Glasschade door groendienst bij werkzaamheden voor ons huis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35
Mijn vraag:
Vorige maand is bij werkzaamheden door een groenbedrijf voor ons huis (op de openbare weg) tijdens het maaien(met bosmaaiers) een steen tegen ons raam geschoten wat een barst heeft veroorzaakt. Ik was hier zelf getuige van want ik stond op dat moment op een paar meter van het raam(binnen).

Werkzaamheden even stil laten leggen, de uitvoerder was ook net aanwezig en deze heeft gelijk foto's gemaakt en de schade opgenomen. Mannen zijn daarna veder met de werkzaamheden gegaan en is er nog bij een huis een steen tegen het glas geschoten.

Volgende dag gebeld door de schadeafdeling van het betreffende bedrijf dat ik een offerte moest opvragen en deze naar hun afdeling moest e-mailen.

Offerte opgevraagd ontvangen en door gestuurd. Waarna hun het weer naar hun verzekering hebben gestuurd. Welke vervolgens later weer een schadenummer van krijgt en een formulier en verdere details welke ze op vraagden. Ook stond er bij dat ik dit ook bij mij eigen verzekering de schade moest melden. Hier even telefonisch contact mee gehad en adviseerden het om via hun eigen verzekering(schade veroorzaker) volledig te laten lopen, omdat je bij de 2e schade(in hetzelfde jaar) anders je eigen risico moet gaan betalen en als het niet mocht lukken het altijd via hun nog kon.

Vandaag enkele weken later een update gevraagd aan hun verzekering en kreeg ik de volgende reactie:
Goedemiddag,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van jouw e-mail.

Uit het antwoordformulier kan ik niet opmaken dat er melding is gedaan op de eigen opstal- of glasverzekering. Heeft u voor de woning een glasverzekering afgesloten? In dat geval adviseer ik u om de schade hierop te melden. Uw glasverzekering biedt dekking voor herbouwwaarde. Een aansprakelijke partij is maximaal aansprakelijk voor de dagwaarde. Dit laatste zou voor u dus minder gunstig kunnen uitvallen.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Verzekering
Nu is mijn vraag:
Is het een normale gang van zaken om dagwaarde te willen uitkeren schade aan glas?

Een auto of tv of iets dergelijks kan ik inkomen maar een raam wat in 2022 geplaatst is, ik kan me niet voorstellen dat je daar een berekening voor hebt om daar een waarde daling voor te rekenen.

En:
Waarom vraagt de verzekering eerst een offerte en dan toch proberen af te wimpelen naar je eigen verzekering. Enige wat ik kan verzinnen is dat hij naar zijn baas straks kan stappen om te laten zien hoeveel hij bespaart, heeft en ze bonus hierdoor iets vetter wordt :P

Iemand die hier ervaring mee heeft of kennis over heeft?

Beste antwoord (via iCrOn op 12-07-2024 22:05)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hier voldoet je verhaal aan:

https://octras.nl/eigen-v...ij-schade-door-een-ander/

Dus ik zou het bij je glasverzekering claimen en evt eigen risico bij de tegenpartij.

Ik snap echter niet waarom het meteen over iemand zijn bonus zou moeten gaan. Is puur speculatie en voegt niks toe aan de casus.

[ Voor 25% gewijzigd door Ophidian op 12-07-2024 21:44 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nee tuurlijk niet, het moet gewoon herstel naar staat vóór de schade zijn. Als dat alleen kan met een nieuwe ruit, tja dan moet er een nieuwe ruit komen.

Doet niets voor z'n bonus, maar is waarschijnlijk vooral gemakkelijker.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 22:16

MJV

Ik zou er ook niet meteen al te veel achter zoeken.

Toen ik hier schade had door lekkage bij de buren heeft mijn opstalverzekering ook gewoon betaald. Er werd mij uitgelegd dat hierover afspraken zijn tussen verzekeraars; aansprakelijk stellen was dus helemaal nicht im frage. Ergens ook wel logisch omdat het in het grotere geheel tussen de grote verzekeraars natuurlijk uitmiddeld, en zo'n aansprakelijkheidsgedoe vooral weer extra papierwinkel en complexiteit toevoegt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Dus ik zou het bij je glasverzekering claimen en evt eigen risico bij de tegenpartij.

Ik snap echter niet waarom het meteen over iemand zijn bonus zou moeten gaan. Is puur speculatie en voegt niks toe aan de casus.

[ Voor 25% gewijzigd door Ophidian op 12-07-2024 21:44 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:17
Je moet ze even bellen en zeggen dat ze het heel vlug moeten regelen zoals het hoort omdat je anders je rechtsbijstand even inschakelt.
Wat zijn dit nou voor idioten? Ze hebben een bedrijf en als je schade maakt moet dat zo snel mogelijk opgelost worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ophidian schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:43:
Gezien de :P er achteraan, vermoed ik dat het vooral niet heel serieus bedoelt is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCrOn
Ophidian schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:43:

De aangehaalde link verduidelijkt het voor mij. Had mij een paar weken kunnen schelen met het opgelost krijgen van de schade. Helaas is bij het contact met mijn eigen verzekering daar geen woord over gezegd.

Vandaag nogmaals contact gehad en schade nu ingediend bij mij eigen verzekering. Wat dan weer vreemd is dat je nergens in dat formulier kan aangeven dat de schade veroorzaakt door een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
No Hands schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:52:
Je moet ze even bellen en zeggen dat ze het heel vlug moeten regelen zoals het hoort omdat je anders je rechtsbijstand even inschakelt.
Wat zijn dit nou voor idioten? Ze hebben een bedrijf en als je schade maakt moet dat zo snel mogelijk opgelost worden.
Ja, zo stond ik er ook wel in en had ook de gedachte dat het allemaal in orde kwam. Totdat ik om een reactie vroeg aan de verzekering van de tegenpartij over de stand van zaken omdat ik niet midden in de winter wil dat ze nog even een raam komen vervangen van 2,5 op 2,6m.
Pagina: 1