Postcode tjek voor de slager...

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Ik ben gevraagd voor een project voor een slagers bond ofzo... die willen een site waarin je je postcode kan tikken en dan berekent het script de dichtbijzijnde slager. Maar nu weet ik niet hoe dit moet... moet ik alles met de hand invoeren of kun je die postcode lijst(van heel NL) zo kopen? en zo ja... waar dan en wat is de prijs hiervan?

PS... Ik heb nog nooit eerder zo'n groot project gehad... wat zou ik hier voor moeten vragen?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld :[topic=205579/1/100]

Ooofff ga naar: http://gathering.tweakers.net/forum/find ;)

En zoek in de forums:
[forum=13]
[forum=14]
[forum=24]

Op het woord "postcode check" + veel plezier en succes :P :).

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik weet niet of hij daar heel veel aan heeft. Dit is van ietwat andere aard.

* Anoniem: 2 zou het overigens ook niet weten

• Slagroom
Wouk net zeggen... ik heb al een tijdje zitten zoeken maar ik kon niets vinden...

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38
De postcode database is idd te koop. Voor prijzen moet je ff mailen naar postcode.nl. Alleen zal je er erg weinig aan hebben aangezien er geen afstand-gegevens in de db staan. Zo kan je wel slagers in bepaalde dorpen, steden, gemeentes, provincies e.d. naar boven toveren, maar niet de slagers in een straal van x km rond de ingevoerde postcode.

Ga eens praten met de mannen van geodan, zij kunnen je die informatie waarschijnlijk wel leveren.

• Slagroom
Hmmmm... 't blijft allemaal een vaag... anders laat ik ze gewoon een bedekkings gebied invullen per slager zodat ik gewoon in een db kan kijken welke slages er allemaal onder vallen... of is er een betere oplossing?

Verwijderd

Het is opzekers een goedkopere oplossing, postcode+coordinaat tabellen zijn een prijzig grapje, ik weet dat geodan en het kadaster ze verkopen (kadaster was 75.000 dacht ik, prijzen bij geodan kunnen nog hoger oplopen geloof ik) en dat and dacht ik een component verkocht waarmee je afstanden tussen postcodes kon uitrekenen maar daar ben ik niet helemaal zeker van zou je ze es over moeten bellen.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op dinsdag 11 september 2001 00:05 schreef Yarvieh het volgende:
Het is opzekers een goedkopere oplossing, postcode+coordinaat tabellen zijn een prijzig grapje, ik weet dat geodan en het kadaster ze verkopen (kadaster was 75.000 dacht ik, prijzen bij geodan kunnen nog hoger oplopen geloof ik) en dat and dacht ik een component verkocht waarmee je afstanden tussen postcodes kon uitrekenen maar daar ben ik niet helemaal zeker van zou je ze es over moeten bellen.
Allemachtig wat een idioot hoge prijzen. Waarom moet dat zo duur zijn? Je koppelt toch gewoon eenmalig alle postcodes aan een xy-coördinatenstelsel? Het zijn er maar maximaal 9000, dat is 2 dagen werk als je echt sloom bent. De afstanden tussen PC1 en PC2 reken je domweg uit met pythagoras, je verkoopt de tabellen voor 10.000 piek en binnen een maand ben je miljonair.

Of mis ik nou iets?

/Edit: sterker nog, ik maak uit de Geodan-site op dat er slechts 3600 postcodegebieden bestaan (wanneer je het opdeelt in enkel de 4-cijferige gebieden, uiteraard)

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Ik heb ooit es bij een bedrijfje gezeten die hadden 'm alleen voor de 1e 4 cijfers een x en y coordinaat, ik meen dat ze die gekoch hadden bij and voor 1000 piek ofzo maar dat is alleen van horen zeggen. (naja de tabel was er, maar waar ie echt vandaan kwam beats me)

Verwijderd

ik zoek 1606

dan isser in de buurt : 1600 /1612 bijv.

select from database_met_slagers where postalcode>1599 and postalcode<1613.

dan zoekt ie op een slager die er erg in de buurt is, en als je te ver van de slager af woont kan je er een melding voor maken.

/me vraagt zich wel af of je dit zo op deze manier verteld snapt :?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21
Je zou ook online eens op zoek kunnen gaan naar xy coordinaten (of hoogte-, lengtegraden en die omrekenen naar km). Volgens mij kon je op Mapblast.com ook op postcode zoeken en dan krijg je een kaartje, maar ook de coordinaten. Er is vast wel iets te scripten dat je van alle postcodes zo de coordinaten achterhaalt. Voor minder dan fl. 1000,= is kopen waarschijnlijk makkelijker.

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:11
Je Kunt ook een kaart maken met daarop alle (postcode) gebieden of provincies , kunnen de mensen zelf het gebied kiezen en dan een overzicht krijgen van alle slagers in dat gebied/regio/provincie ???

tis maar een oplossing tis technisch niet zo'n mooie oplossing maar het werkt wel.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38
Op dinsdag 11 september 2001 08:25 schreef Tuin het volgende:
ik zoek 1606

dan isser in de buurt : 1600 /1612 bijv.

select from database_met_slagers where postalcode>1599 and postalcode<1613.
Helaas zitten de postcodes niet zo makkelijk in elkaar.
Op dinsdag 11 september 2001 00:01 schreef Monstar.nl het volgende:
anders laat ik ze gewoon een bedekkings gebied invullen per slager zodat ik gewoon in een db kan kijken welke slages er allemaal onder vallen...
Dit is op zich wel een aardige oplossing denk ik. Als je dat op gemeente niveau doet, is het nog best wel te doen. Je schrijft gewoon een extra module waar je opdrachtgever dit per slager kan invoeren!

Verwijderd

Ik heb dus een keer een postcode check gemaakt die een winkel moest zoeken en de manier die ik eerder beschreef werkt dus wel.
Je zoekt namelijk een slagerij in de buurt (in je dorp/stad) en je krijgt dan een duidelijk result met bijv. naam - straat - plaats.

En een postcode zit wil zo in elkaar ! cijfer,cijfer,cijfer,cijfer,letter,letter
Je kan er bijv. ook nog voor kiezen om de "range" te verkleinen bij meer als x resultaten en een extra search op bv. de letters :?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 14:17

Tjark

DON'T PANIC

haha... ik heb ff voor Rukapul's Mapblast.com site een scriptje geschreven dat alle postcodes binnenhaalt.
1000-9999 en dan alle permutaties nog van A-Z*A-Z
dat zijn dus 6084000 mogelijkheden :o

Daarbij nog het feit dat je de url's niet te snel achter elkaar kunt opvragen (zit 'natuurlijk' een check op), dus ik heb een wachttijd van 5sec ingebouwd.

Per PC duurt het dus 6 sec. -> totaal zou het dan 422,5 dagen gaan duren :D

D'r zal wel een makkelijkere manier zijn om achter te komen wat alle zinnige PC's zijn, dat scheelt al heel wat pogingen....

nog vergeten: daarbij komt nog dat er zo'n 140Gigabyte aan data gedownload wordt :)

*insert signature here

Verwijderd

Brainwave: is er uit de cdfoongids + foonrip geen zinnige informatie te plukken?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 12:40 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
haha... ik heb ff voor Rukapul's Mapblast.com site een scriptje geschreven dat alle postcodes binnenhaalt.
1000-9999 en dan alle permutaties nog van A-Z*A-Z
dat zijn dus 6084000 mogelijkheden :o
waarvan er maar 427.511 in gebruik zijn!

Je kan de postcodes & hun xy-coordinaten zo van ons kopen, hoor... Kunnen we je ook nog vertellen, hoeveel huishoudens er in het betreffende postcodegebied wonen en welk percentage daarvan bij de slager koopt. Oh ja, dat kost wel geld natuurlijk... >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Eris een online postcode boek, die kun je gebruiken. Zoek voor scripts gewoon even. Wat het kost, als het wat kost weet ik niet.

Wat je moet vragen? Wat doe je? Wat kan je? Wat kost je? Dat keer elkaar keer het aantal uren. Dus zeg uiteindelijk 35,- per uur x het aantal uur. Stel dat je denkt er 120 uur mee bezig te zijn.. e.d. ... als het een vette interactieve site is kan dat wel > 50k zijn.. ligt er dus helemaaal aan.

IOTDomotica op YT. Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 11 september 2001 00:59 schreef Anders het volgende:

[..]

Allemachtig wat een idioot hoge prijzen. Waarom moet dat zo duur zijn? Je koppelt toch gewoon eenmalig alle postcodes aan een xy-coördinatenstelsel? Het zijn er maar maximaal 9000, dat is 2 dagen werk als je echt sloom bent. De afstanden tussen PC1 en PC2 reken je domweg uit met pythagoras, je verkoopt de tabellen voor 10.000 piek en binnen een maand ben je miljonair.

Of mis ik nou iets?

/Edit: sterker nog, ik maak uit de Geodan-site op dat er slechts 3600 postcodegebieden bestaan (wanneer je het opdeelt in enkel de 4-cijferige gebieden, uiteraard)
Vergis je niet, ten eerste hebben hemelsbrede afstanden niet echt zoveel nut, je zal toch echt gebruik moeten maken van 1 of andere graaf ofzo en bovendien zal daarom tussen elke twee postcodegebieden de afstand moeten opslaan in een database (om dit realtime uit een gewogen graaf te halen is een beetje erg rekenintensief).
Je hebt dus een tabel van 3600 bij 3600 en dan daar de helft van omdat van A naar B dezelfde afstand is als van B naar A.

Heb je nog altijd 6,5 miljoen afstanden.

Je snapt dat het bepalen en intypen daarvan nogal tijdsintensief is, vandaar de hoge kosten.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Je bedoelt zoiets als te zien is op www.picoprint.nl onder het kopje dealeradressen?
(kijk tevens even bij de "uitgebreid zoeken")

Door ons zijn diverse mogelijkheden bekeken maar is uiteindelijk gekozen voor een abonnement bij http://www.locatienet.nl/ waardoor je tevens de zekerheid krijgt van een actuele postcodedatabase (denk bijvoorbeeld aan uitbreiding van postcodes door nieuwbouw e.d.)

• Slagroom
Op dinsdag 11 september 2001 22:09 schreef Andre het volgende:
Je bedoelt zoiets als te zien is op www.picoprint.nl onder het kopje dealeradressen?
(kijk tevens even bij de "uitgebreid zoeken")
Dit bedoel ik... zo moet het worden... maaruh... hoe doe je dat? En hoe duur is zo'n abbo bij locatienet?
Pagina: 1