Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een app waar mijn medewerkers makkelijk een foto kunnen maken, die online wordt opgeslagen, zonder dat de resolutie wordt beperkt.
We gebruikte hier altijd whatsapp voor, maar de resolutie is zo laag.
Het moet zo laag drempelig mogelijk worden, niet alle medewerkers hebben zin om eerst een foto te maken en deze dan weer ergens te moeten uploaden.
Alle medewerkers ghebruiken een samsung.

Bestaat er so een app. De dienst hoeft niet gratis te zijn, de foto's moeten wel eigendom van ons bedrijf blijven, du smogen niet gebruikt worden door de app maker.
Tevens moet de app ook toegankelijk zijn via een pc. En een makkelijk gallery optie hebben

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 14-07-2024 13:21)

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Met een duosim telefoon wordt het volgens mij een stuk eenvoudiger. Signal (veel privacy) of WhatsApp installeren met het zakelijke telefoonnummer, foto maken via die chatapp met de zakelijke sim geactiveerd!, versturen naar het telefoonnummer van de werkgever.

De werknemer heeft dus zijn privé telefoonnummer met een privé chatapp en een privé foto app.
Een andere, aparte camera app heb ik niet kunnen vinden die foto's maakt en direct upload.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Je kunt bij WhatsApp ook de kwaliteit van de afbeelding instellen.

Standaard staat dit op 'Standard quality', maar je kunt ook kiezen voor 'HD quality'.

Via Settings -> Storage and Data -> Media upload quality

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ow dank je wel dit wist ik nog niet, dit is wel makkelijk.
Maar dit is dan voor alle chat berichten, ook die men prive gebruikt. Dan gaan sommige wel heel snel door hun bundel heen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
NextCloud?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
Misschien interpreteer ik de vraag verkeerd maar, als ik op mijn smartphone een foto maak, wordt deze online opgeslagen in mijn Strato Hidrive cloud. In de Hidrive app heb ik dan uiteraard wel aangevinkt dat foto's automatisch geupload moeten worden.
Ook ProtonDrive heeft die optie maar dat werkt volgens mij niet direct maar met (in te stellen?) tijden. Tevens geen Big Tech die spioneert.
https://proton.me/drive/photo-storage/photo-backup

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Meubelmaker schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:51:
Misschien interpreteer ik de vraag verkeerd maar, als ik op mijn smartphone een foto maak, wordt deze online opgeslagen in mijn Strato Hidrive cloud. In de Hidrive app heb ik dan uiteraard wel aangevinkt dat foto's automatisch geupload moeten worden.
Ook ProtonDrive heeft die optie maar dat werkt volgens mij niet direct maar met (in te stellen?) tijden. Tevens geen Big Tech die spioneert.
Wat TS niet expliciet noemt, maar volgens mij wel blijkt uit de rest van de context, is dat de foto's heel makkelijk (of automatisch?) gedeeld moeten kunnen worden met andere mensen (collega's), naast dat ze vanzelf online opgeslagen worden.

Als Hidrive- en ProtonDive-mappen gedeeld kunnen worden met meerdere mensen, dan zijn dat mogelijk interessante opties :)

@Zomaar iemand je geeft aan dat niet alle medewerkers zin hebben om een foto te maken en dan weer ergens te moeten uploaden, wat klinkt alsof de foto's eigenlijk vrijwel volautomatisch op een gedeelde plek zouden moeten belanden. Maar hoe zie je dat voor je qua privé foto's? Want die gaan daar dan ook eindigen...

Als de foto's niet automatisch op een gedeelde plek moeten eindigen, maar eerst geselecteerd moeten worden, dan is het qua werk/handelingen niet heel verschillend ten opzichte van 'ergens te moeten uploaden', toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel ga ik naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Meubelmaker schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:51:
Dank je wel, volgens mij hadden wij hier vroeger ook de vpn verbinding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Wat TS niet expliciet noemt, maar volgens mij wel blijkt uit de rest van de context, is dat de foto's heel makkelijk (of automatisch?) gedeeld moeten kunnen worden met andere mensen (collega's), naast dat ze vanzelf online opgeslagen worden.

Als Hidrive- en ProtonDive-mappen gedeeld kunnen worden met meerdere mensen, dan zijn dat mogelijk interessante opties :)

@Zomaar iemand je geeft aan dat niet alle medewerkers zin hebben om een foto te maken en dan weer ergens te moeten uploaden, wat klinkt alsof de foto's eigenlijk vrijwel volautomatisch op een gedeelde plek zouden moeten belanden. Maar hoe zie je dat voor je qua privé foto's? Want die gaan daar dan ook eindigen...

Als de foto's niet automatisch op een gedeelde plek moeten eindigen, maar eerst geselecteerd moeten worden, dan is het qua werk/handelingen niet heel verschillend ten opzichte van 'ergens te moeten uploaden', toch?
Ik zocht eigenlijk meer een app waarin de foto dan gemaakt wordt en dat die dan online opgeslagen wordt.
Die app gebruiken ze dan niet prive.
Ik zat ook al te kiijken naar een aparte chat app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Zomaar iemand schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Ik zocht eigenlijk meer een app waarin de foto dan gemaakt wordt en dat die dan online opgeslagen wordt.
Aah, een losse camera-app met aparte opslaglocatie zou in theorie kunnen werken, ja. Maar ik denk dat dat een stuk lastiger te vinden/gebruiken is (tenzij al je medewerkers heel tech savy zijn en snappen wat er gebeurt) dan een app/cloud tool waarin je foto's kan delen/uploaden.

Vanuit Dropbox kan je bijvoorbeeld vrij makkelijk een foto maken, die dan dus gelijk geüpload wordt naar Dropbox. Andere cloud-diensten zullen dat vast ook kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 13-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
Zomaar iemand schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Ik zat ook al te kiijken naar een aparte chat app.
Dacht ik al. Of dat bestaat weet ik niet. Zal ook eens een zoekpoging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Aah, een losse camera-app met aparte opslaglocatie zou in theorie kunnen werken, ja. Maar ik denk dat dat een stuk lastiger te vinden/gebruiken is (tenzij al je medewerkers heel tech savy zijn en snappen wat er gebeurt) dan een app/cloud tool waarin je foto's kan delen/uploaden.

Vanuit Dropbox kan je bijvoorbeeld vrij makkelijk een foto maken, die dan dus gelijk geüpload wordt naar Dropbox. Andere cloud-diensten zullen dat vast ook kunnen.
Nee dat zijn ze helemaal niet. Het zijn over het algemene hele goede medewerkers, maar op digitaal gebied zijn ze niet zo actief. Het moet dus vooral makkelijk zijn.
Helaas is mijn kennis ook heel erg verouderd. Ben van de generatie die zijn telefoon gebruikt om te bellen.
Dropbox ken ik nog niet, ga daar ook even induiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-07-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Meubelmaker schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Het bestaat/kan sowieso, bijvoorbeeld door een random andere camera-app te installeren, die in te stellen dat de foto's daarvan opgeslagen worden in een specifieke map, en alleen die map laten synchroniseren met een cloud-dienst a la Dropbox (of whatever).

Maar krijg dat maar eens uitgelegd aan collega's die WhatsApp soms al lastig kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Meubelmaker schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Dat waardeer ik heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Het bestaat/kan sowieso, bijvoorbeeld door een random andere camera-app te installeren, die in te stellen dat de foto's daarvan opgeslagen worden in een specifieke map, en alleen die map laten synchroniseren met een cloud-dienst a la Dropbox (of whatever).

Maar krijg dat maar eens uitgelegd aan collega's die WhatsApp soms al lastig kunnen vinden.
Precies, ik krijg het al niet zo ver dat materialen in en uit geboekt worden.
Of dat men met digitale pakbonnen wil werken. Alles wordt gewoon uitgeprint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou nooit een camera-app van de werkgever op een prive-telefoon willen hebben, de privacy implicaties van per ongeluk de verkeerde app gebruiken zijn daarnaast behoorlijk problematisch.

Als de TS dat specifiek dit wil, dan zal hij werktelefoons ter beschikking moeten stellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het is bij ons ook andersom. Ze hebben een zakelijke telefoon en abb. die ze ook prive mogen gebruiken.
Ik heb 1 medewerker die graag een duosim telefoon wilde hebben, zodat hij zijn eigen nummer kon behouden.

[ Voor 34% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-07-2024 15:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
Met een duosim telefoon wordt het volgens mij een stuk eenvoudiger. Signal (veel privacy) of WhatsApp installeren met het zakelijke telefoonnummer, foto maken via die chatapp met de zakelijke sim geactiveerd!, versturen naar het telefoonnummer van de werkgever.

De werknemer heeft dus zijn privé telefoonnummer met een privé chatapp en een privé foto app.
Een andere, aparte camera app heb ik niet kunnen vinden die foto's maakt en direct upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er zijn diverse reporting apps voor o.a. aannemers en andere on-site branches.
Kun je daar iets mee? Zoals companycam en uploadcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
misschien wel, ik ga beide opties eens bekijken Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Maar je deelt weinig over het type gebruik.Dus zijn de medewerkers in het veld en moet er met anderen iets direct worden gedeeld of kan dat aan het einde van de shift?

En je bent wat tegenstrijdig in je eisen, moet hoge resolutie zijn, maar Whatsapp op HD (wat ze niet super groot maakt) is al problematisch qua data gebruik?

Meeste cloudapps zoals Dropbox gooien standaard de 7MB foto over dus dat is dan al problematisch?
En Whatsapp gooit die foto naar iedereen in de groep dus ook hoog data gebruik.

Kortom hoge resolutie maar weinig data gaat niet samen.
Tenzij je instelt dat de foto's pas online gaan en opgehaald worden als je op wifi zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:20:
Maar je deelt weinig over het type gebruik.Dus zijn de medewerkers in het veld en moet er met anderen iets direct worden gedeeld of kan dat aan het einde van de shift?

En je bent wat tegenstrijdig in je eisen, moet hoge resolutie zijn, maar Whatsapp op HD (wat ze niet super groot maakt) is al problematisch qua data gebruik?

Meeste cloudapps zoals Dropbox gooien standaard de 7MB foto over dus dat is dan al problematisch?
En Whatsapp gooit die foto naar iedereen in de groep dus ook hoog data gebruik.

Kortom hoge resolutie maar weinig data gaat niet samen.
Tenzij je instelt dat de foto's pas online gaan en opgehaald worden als je op wifi zit.
Nee zijn probleem is als alle foto's met hoge resolutie worden doorgestuurd, sommige mensen snel door hun databundel gaan omdat ze de telefoon ook privé mogen gebruiken. Ligt natuurlijk erg aan hoeveel foto's je maakt, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Maar is het netste als hij het apart kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja dan gewoon een onbeperkt bundel op die telefoons toch?

In Whatsapp kan je gewoon per keer aangeven of het HD of niet moet zijn. Dus zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? Hi jongens in de groepsapp graag even de foto's in HD gooien.

Alle andere dingen met automatisch in een dropbox is gewoon wachten op de bikinifoto's van de vrouw van collega Jan in de gedeelde map.

Maar zakelijke foto's in Whatsapp krijg ik ook wat kriebels van. Installeer dan office en gooi de foto's in Teams ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 13-07-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry maar dan overschat je kennis over de telefoons enorm.
Het lukt de meeste niet eens om de resolutie van de camera aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:47
Tsja dat is toch een kwestie van één keer instellen en uitleggen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wilt dus iets wat niet bij de capaciteiten van je userbase past.

Instellen en ze de telefoon alleen zakelijk laten gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:49:
Tsja dat is toch een kwestie van één keer instellen en uitleggen?
Dat is zeker waar, we gaan er wel even rustig voor zitten, veranderingen zijn ook altijd lastig.
Ik ben me imiddels druk aan het inlezen over de verschillende mogelijkheden.

Op dit moment denk ik dat Signal nog de makkelijkste oplossing is, het lijkt erg op Whatsapp.
Dan kunnen ze Whatsapp voor prive gebruiken en Signal voor zakelijk en dan kunnen we daar de resolutie op een hoge kwaliteit zetten.

Ik vond de companycam app ook wel erg mooi, maar ben bang dat dit teveel mogelijkheden heeft.

Ik ga dit weekend nog even puzzelen en de andere opties uitproberen en dan maandag eens met het team bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:17:
Je wilt dus iets wat niet bij de capaciteiten van je userbase past.

Instellen en ze de telefoon alleen zakelijk laten gebruiken.
Nee hij wil iets zoeken wat wel bij de capaciteiten van zijn user base past, en daarbij is hij zo aardig om wanneer ze willen, zijn personeel die telefoon ook voor privé doeleinden te laten gebruiken.

Een aparte chat app voor werk gerelateerde dingen lijkt mij een makkelijke oplossing inderdaad, kan een tweede Whatsapp zijn, maar ook een Signal bijvoorbeeld is prima idd.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 13-07-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar wat voor toepassing hebben we het nu over? Foto's tijdens de werkdag in een whatsapp groep gooien per medewerker en dan? En hoeveel gebruikers hebben we het dan over?

Ik zou helemaal gek worden als ik in een groep zat waar al mijn collega's foto's zouden dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
De meeste bekijken die groepsapp niet en hebben de meldingen uit staan. Het heeft een aantal functies:

- als naslagwerk (wat is gebouwd, voor welke klant en waar.)
- verzekeringswerk (heeft de klant zichtbare veranderingen aangebracht)
- Interesse vanuit managment (wat was het eindresultaat)
- En er wordt vaak een foto gedeeld, bij het uitreiken van de factuur. Vooral als de klant niet bij de oplevering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Puur basis wat hier opgesomd wordt: Bouwen jullie ook met houtjes en touwtjes?

Kom op zeg. Als het deze toepassing heeft dan koop je toch een applicatie? Zelfs de mensen die hier net de cv kwamen vervangen hadden een applicatie waarin ze de fotootjes zetten en een samenvatting van de werkzaamheden en een veldje om te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik dacht dat ik daar ook om vroeg? Even teruglezen... Owja daar vroeg ik ook om... lol

Ondertekenen hoeft bij ons niet, vaak is de opdrachtgever niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou hoop dat je iets duidelijker zal zijn over je behoeftes naar een leverancier van een digitale werkbonnen die ook mogelijkheden biedt om foto's te uploaden.

Want van foto's in een whatsapp groep naar bewijs van oplevering en verzekering is toch wel iets anders.

Want dat is dus na enig touwtrekkken je behoefte.

Zoek zelf maar even een rondje, ik vind er 10 tallen als ik alleen al in het Nederlands zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad de meest werkbare oplossing is. Een app als Signal ziet er bijna hetzelfde uit als Whatsapp en heeft verder heel weinig gebruikers. (Bij mijn 700 contacten slechts 6)
Dus de kans dat ze zich vergissen het prive gebruiken is niet groot en tegelijkertijd ook totaal niet erg.
Ik zag dat het ook mogelijk is om pas te uploaden bij een WIFI verbinding, dus dat zal ik ook overal zo instellen. En mochten we ondanks dat, de bundel toch te klein zijn dan kan dat via de provider zo tijdelijk of permanent aangepast worden. Tot nu toe komen ze allemaal weg met max 7Gb, maar een upgrade is niet zo door meer.

Dank je wel voor alle tips en ideeën.
Pagina: 1