Jumpstarter voor EV's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 06:35
Hoi, ik vroeg me af of er speciale zaken zijn waar je rekening mee moet houden als je een jumpstarter voor een electrische auto zoekt.

Ik heb begrepen dat die geen piekspanning hoeft te leveren omdat er geen startmotor in zit, en je alleen aan een kleine 12v batterijpack uit bijvoorbeeld modelbouw (grote 3S lipo o.i.d) al genoeg hebt?

Nb, reden is dat mn Alven Eve paal nu voor de 2e x mn 12V heeft leeggeslurpt tijdens nachtladen (waarschijnlijk door continu communicatie te zoeken) dat probleem wordt later opgelost)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Heb je geen druppellader om die 12v batterij even mee op te laden?

Zo niet: iedere motorrijder heeft zo'n ding en in de regel worden ze niet/minder gebruikt rond deze tijd van het jaar. Even navragen bij buren die motorrijden. 12v batterij nachtje aan zo'n lader en morgen kun je gewoon wegrijden, verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:00

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb er een van 50 euro op bol gehaald, was een van de goedkoopste. Al met al 4x gebruikt omdat de 12v van mijn voorloop auto compleet gaar was. Wel altijd na starten de auto een tijdje aangehad/gereden.
Dus koop gewoon wat goedkoops, komt wel goed met een EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 06:35
Barista schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:15:
Heb je geen druppellader om die 12v batterij even mee op te laden?

Zo niet: iedere motorrijder heeft zo'n ding en in de regel worden ze niet/minder gebruikt rond deze tijd van het jaar. Even navragen bij buren die motorrijden. 12v batterij nachtje aan zo'n lader en morgen kun je gewoon wegrijden, verwacht ik.
Helaas zelf geen druppellader in huis, en geen buren of bekenden in de buurt die motor rijden.
Kijk ik idd even voor een goedkope jumpstarter of evt de anwb bellen.