TP-Link RE650 AC2600 versus KPN Superwifi 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Op dit moment heeft mijn zoon een abonnement op Ziggo Internet plus TV.
Deze vraag gaat hoofdzakelijk over de WIFI verbinding / capaciteit op de 1e verdieping.
De Wifi ontvangst vanuit de Ziggo router op de begane grond was op de 1e verdieping redelijk te noemen maar hield niet echt over.
Nadat ik voor hem op de 1e verdieping een TP-Link RE650 AC2600 WLAN repeater had geplaatst was de Wifi ontvangst duidelijk verbeterd.

Binnenkort stapt hij over naar KPN Internet + TV en dan overweeg ik om dan op de 1e verdieping door KPN een Superwifi 2 te laten installeren.
Deze wordt dan vanuit de KPN modem / router bekabeld aangesloten want die UTP vanuit de begane grond naar de 1e verdieping wordt er toch al getrokken omdat het de voordeur heeft om de TV op de 1e verdieping bekabeld aan te sluiten.

Mijn vraag is dan ook, is de aankoop of huur van de KPN Superwifi 2 zinvol of levert de in gebruik zijnde TP-Link RE650 AC2600 WLAN Extender hetzelfde resultaat op?
Naar mijn bescheiden mening is de techniek van beiden toch nagenoeg hetzelfde en halveren zij beiden de beschikbare Internet snelheid, correct?
Zo ja, zijn er wellicht nog andere voordelen t.o.v. de TP-Link RE650 AC2600 die de plaatsing van een KPN Superwifi 2 zinvol maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Een extender halveert de snelheid, een repeater halveert niet.
Een KPN schotel is ook volle snelheid, geen halvering.

Voordeel van de KPN schotel is dat ie 2 LAN poortjes heeft,
dus je kan daar nog iets op aansluiten.

-edit: als ik het goed heb, dan kun je met 1 utp kabel die naar de eerste verdieping gaat
je KPN schotel aansluiten en van daaruit naar de tv ontvanger/box.

[ Voor 26% gewijzigd door EverLast2002 op 13-07-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het voordeel van de SuperWifi's is natuurlijk dat ze makkelijk geïntegreerd en beheerd kunnen worden met de KPN modems.
Eventueel oudere SuperWifi's (V/A?) kan je ook gebruiken.

Maar als je toch een bedrade verbinding naar boven heb/laat aanleggen probeer je toch eerst die TPLink eens als AP?

Powerline als WiFi extender zonder stroomnet?
The_Doman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:58:
Met die TP-Links kan je inderdaad gewoon switchen tussen AP/Repeater mode.
Ik heb er diverse variaties van uit de kringloop hier :P , alleen (hele) oude hardware versies kunnen dat niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbrrocAMhuAk60y56u4buPG0q0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qaNMwgW3MVgGvzYybq4dYyya.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 13-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Bedankt voor de info, weer wat geleerd en dat op mijn bijna 80e…

Ik heb hier thuis nog een iets kleiner TP-Link Rang Extender, een WA850 RE, ga ik van de week even testen of ik die als AP kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
srna513006 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:24:
Bedankt voor de info, weer wat geleerd en dat op mijn bijna 80e…

Ik heb hier thuis nog een iets kleiner TP-Link Rang Extender, een WA850 RE, ga ik van de week even testen of ik die als AP kan configureren.
Let op daarmee, die halveert de snelheid ( = extender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ooh, dus dat is ook het geval als ik die als AP configureer?

Ik gebruik nu bij mijn zoon in dezelfde situatie de TP-Link RE650 AC2600 WLAN op de 1e verdieping en ik moet zeggen dat dan de Wifi snelheid op de 1e verdieping best meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
srna513006 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:35:
Ooh, dus dat is ook het geval als ik die als AP configureer?

Ik gebruik nu bij mijn zoon in dezelfde situatie de TP-Link RE650 AC2600 WLAN op de 1e verdieping en ik moet zeggen dat dan de Wifi snelheid op de 1e verdieping best meevalt.
Als die 850re AP mode ondersteunt zou het volle snelheid zijn.
Pagina: 1