Gootsteenmatje voor grote spoelbak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Waar vind ik een zwarte gootsteenmat voor een grote spoelbak (520x400)

Wij hebben onlangs een nieuwe keuken laten installeren en daar zit een zwarte Franke spoelbak in van fraganite materiaal.

Ik wil deze spoelbak zolang mogelijk mooi houden, dus ben ik op zoek naar een passend gootsteenmatje ter bescherming van de spoelbak.

Uiteraard heb ik dagenlang gegoogled, temu en ali express afgezocht maar niets gevonden in de maat 520x400

Iemand ook al eens gezocht, en iets kunnen vinden ergens ?

Beste antwoord (via Speedy_Gonzalez op 26-07-2024 16:25)

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier precies dezelfde Franke gootsteen in zwart. Het lukt mij niet om deze te beschadigen.

Ik was eerst ook bang voor mijn gietijzeren pannen, die waren voor rvs funest. Maar ook die doen niets in deze gootsteen.

Dus het is misschien het overwegen waard om er gewoon niets mee te doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door BlueKeenan op 14-07-2024 10:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Moet het per sé 520x400 zijn? 50x40cm is er wel genoeg te vinden.

Ik deed een simpele zoeken bij google naar 'gootsteenmat 50x40' en kreeg genoeg resultaten. De resultaten zelf waren niet goed. Sorry.

[ Voor 58% gewijzigd door Resistor op 13-07-2024 20:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:40:
...spoelbak in van fraganite materiaal....
Fragranite is vervaardigd van kwarts, een van de hardste materialen ter wereld. Hierdoor is het bestand tegen temperaturen tot 180° C en extreme temperatuurwisselingen. Bovendien heeft het een zeer hoge slag- en krasvastheid: zelfs messen veroorzaken geen krassen in het oppervlak.
Geen antwoord op je vraag, maar wellicht om je vraagstelling te heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
50x40 zou eventueel ook goed zijn, maar die vond ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:42
Laten printen dan ik heb een ender 5 plus en dat is een grote printer maar die haalt dit formaat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een mat voor in een ligbad en dan op maat knippen ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:29
Mooi materiaal gebruiken en om dat mooi te houden bedekken met een lelijk matje. Ik begrijp die logica niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Daar zit wel wat in ja :)

Probleem is dat de bak verzonken ligt in een keramisch blad, later vervangen door een nieuwe bak is best lastig dus en vooral erg kostbaar.

Vandaar dat ik de bak graag mooi wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
coinman63 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:28:
Mooi materiaal gebruiken en om dat mooi te houden bedekken met een lelijk matje. Ik begrijp die logica niet.
Hoezo?
- heb jij geen tafelkleed over je tafel?
- zit de afstandsbediening van je tv niet in een plastic zakje?
- heb je geen afdekplastic over je bank zitten zodat je leer mooi blijft?
- heb je geen telefoonhoesje om je telefoon langer heel te houden?

Het een doe je misschien wel, het ander niet. Dat is persoonlijk, in dat opzicht kan ik de logica van die mensen wel begrijpen (al zou ik zelf nooit zo'n matje in mijn wasbak gebruiken)

TS: heeft de verkoper of het merk niet iets van precies dat formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Nee de verkoper heeft dat soort dingen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

Reinier

\o/

coinman63 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:28:
Driekwart VS rijdt hiermee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWyzhungGxAsJKxR5a6c_2rD5_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMNe0FXqwDKJ0GmiPHBK38ih.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

En ongeveer helft van de VS heeft op een imbeciel gestemd bij de laatste presidentsverkiezingen. Dat betekent nog niet dat het een rationeel idee is 8)7

(als overigens 3/4 van de VS met een Nissan rijdt, is dat best wel een opsteker voor Nissan 8) )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Weet wel dat zon matje in je rvs spoelbak wel problemen geeft met sneller kalkaanslag / roest.

Dus je krijgt minder snel krassen, maar moet wel vaker ontkalken etc doordat er water blijft staan.

Of je moet het matje er elke keer uit halen, goed achoonmaken en de bak extra uitdrogen en schoonmaken (anders krijg je extra krassen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

President schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:38:
Hoezo?
- heb jij geen tafelkleed over je tafel?
- zit de afstandsbediening van je tv niet in een plastic zakje?
- heb je geen afdekplastic over je bank zitten zodat je leer mooi blijft?
- heb je geen telefoonhoesje om je telefoon langer heel te houden?
4x nee.
Ik heb wel een telefoonhoesje, maar dat is omdat het extra functionaliteit tevoegt aan mijn telefoon. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die het begaf vanwege een gebrek aan een hoesje.
[quote[Dat is persoonlijk, in dat opzicht kan ik de logica van die mensen wel begrijpen (al zou ik zelf nooit zo'n matje in mijn wasbak gebruiken)[/]
Ik ook niet, en al helemaal niet vanuit een hygiene-oogpunt. Zo'n matje is een heerlijke broedplek voor vanalles en nog wat dat je niet echt in je keuken wilt hebben.

Een schone (en goed schoon te maken!) wasbak is ideaal om voedsel in te wassen, maar ondanks dat ik absoluut geen smetvrees heb zou ik geen voedsel willen wassen in een bak met een bacteriekweekmat onderin :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Ik denk dat ik het maar eens gewoon afwacht, tenslotte adverteren ze dat het materiaal krasvast is enzo.
Een dun zwart matje zou ik willen proberen, maar als dat niet te vinden is dan zit er ook weinig anders op.

In ieder geval bedankt voor het meedenken heren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:33

Wish

ingwell

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:50:
Ik denk dat ik het maar eens gewoon afwacht, tenslotte adverteren ze dat het materiaal krasvast is enzo.
Een dun zwart matje zou ik willen proberen, maar als dat niet te vinden is dan zit er ook weinig anders op.

Net niet breed genoeg, maar wel lang genoeg. Rest snij je eraf:

klik

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Fabrikant raad het af om dergelijke producten te gebruiken.
Ook een afwasteiltje wordt afgeraden, in de onderkant van het teiltje kunnen zandkorrels zich vastzetten, waardoor je juist krassen krijgt.
Met aardewerk en porseleinen borden afwassen moet je ook oppassen, de onderkant hiervan kan ook krassen op het graniet veroorzaken.
Tip: eventuele vlekken verwijderen met een papje van baking soda met water. Opbrengen, laten intrekken en met een borstel wegpoetsen. Geen agressieve zoals Dasty gebruiken, het blijft (voor 80%) steen. Dus ook oppassen met citroenen en andere zuurhoudende producten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:23
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:50:

Is een antislipmatje misschien iets?
https://www.action.com/nl-nl/p/2513667/antislipmat/
Dat dan op maat knippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Goede tip !
Alleen heb ik die al geprobeerd, hij gaat drijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik heb begin 2018 een keuken laten plaatsen met een Caressi CAGR54BK. Die is van 80% kwartsteen en 20% kunsthars = fraganite?

Nooit echt voorzichtig mee geweest. Pannen ingezet om uit te schrobben (inclusief geschuif over de bodem). Oven roosters, BBQ roosters, gietijzeren pannen…

Geen idee hoe hij er nieuw ook alweer uitzag maar ik vind hem na 6,5 jaar nog heel netjes.

Speciaal voor je uitgedaan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wczasUT5XxVTfn7HoLf0FkAZJrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09aZeARi6HasZWvra0Gz5vdp.jpg?f=fotoalbum_large

Paar kleine putjes en linksboven op de wand wat streepjes die niet weg gaan. Linksonder op de wand is volgens mij een kalkstreep.

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:40:
[...]
Wij hebben onlangs een nieuwe keuken laten installeren en daar zit een zwarte Franke spoelbak in van fraganite materiaal.
Ik wist niet wat dat was, dus even opgezocht.
Keihard en anti-bacterieel
Fragranite is vervaardigd van kwarts, een van de hardste materialen ter wereld. Hierdoor is het bestand tegen temperaturen tot 280 °C en extreme temperatuurwisselingen. Bovendien heeft het een zeer hoge slag- en krasvastheid: zelfs messen veroorzaken geen krassen in het oppervlak. [...]
Kwarts is een 7 op de hardheidsschaal van Mohs, harder dan graniet (6.5). Het lijkt mij dus niet zo krasgevoelig :+ met diamant (10 Mohs) kan je er wel krassen in maken. Ik kwam ook nog dit tegen: https://ek.ua/en/post/255...materialy-brendovyh-moek/

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:37:
[...]Ik wist niet wat dat was, dus even opgezocht.
Kwarts is een 7 op de hardheidsschaal van Mohs, harder dan graniet (6.5). Het lijkt mij dus niet zo krasgevoelig :+ met diamant (10 Mohs) kan je er wel krassen in maken. Ik kwam ook nog dit tegen: https://ek.ua/en/post/255...materialy-brendovyh-moek/
Zand bestaat voor een deel ook uit kwarts, dus de hardheid is (minstens) even hoog en kan dus krassen.
Dat is ook waar de fabrikant voor waarschuwt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:23
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:27:
Goede tip !
Alleen heb ik die al geprobeerd, hij gaat drijven :)
Als op maat knippen geen probleem is, misschien is dan een antislip mat voor een douche of bad een optie?
Die zijn een stuk groter en dus vast wel op maat te knippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:48
Met zulk materiaal zou ik vanwege hygiene en estetisch oogpunt geen matje gebruiken, en na een jaar of 20, als je dan nog steeds dezelfde keuken/wastafel hebt, je wastafel laten schuren/polijsten. Dat scheelt 20 jaar lang meer ergernis dan evt. storende krasjes. Dat is mijn mening, ik gebruik 9 jaar een rvs wastafel zonder ergens op te letten. Die ziet er nog hartstikke goed uit (indien even schoon gemaakt).

[ Voor 4% gewijzigd door Piemol op 13-07-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Motorkappen in VS (of hier) zijn ook niet gemaakt van fragranite, dat zal dan ook wel de reden zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

FreakNL

Well do ya punk?

Het is een gebruiksvoorwerp. Dan komen er maar een paar krassen op (wat ik niet snel verwacht bij dit materiaal)… Ik kan me er niet (meer) druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:13

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Zand bestaat voor een deel ook uit kwarts, dus de hardheid is (minstens) even hoog en kan dus krassen.
Dat is ook waar de fabrikant voor waarschuwt.
Maar een matje erin leggen haalt natuurlijk niet het zand eruit.

Ik zou t lekker zo laten.

En die alsjeblieft niet je afstandsbediening in een plastic zak. Dat is raar.

Let enigzins op wat je in je wasbak gooit. Niet teveel speelgoed uit de zandbak in en vervolgens heen en weer schuren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:09:
[...]Maar een matje erin leggen haalt natuurlijk niet het zand eruit.
Ik zou t lekker zo laten.
En die alsjeblieft niet je afstandsbediening in een plastic zak. Dat is raar.
Let enigzins op wat je in je wasbak gooit. Niet teveel speelgoed uit de zandbak in en vervolgens heen en weer schuren.
Dat is toch exact wat ik zeg?
Ik heb het verder helemaal niet over een matje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:13

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:16:
[...]

Dat is toch exact wat ik zeg?
Ik heb het verder helemaal niet over een matje gehad.
Dan zijn we het met elkaar eens d:)b

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb ook van alles gehad en eigenlijk was niets echt perfect en het meeste zelfs ronduit k*t. Opspatten (fijn met kokend water kraan) troep die aan de onderkant in geultjes/gaatjes gaat zitten. Rubber/kunstof dat vergaat of wegsmelt bij iets heets en dat heb ik verkleuring nog niet eens meegenomen.
MAAR onlangs de nogal dure Brabantia gekocht en voor het eerst een waar ik meer dan tevreden over ben.
https://www.brabantia.com...en-mat-silicone-dark-grey

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier precies dezelfde Franke gootsteen in zwart. Het lukt mij niet om deze te beschadigen.

Ik was eerst ook bang voor mijn gietijzeren pannen, die waren voor rvs funest. Maar ook die doen niets in deze gootsteen.

Dus het is misschien het overwegen waard om er gewoon niets mee te doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door BlueKeenan op 14-07-2024 10:55 ]

Pagina: 1