Wordpress installeren op Plesk via Yourhosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojaws
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 22:48
Ik heb een domeinnaam en webhosting bij Yourhosting en probeer op hun Plesk omgeving Wordpress te installeren. Ik krijg bij de installatie een foutmelding. De database wordt aangemaakt, maar er kan geen connectie gemaakt worden in de vervolgstap. Zie foto voor informatie over de foutmelding.
Yourhosting reageert niet op de tickets die ik heb ingediend. Is dit probleem bij iemand bekend en weet iemand misschien of dit op te lossen is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6zHgg5SMbxlL6UvoMmD59e5KTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TAi2sxaCw4RwwrqAJYtEfawO.png?f=fotoalbum_large
...

Ik gebruik Yourhosting en Plesk
...

Ik heb geprobeerd zelf een database aan te maken om te kijken of de installatie lukt. Ook heb ik tweemaal een ticket ingediend bij Yourhosting, waarna ik de reactie kreeg om het domeinnaam en klantnr. te noemen. Vervolgens geen reactie meer ontvangen.
...

Beste antwoord (via Bojaws op 16-07-2024 19:23)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dit is echt wat dat je met de klantenservice van Yourhosting moet regelen, dit is gewoon een managed service waar je een foutmelding op krijgt. Ik kan me ook voorstellen dat het niet 'localhost' moet zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Weet je zeker dat de database bestaat en dat de inloggegevens zoals de foutmelding aangeeft in je wp-config.php ook correct zijn?

De foutmelding staat er immers niet voor niets.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojaws
De database bestaat. Het systeem werkt zo dat je de inloggegevens invult en vervolgens druk je op installeren en maakt het zelf de database aan met die gegevens. Heb ook geprobeerd de database te verwijderen zodat het systeem de database weer opnieuw correct aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Bojaws schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:44:

Ik heb geprobeerd zelf een database aan te maken om te kijken of de installatie lukt.
...
Maar wat gebeurde er toen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Heeft je omgeving niet een extra prefix voor de databases?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dit is echt wat dat je met de klantenservice van Yourhosting moet regelen, dit is gewoon een managed service waar je een foutmelding op krijgt. Ik kan me ook voorstellen dat het niet 'localhost' moet zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:33
En wat als je de database via het systeem/Plesk aanmaakt? Eventueel ook een specifieke gebruiker voor die wordpress database en dan al die gegevens aan wordpress geeft. Het is voor mij niet ondenkbaar dat Plesk ergens tussen zit en dat het niet helemaal lekker loopt als die niet gebruikt is voor het aanmaken van de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojaws
@pennywiser telkens exact dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojaws
Groentjuh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:07:
En wat als je de database via het systeem/Plesk aanmaakt? Eventueel ook een specifieke gebruiker voor die wordpress database en dan al die gegevens aan wordpress geeft. Het is voor mij niet ondenkbaar dat Plesk ergens tussen zit en dat het niet helemaal lekker loopt als die niet gebruikt is voor het aanmaken van de database.
Dat was wat ik bedoelde, via plesk de database aangemaakt en toch telkens dezelfde foutmelding. Heb letterlijk het stappenplan van hun eigen website gevolgd om Wordpress te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je weet de inloggegevens van je database. Kan je eens checken of je daarmee kan inloggen in phpMyAdmin?

Als je zekerheid wilt of de gegevens correct zijn, dan kan je dit PHP-scriptje aanmaken met de naam check.php, jouw gegevens invullen, en deze uitvoeren. Dan staat er of de verbinding oké is, en of de database gevonden is.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
// Variabelen voor de database verbinding
$host = 'localhost';
$user = 'jouw_username';
$pass = 'jouw_password';
$dbname = 'jouw_database_naam';

// Maak een nieuwe verbinding met de MySQLi
$mysqli = new mysqli($host, $user, $pass);

// Controleer de verbinding
if ($mysqli->connect_error) {
    die('Verbinding mislukt: ' . $mysqli->connect_error);
} else {
    echo 'Verbinding succesvol!' . PHP_EOL;
}

// Controleer of de database bestaat
$db_selected = $mysqli->select_db($dbname);

if ($db_selected) {
    echo 'Database bestaat!' . PHP_EOL;
} else {
    echo 'Database bestaat niet.' . PHP_EOL;
}

// Sluit de verbinding
$mysqli->close();
?>

Ik vind de melding: 'mysqli is already loaded' op line 0, al vreemd. Nu betekent lijn 0 dat het een configuratie dingetje is. (PHP is soms raar :P). Maar het zet mij te denken dat er op de server twee keer een driver in php.ini lijkt te hebben staan voor mysqli. :P

Ik gebruik geen Plesk, maar heb je zelf ergens een php.ini waar dit gedefinieerd is? Op sommige hostingplatformen moet je namelijk zelf wat modules aanzetten.

ik ben benieuwd wat dit script zegt.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2024 16:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielafcax
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04 15:23
Hoi,

Heb je toegang tot de SSH console?

Dan wil ik je adviseren daar in te loggen via PuTTy.

Vervolgens deze command uit te voeren:

plesk repair all -y

Dit zorgt ervoor dat je gehele plesk omgeving wordt nagekeken op fouten en zal deze ook meteen proberen te repareren.

Geen toegang tot SSH console of wordt deze beheerd door YourHosting?

Dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice.

[ Voor 18% gewijzigd door danielafcax op 16-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bojaws
Toevallig zojuist, 6 dagen na de ticket, toch reactie gekregen van de klantenservice.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbYuVBUuj1sjVVDS273KQR4Tz_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5BC6SctOf9nOM1b04P1hkiDQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:14

jurroen

Security en privacy geek

Wat een tijd. Zes dagen. Gat duidelijk achteruit na de overname.

[ Voor 50% gewijzigd door jurroen op 16-07-2024 17:48 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jurroen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:47:
Wat een tijd. Zes dagen. Gat duidelijk achteruit na de overname.
Daar kan ik over meepraten. Gelukkig zijn bijna alle domeinnamen daar weg, en is mijn VPS twee jaar geleden daar opgezegd. Ik kijk nog steeds met weemoed terug naar de tijd dat Marcel en Gert uit dezelfde familie dat nog runde in de tijd toen het Deziweb heette en de server vernoemd waren naar Star Trek namen, zoals Picard. Erg royale hosting die altijd wel een oplossing had voor alles.
Toen werd het Reviced, toen VIP en dat ging over in YourHosting.

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2024 18:20 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:14

jurroen

Security en privacy geek

Deziweb <3 Sinds Reviced is het harder downhill gegaan dan Evelyn McHale.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1