Vlak nadat mijn partner bij haar vorige werkgever haar ontslag had aangekondigd, kreeg ze nog een mailtje van de IT afdeling dat er een nieuwe telefoon haar kant op kwam. Daar heeft ze direct op geantwoord dat dat niet meer nodig was. De telefoon kwam toch. We hebben het pakketje aan de deur geweigerd. Een week of 5 later werd hij opnieuw bezorgd, dit keer bij de buren dus konden we 'm niet weigeren. M'n partner heeft haar oude werk gemaild wat ze met deze telefoon moest doen. Geen reactie. Daarna heeft ze 'm fysiek teruggebracht naar de locatie waar ze werkte. Weer enkele weken later werd hij opnieuw bij ons bezorgd. Ze heeft nog een paar keer gemaild, maar niemand wist haar te vertellen hoe ze de telefoon terug kon geven. Sindsdien ligt hij in een kast, inmiddels zo'n 18 maanden.
Zonde vinden we, dus willen 'm nu dan toch maar privé in gebruik nemen. Maar bij het opstarten geeft de telefoon aan dat het een beheerd device is door Vorige werkgever. Er staat ook iets bij van Samsung Knox, wat zo te zien de Samsung device management tool is.
Is het mogelijk dit er op een veilige manier af te krijgen en de telefoon als normale privé telefoon in gebruik te nemen? Het gaat om een Samsung A32 (volledige typenaam lijkt A326B/DS te zijn).
Ik heb net een Youtube filmpje gevonden waar ze zo te zien een stuk software genaamd SAMFW Tool gebruiken om een Samsung met Knox te unlocken, maar ik heb geen idee of dat een veilige en betrouwbare route is.
Zonde vinden we, dus willen 'm nu dan toch maar privé in gebruik nemen. Maar bij het opstarten geeft de telefoon aan dat het een beheerd device is door Vorige werkgever. Er staat ook iets bij van Samsung Knox, wat zo te zien de Samsung device management tool is.
Is het mogelijk dit er op een veilige manier af te krijgen en de telefoon als normale privé telefoon in gebruik te nemen? Het gaat om een Samsung A32 (volledige typenaam lijkt A326B/DS te zijn).
Ik heb net een Youtube filmpje gevonden waar ze zo te zien een stuk software genaamd SAMFW Tool gebruiken om een Samsung met Knox te unlocken, maar ik heb geen idee of dat een veilige en betrouwbare route is.