Draytek vigor 2765ac wps lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb glasvezel van Budget thuis alles in 1, met daarbij een draytek vigor 2765ac router.
Ik heb gisteren mijn router naar fabrieksinstelling moeten resetten en nu werken mijn 2 stuks Fritz repeater 2400 niet meer. Ik heb die nu ook gereset en wil ze nu opnieuw verbinden via wps.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het al heel vaak via het zgn wps knopje aan de achterkant van de router geprobeerd, maar klopt het dat ik dan helemaal geen wifi meer heb? Ik moet dan nog een aantal keren weer dat knopje indrukken om mijn netwerken weet beschikbaar te krijgen.

Ik heb wps ook geprobeerd door in te loggen op de router, maar dan krijg ik de melding dat hiervoor een WPA2-PSK mode noodzakelijk is. En bij Budget thuis is het standaard ingesteld op Mixed(WPA2+WPA3)SAE. Wanneer ik die wijzigt naar WPA2-PSK zijn mijn netwerken ook weer weg.

Is er iemand die weet hoe ik op deze router simpel een wps connectie kan maken?
Dit moet toch simpel zijn of mijn router is gaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 11:41
Heb je deze stappen al geprobeerd? https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5180

Ik ervaar WPS regelmatig als meer gedoe dan voordeel, maar dat kan ook aan mij liggen. Wellicht heb je nu inderdaad even geen alternatief met je repeaters.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:53:
Heb je deze stappen al geprobeerd? https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5180

Ik ervaar WPS regelmatig als meer gedoe dan voordeel, maar dat kan ook aan mij liggen. Wellicht heb je nu inderdaad even geen alternatief met je repeaters.
Bedankt voor je reactie.
Om in dat menu te komen moet je dus via de button WPS en daar krijg ik gelijk die melding van WPA2-PSK.
Dus blijft die keuze bij mij lichtgrijs, niet te selecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door jolandacb op 13-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Uiteindelijk toch gelukt.
Door de wps knop 3 seconden in te drukken gingen de 2.4 ghz en 5 ghz buttons knipperen en kon ik de repeater laten connecten.
Opgelost dus.😃