzekeraars hebben er het meeste baat bij dat er niemand van hun uit hoeft te keren en iedereen wel premie betaald. Ze stellen immers automatisch meteen de tegenpartij aansprakelijk.)

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Laatst online: 15-09 09:26
Qua schadefoto's vrij duidelijk verhaal.

Als die getuige niet bij het ongeluk was, zou ik dit vooral al op voorsorteren bij verzekeraar. Echter, zou ik hem ook soort van low profile houden om te kijken wat tegenpartij ervan maakt (getuige wordt opeens bijrijder bv). Dat zou grappig worden. Echter, zonder direct bewijs is en blijft woord tegen woord.

Last but not least, dit ongeluk was alleen mogelijk bij een bijzondere verrichting van de auto;

Auto veranderde van rijstrook;
Auto sloeg af;

Niet alleen is het daar alleen rechtdoor gaand verkeer, als men al ergens links wil afslaan doet men dat van de meest linker rijstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinmartens
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-03 21:58
Als je geen schade formulier bij je hebt kan je het online invullen:
Voor meer info:
https://www.vannesadvies....schademelden.nl_Flyer.pdf
https://www.mobielschademelden.nl/

Zelf gelukkig nog niet hoeven te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 09:20
FrankHe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Precies dit; ik zou een beetje afstand nemen van het hele verhaal; je vreet jezelf op en het haalt uiteindelijk niets uit. An sich zou ik niet te zwaar tillen aan dat schadeformulier; het helpt in de procedure, omdat het vereist dat beide partijen de situatie schetsen, maar dat is het dan ook. Als achteraf blijkt dat beide partijen een andere verklaring hebben - dan zij het zo. Het is goed dat je de foto's hebt genomen.

Dat de verzekeraar koeltjes reageert is omdat verzekeraars altijd zo reageren. Ik heb helaas heel wat schades gehad de afgelopen jaren (en allemaal onomstotelijk veroorzaakt door anderen) en het geklooi is: je bent er veel tijd aan kwijt en je gaat hoe dan ook het schip in (jada jada, schadeauto/motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
AmateurVinoloog schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Precies dit; ik zou een beetje afstand nemen van het hele verhaal; je vreet jezelf op en het haalt uiteindelijk niets uit. An sich zou ik niet te zwaar tillen aan dat schadeformulier; het helpt in de procedure, omdat het vereist dat beide partijen de situatie schetsen, maar dat is het dan ook. Als achteraf blijkt dat beide partijen een andere verklaring hebben - dan zij het zo. Het is goed dat je de foto's hebt genomen.

Dat de verzekeraar koeltjes reageert is omdat verzekeraars altijd zo reageren. Ik heb helaas heel wat schades gehad de afgelopen jaren (en allemaal onomstotelijk veroorzaakt door anderen) en het geklooi is: je bent er veel tijd aan kwijt en je gaat hoe dan ook het schip in (jada jada, schadeauto/motor).
Dat is uiteindelijk ook gewoon wat het is. Ik heb hier (gelukkig) verder geen ervaring mee. Alles ligt bij de verzekering en nu even afwachten...

Bedankt in ieder geval voor alle tips. Ik hou jullie op de hoogte als ik iets weer iets hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:02:
Maar eerlijk gezegd: in het verkeer van vandaag moet je eigenlijk gewoon een camera hebben.
Dit, dit, dit. Voor en achter. Met camera's is een niet ingevuld schadeformulier veel minder erg. Tegenwoordig is camera's installeren op (tour)motoren ook niet het einde van de wereld.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
TheBrut3 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:52:
Zonder getuigen kan dit lastig worden voor je. Jouw voordeel is dat de schade aan de auto onmogelijk veroorzaakt kunnen zijn door iemand die achterop rijdt. Ik ben dus benieuwd hoe de auto eigenaar en de zogenaamde getuige dat gaan goedpraten.

En ja, mensen zou inderdaad hondsbrutaal om onder wat kosten uit te komen.
Dat weet ik nog zo net niet. Stel, de auto stond al in de linker rijstrook en jij lette niet op en wijkt op het laatste moment uit, dan kan je ook zo'n schade aan de zijkant (meer linksachter) van de auto krijgen.

Echter, dan zou de schade aan jouw motor dat ook moeten uitwijzen, dus dan vooral beschadigingen aan de rechterzijkant van joujw motor i.p.v. voor. Als de voorvork duidelijk naar achter is verbogen dan pleit voor je verhaal dat de auto haaks op de rijbaan stond en jij daar tegenaan reed.

Maar heel akelig, zonder getuigen en rechtsbijstand. Weet jij of die man alleen in de auto zat?
Zoja, dan vraag ik mij af hoe de buurman er dan getuige van kan zijn geweest, of liep die daar héél toevallig rond?
Als het aannemelijk is dat hij die buurman voor hem laat liegen wordt het een heel andere zaak. Daar willen verzekeringen soms wel aan meewerken want dan hoeven ze de schade aan zijn auto niet uit te betalen en krijgt hij nog een aantekening wegens poging tot fraude erbij.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Door aanrijdiingen schuld of geen schuld kunnen lastige situaties ontstaan en wie je aansprakelijk steld in situaties, en kan een getouwtrek worden tussen beide partijen, met de verzeringen.

Een Politie raport wordt niet meer gemaakt tegenwoordig dan wordt het een procesverbaal door aanrijdingen of ze komen helemaal niet opdagen dan mag je het zelf met de tegenpartij onderling maar zien uit te komen, het belangrijkste is zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen samen het schade formulier in vullen en je je eigen verzekering in kennis stellen, die neemt weer contact met de aandere verzekerings maatschappij.

Heb je geen rechtsbistandsverzekering kan een situatie door aanrijdig een lastig onderwerp zijn om je schade te verhalen van de tegenpartij al bekend de persoon schuldig te zijn die tegen jou heeft aangereden, dan kan het zelfs zo zijn dat zijn verzekeraar de schade niet erkent, ondanks dat er een schade expert is gewees, je voertuig zal maar total loss.worden verklaard.

Zit zelf in een situatie nu en al ruim 6 weken verder, verzekering van tegenpartij erkend nog steeds de schade niet maar de auto wel total loss verklaard en zit zonder auto ben zelf WA + verzekerd en tegenpartij WA.

Ben aangereden op een voorrangsrotonde auto kwam van rechts en achterdeel flink geraakt verder rijden kon niet..

Met mijn situatie is het zo je bent afhankelijk van de tegenpartij in het doorloop proces je eigen verzekeraar staat in contact met de verzekeraar van de tegenpartij.

Leen/huurauto je hebt geen auto meer is max 14 dagen waarvan maar 80 % vergoed wordt door tegen partij, dit is de tijd dat je een andere auto kunt kopen daar gaan ze vanuit, maar ook hierin moet je toestemming van de tegenpartij verzekeraar hebben voor akkoord, zonder het schade bedrag kun je niets, en niet iedereen kan zomaar weer een auto kopen van duizenden euros.

Situaties kunnen lang duren zo, weken of zelf maanden en zonder auto, omdat de tegenpartij nog steeds de schade niet erkend zonder erkenneing wordt er niets uitgekeerd bijv, de dag waarde.

Mijn gevall heb ik alleen de bedrag uitgekeerd gekregen in contanten door het schadeherstel bedrijf vrijwarings bewijs ontvangen, dan kun je de auto uit de verzekering gooien en niet eerder,.de opkoper heeft een bedrag betaald voor je auto, dat bedrag gaat in aftrek van de dagwaarden die de tegenpartij restand bedrag uitkeerd , dan kun je weer een andere vergelijkbare auto weer kopen.

Mijn geval dus de afhandeling bij schade herstel heeft plaatsgevonden, alleen het restand bedrag van de verzekeraar moet nog worden uitgekeerd alleen ze erkennen de schade nog niet.

Dagwaarde auto volgens schade expert gebasseerd op 9000 euro wat ik heb ontvangen in contanten €1.150 de tegenpartij moet mij €7,850 op de rekening storten zodat ik weer een vergelijkbare auto weer kan kopen.

Geen idee of dit normale precedures zijn maar kwam wel voor verassing te staan terwijl er niets is afgehandelt, zelfs schade herstel gaf nog aan of ik al wat van de verzekering had gehoord, inmiddels al wel ruim 6 weken verder.en nog steeds niet erkend.

[ Voor 5% gewijzigd door J.E. Weinor op 24-07-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
J.E. Weinor schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:05:
Door aanrijdiingen schuld of geen schuld kunnen lastige situaties ontstaan en wie je aansprakelijk steld in situaties, en kan een getouwtrek worden tussen beide partijen, met de verzeringen.

Een Politie raport wordt niet meer gemaakt tegenwoordig dan wordt het een procesverbaal door aanrijdingen of ze komen helemaal niet opdagen dan mag je het zelf met de tegenpartij onderling maar zien uit te komen, het belangrijkste is zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen samen het schade formulier in vullen en je je eigen verzekering in kennis stellen, die neemt weer contact met de aandere verzekerings maatschappij.

Heb je geen rechtsbistandsverzekering kan een situatie door aanrijdig een lastig onderwerp zijn om je schade te verhalen van de tegenpartij al bekend de persoon schuldig te zijn die tegen jou heeft aangereden, dan kan het zelfs zo zijn dat zijn verzekeraar de schade niet erkent, ondanks dat er een schade expert is gewees, je voertuig zal maar total loss.worden verklaard.

Zit zelf in een situatie nu en al ruim 6 weken verder, verzekering van tegenpartij erkend nog steeds de schade niet maar de auto wel total loss verklaard en zit zonder auto ben zelf WA + verzekerd en tegenpartij WA.

Ben aangereden op een voorrangsrotonde auto kwam van rechts en achterdeel flink geraakt verder rijden kon niet..

Met mijn situatie is het zo je bent afhankelijk van de tegenpartij in het doorloop proces je eigen verzekeraar staat in contact met de verzekeraar van de tegenpartij.

Leen/huurauto je hebt geen auto meer is max 14 dagen waarvan maar 80 % vergoed wordt door tegen partij, dit is de tijd dat je een andere auto kunt kopen daar gaan ze vanuit, maar ook hierin moet je toestemming van de tegenpartij verzekeraar hebben voor akkoord, zonder het schade bedrag kun je niets, en niet iedereen kan zomaar weer een auto kopen van duizenden euros.

Situaties kunnen lang duren zo, weken of zelf maanden en zonder auto, omdat de tegenpartij nog steeds de schade niet erkend zonder erkenneing wordt er niets uitgekeerd bijv, de dag waarde.

Mijn gevall heb ik alleen de bedrag uitgekeerd gekregen in contanten door het schadeherstel bedrijf vrijwarings bewijs ontvangen, dan kun je de auto uit de verzekering gooien en niet eerder,.de opkoper heeft een bedrag betaald voor je auto, dat bedrag gaat in aftrek van de dagwaarden die de tegenpartij restand bedrag uitkeerd , dan kun je weer een andere vergelijkbare auto weer kopen.

Mijn geval dus de afhandeling bij schade herstel heeft plaatsgevonden, alleen het restand bedrag van de verzekeraar moet nog worden uitgekeerd alleen ze erkennen de schade nog niet.

Dagwaarde auto volgens schade expert gebasseerd op 9000 euro wat ik heb ontvangen in contanten €1.150 de tegenpartij moet mij €7,850 op de rekening storten zodat ik weer een vergelijkbare auto weer kan kopen.

Geen idee of dit normale precedures zijn maar kwam wel voor verassing te staan terwijl er niets is afgehandelt, zelfs schade herstel gaf nog aan of ik al wat van de verzekering had gehoord, inmiddels al wel ruim 6 weken verder.en nog steeds niet erkend.
Heel vervelend om te horen. Succes met wat er nog komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
J.E. Weinor schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:05:

Dit is een redelijke normale situatie alleen wel vervelend natuurlijk. Als de tegenpartij aansprakelijkheid heeft erkent kun je daar ook gewoon de claim neerleggen. Je hebt de keuze om de tegenpartij zelf aan te spreken of zijn WAM verzekeraar. Normaal gesproken gaat via de WAM verzekeraar het eenvoudigst. Met een rechtsbijstandsverzekering kan het ook gewoon lang duren voordat de aansprakelijkheid wordt erkend door de tegenpartij. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering dan kun je natuurlijk altijd zelf een advocaat inschakelen of gebruik maken van gratis rechtshulp als je daar recht op hebt. Er is wel een bedrfijsregeling direct schadeafhandeling maar als de aansprakelijkheid niet is erkent heb je daar niet zoveel aan. https://www.verzekeraars....cte-schadeafhandeling.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Faxe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Dit is een redelijke normale situatie alleen wel vervelend natuurlijk. Als de tegenpartij aansprakelijkheid heeft erkent kun je daar ook gewoon de claim neerleggen. Je hebt de keuze om de tegenpartij zelf aan te spreken of zijn WAM verzekeraar. Normaal gesproken gaat via de WAM verzekeraar het eenvoudigst. Met een rechtsbijstandsverzekering kan het ook gewoon lang duren voordat de aansprakelijkheid wordt erkend door de tegenpartij. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering dan kun je natuurlijk altijd zelf een advocaat inschakelen of gebruik maken van gratis rechtshulp als je daar recht op hebt. Er is wel een bedrfijsregeling direct schadeafhandeling maar als de aansprakelijkheid niet is erkent heb je daar niet zoveel aan. https://www.verzekeraars....cte-schadeafhandeling.pdf
Het voertuig is op moment niet verzekerd althans niet door mij, RDW geeft wel WAM aan als ja maar op datum laatste tenaamstelling, maar is bij de opkoper die het gekocht heeft en staat al niet meer bij het herstel schadebedrijf , de auto is zelfs mijn eigendom niet meer, heb al melding van mijn eigen verzekeraar dat het voertuig uit de verzekering is.

Wat ik raar vind dat het voertuig al verkocht is aan de opkoper zonder mijn toestemming is verleent, kwam voor een verrrasing te staan toen ik de vrijwaring ophaalde bij het schadeherstel bedrijf en mij het geld aan contant overhandigt, terwijl de tegepartij de verzekeraar de schade nog helemaal niet heeft erkend.

Het komt bij mij vreemd over deze handeling, aan de andere kant ze kunnen je eigendom toch niet zomaar verkopen zonder toestemming.ook de schade expert lijkt me, je doet afstand van je voertuig.

Van de schade expert heb ik niets vernomen, dagwaarde kreeg ik te horen van het schade herstel bedrijf zelfs niet door mijn eigen verzekeraar Nationale Nederlanden, afhandelind gebeuert door mijn tussen persoon en de comunicatie onderling zij krijgen ook haast geen melding binnen en moet het daar mee doen door meerdere keren te vragen door verloop er van.

Verder heb ik helemaal geen verstand van auto verzekeringen hoe het onderling in afwikkeling met schade achter de deur gaat.

Moet het doen met de informatie die mijn tussenpersoon verzekeringen binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:25
@Dirickteur wat is het eindelijk resultaat?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dirickteur
Uiteindelijk is de betreffende bestuurder volledig aansprakelijk gesteld. Dat heeft ca. 9 maanden geduurd. Ik heb nooit begrepen waarom die tijd nodig was. Ik heb verder ook nooit gehoord op welke gronden deze beslissing is genomen. Van mijn verzekering hoorde ik vaak dat de verzekering van de tegenpartij moeilijk bereikbaar was. Dus gelukkig geen eigen risico, geen terugval in bonus/malus en alles vergoed, incl. schade aan kleding, helm, laarzen, communicatie-systeem. Van de tegenpartij zelf heb ik helaas nooit meer wat gehoord.

Had nog wel een dingetje met de herstelkosten. De dealer heeft op eigen beslissing een paar zaken (optisch) niet hersteld, omdat de motor anders "total loss" zou zijn geweest. Dus werd nog geconfronteerd met niet herstelde schade. Daar heb ik uiteindelijk de rechtsbijstandverzekering op gezet (want de deal was: volledig herstel voor dit bedrag) en die hebben bemiddeld. Al met al redelijk schadeloos dus.

Uiteindelijk toch, zeker de eerste ritten, nog een onderbuikgevoel gehad of de motor nou echt goed hersteld is na zo'n klap. De dealer is wel een goede vent en gelukkig ebt dat gevoel ook wel weg. Bovendien als je een andere tweedehands motor koopt, weet je ook niet precies de echte historie.

In ieder geval de leerpunten:
- rechtsbijstandverzekering voor verkeer kan nuttig zijn (direct na het ongeluk afgesloten en die hebben ook bemiddeld bij het verdere herstel dus)
- ik zou bij een volgende aanrijding met vermoedelijk veel schade toch de politie bellen
- direct getuigen aanspreken/vastleggen, niet eerst een praatje maken met de tegenpartij (klinkt hard, maar kan wel essentieel zijn. Een aantal potentiële getuigen rijden toch door)
- ligt inmiddels een schade-formuliertje onder m'n zadel van de motor.
- schade-formulier invullen kan tegenwoordig ook digitaal, maar is wat omslachtig
- bij herstel van je voertuig, altijd vragen om het volledige schade-rapport + duidelijke afspraken maken over het herstel
- ik heb een dashcam op de motor geïnstalleerd. Hopelijk nooit nodig, is meteen een leuke gimmick om onderweg wat mooie ritjes te filmen
- wees een beetje lief naar elkaar na een aanrijding. Ik heb zelf helaas een aantal maanden later een auto-ongeluk veroorzaakt. Een bloemetje + kaartje en een whatsappje sturen werden toen enorm gewaardeerd door de tegenpartij en maakt alle afhandeling veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
In de auto rij ik al sinds 2008 met een dashcam (nog voordat het populaire werd) voor de motor denk ik er ook ernstig aan. Een Innovv K6 of K7 setje. Gebruiken ze bij de overheid ook.
Pagina: 1