Mening afwerking airco

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:15
Ik heb afgelopen week airconditioning laten installeren. De airco doet het prima, maar de installatie is niet helemaal goed gegaan. Ik heb een andere verwachting over verbeteringen/herstel dan de installateur. Graag hoor ik jullie mening over wat reëel is om te vragen/eisen en wat niet. Het was niet de goedkoopste installateur, ik vind op internet veel goede reviews over de installateur.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komende maandag komt de installateur kijken wat er verbetert kan worden. Bedankt voor jullie ongezouten mening!

[ Voor 4% gewijzigd door michiel100 op 13-07-2024 04:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Bedankt voor jullie ongezouten mening!
Fijn! 😉

Foto 1 gaan ze vullen. Opgelost.
Foto 2 ziet er juist heel netjes uit. Het is niet alsof het helemaal moet afsluiten vanwege de luchtstroom ofzo.
Foto 3 heb je gekozen om door een kast te gaan. Het is in een kast...

Buiten dat, veel plezier van de airco! Hebben we nu ook een paar jaar en een van de beste beslissingen ooit! Hadden we het maar eerder gedaan. Lekker genieten zou ik zeggen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
In die kast zou ik zelf een klein koofje timmeren over de hele breedte van die plank. Oftewel kast gewoon 10 cm minder diep maken voor die plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
Vraag of ze zo'n hoekdeel van de koof hebben en probeer dat er zelf netjes tussen te krijgen in de kast. Voor de rest niet te druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die gevel is in slechte staat en ik denk niet dat ze dat hebben veroorzaakt. hij is ook al eerder gerepareerd en op dezelfde plek gescheurd, je kan er veilig vanuit gaan dat er gewoon beweging in zit. Mocht dit allemaal zijn gekomen van een gaatje boren lag dat grotendeels aan de gevel. (of ze hebben het gaatje geboord met een .50)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Foto #1 zou ik iets anders aangepakt hebben. Dit lijkt met geweld er gewoon ingeramd te zijn, ik zou sowieso wat rustiger boren en in het midden van een steen. Ik denk dat ze nu met een boorhamer op boorhamerstand gewoon die gaten hebben geboord. Als die stenen echt zo poreus zijn als ze er uitzien kom je er ook wel doorheen met alleen boren.

Maar dit is alleen te stoelen als je weet of dat redelijkerwijs kan of niet (boren van jouw stenen zonder het breken).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:11
Mwah, het is niet geweldig maar ook niet alarmerend.

Foto 1: Laat ze dit netjes opvullen maar pak zelf je verantwoordelijkheid voor de voegen. Even paar tubes Joint Fix halen en de losse voegen eruit halen en weer aankitten.
Foto 2: Ook hier een mooie tube kit halen en dit zelf netjes afkitten.
Foto 3: Koofje maken en klaar. Hier zijn geen pasklare stukken voor die een installateur kan leveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:38
Heb je die gevel ooit zelf gevoegd? Ziet er niet uit zeg! Maar dat komt echt niet door het airco bedrijf, die twee gaatjes laten vullen is hun enige verantwoordelijkheid

Foto 2: ziet er prachtig uit? Zelfs dat hoekje uitgesneden

Foto 3: Tja, ergens ga je al snel zo'n punt krijgen. Gewoon zo laten of van hout iets maken en erop kitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Foto 3 lijkt de rechterkoker iets lager te zitten dan het gat, even goed kijken of het condenswater wel wegloopt naar buiten en niet in die bocht blijft hangen. Dan overstroomt op een gegeven moment de lekbak onderin je binnenunit en loopt het langs de muur naar beneden.

Maar misschien is het ook optisch bedrog door de hoek waarin de foto is genomen.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2024 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt me acceptabel, die muur is een oude muur als ze die pluggen eruit halen en het vullen lijkt me dat prima. Je kan het ook zelf doen dan kun je er wat rode verf doorheen doen dat het de kleur van je stenen heeft. Foto 2 ziet er ook niet slecht uit, je hebt inderdaad geen nieuw huis en niet alles zal perfect recht zijn; en foto 3 is inderdaad in een kast. Misschien kun je er zelf een witte plank of iets voor zetten? (een uitgezoomde foto zou helpen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:38
Tja wat heb je afgesproken?
Foto 3 zou ik niet accepteren. Nu staat er een kast maar als je ooit gaat verplaatsen of nieuwe bewoners krijgt die een andere indeling kiezen, zitten ze met deze belabberde afwerking.

Foto 2 zie ik geen probleem.

Foto 1, tja je gevel is al slecht. Vraag wat korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:01
Draakje5 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:57:
Tja wat heb je afgesproken?
Foto 3 zou ik niet accepteren. Nu staat er een kast maar als je ooit gaat verplaatsen of nieuwe bewoners krijgt die een andere indeling kiezen, zitten ze met deze belabberde afwerking.

Foto 2 zie ik geen probleem.

Foto 1, tja je gevel is al slecht. Vraag wat korting.
Korting voor 2 gaten die ze willen opvullen op een gevel die al niet moeders mooiste is?

Ik zou in plaats van die korting vragen de relatie met de installateur goed houden voor als je nog eens beroep moet doen op garantie ofzo ;)

Die goot ziet er netjes uit lijkt me. Als je je stoort aan t randje kan je hetet acrylaat kit dicht kitten en dan mee sauzen met de muur. Maar dit vind ik niet de taak van de installateur.

Gat in de kast kunnen ze wel iets op maken dat t er iets netter uit ziet dan dit ja.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46
Ik denk dat de bouwvakkers in 1965 wat zand overhadden en dat bij de voegmortel hebben gegooid, daar heb jij nu last van, dus dat wordt de volgende klus, gevel opnieuw laten voegen en dan ook meteen laten impregneren, scheelt ook weer in de stookkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 15:47
Die gevel is in verschrikkelijke staat. Die 2 pluggen en gebroken steen zou mijn laatste zorg zijn. Verdient sowieso een renovatie.

Foto 2 ziet er netjes uit.

Foto 3... tis in een kast... tja.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32
Je mag best kritisch zijn, maar dit is spijkers op laag water zoeken. Oftewel: mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
True schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:26:
Foto #1 zou ik iets anders aangepakt hebben. Dit lijkt met geweld er gewoon ingeramd te zijn, ik zou sowieso wat rustiger boren en in het midden van een steen. Ik denk dat ze nu met een boorhamer op boorhamerstand gewoon die gaten hebben geboord. Als die stenen echt zo poreus zijn als ze er uitzien kom je er ook wel doorheen met alleen boren.

Maar dit is alleen te stoelen als je weet of dat redelijkerwijs kan of niet (boren van jouw stenen zonder het breken).
Links onder op dezelfde foto zie je bij kleinere boorgaten ook geknapte stenen. Je doet een hoop aannames om tot de conclusie te komen dat als je vantevoren wist dat....
Los daarvan, het idee was natuurlijk om hier 10+jaar lang een buitenunit voor te hangen.
Ik denk trouwens dat @michiel100 sowieso een beetje moet oppassen. Dit metselwerk moet wel heel blijven, de buitenunit kan harder gaan resoneren of zelfs de baksteen uit de muur trillen en naar beneden donderen.
TwingyTwingy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:27:
Foto 3: Koofje maken en klaar. Hier zijn geen pasklare stukken voor die een installateur kan leveren.
Hadden we nu maar een manier om zoiets te maken :+

Ideaal 3d print klusje!
Ontwerpje maken en printen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Laatst online: 03:15
Bedankt allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 12:34
Ik ben wel benieuwd naar de foto's (die zijn weggehaald?), om een reëel vergelijk te kunnen maken als ik airco laat plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
] zonder foto's een kansloos topic, slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.