Opnames in Dolby Vision, tv heeft HDR10+, hoe afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 11:51
Het Duitse tv merk Loewe heeft de "schitterende" zet gedaan wat te gaan samenwerken met Samsung in hun nieuwste en duurste model, de Stellar.
Op papier een mooi toestel, maar vermits men die Loewe ook op Tizen laat draaien heeft dat ding (nog) geen Dolby Vision aan boord. De vraag of dat überhaupt er ooit zit aan te komen.

Des Samsungs is er wel HDR10+. In wezen doet dat hetzelfde.

Stel je hebt een massa MP4 en/of MKV files in Dolby Vision. Krijg je dat op de één of andere manier afgespeeld op zo'n tv, of moet dat eerst naar HDR10+ omgezet worden?

Altijd een hekel gehad aan Samsung, tsja, nu krijg je dit...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sommige tv's kunnen dat rechtstreeks afspelen. In andere gevallen heb je een mediaspeler nodig, zoals een nVidia Shield, of bijv. een mediaspeler van Dune. Keuze zat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00
Microkid schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:10:
Sommige tv's kunnen dat rechtstreeks afspelen. In andere gevallen heb je een mediaspeler nodig, zoals een nVidia Shield, of bijv. een mediaspeler van Dune. Keuze zat.
Ik ken eigenlijk geen een mediaspeler die on-the-fly DV omzet naar HDR10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

hcQd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:33:
[...]

Ik ken eigenlijk geen een mediaspeler die on-the-fly DV omzet naar HDR10+.
Waarom zou je dat willen? Je hebt een TV nodig die Dolby Vision en HDR10+ ondersteunt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00
Microkid schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Waarom zou je dat willen? Je hebt een TV nodig die Dolby Vision en HDR10+ ondersteunt.
Omdat de Loewe van TS alleen HDR10+ ondersteunt, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

hcQd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:53:
[...]

Omdat de Loewe van TS alleen HDR10+ ondersteunt, misschien.
Oooh, ok. Dat bleek niet echt uit de tekst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 21:14
De TV zal dan terugvallen op HDR10, wanneer de TV een piekhelderheid van boven de 1000 nits haalt zal de gemiddelde consument weinig verschil zien tussen HDR in statische metadata en dynamische metadata.

Los hiervan begrijp ik de keuze niet voor een Loewe Stellar, de meerwaarde is nihil en enkel op design berust.

LG verkoopt ook een aantal design modellen zoals de Objet Collection Posé en Objet, daarnaast kun je bijv. de G4 combineren met een VESA design voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 11:51
Freshouttheoven schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:24:
De TV zal dan terugvallen op HDR10, wanneer de TV een piekhelderheid van boven de 1000 nits haalt zal de gemiddelde consument weinig verschil zien tussen HDR in statische metadata en dynamische metadata.
Ik vraag me vooral af wat er met de kleurechtheid gaat gebeuren. Mijn huidige televisie doet wel DV en beeld is perfect. Speel ik het fragment op mijn computerscherm af icm MacStudio is het beeld rozig.
Freshouttheoven schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:24:
Los hiervan begrijp ik de keuze niet voor een Loewe Stellar, de meerwaarde is nihil en enkel op design berust.
Klopt volledig, er was eens een tijd dat ze "unieke" functies hadden zoals op de Bild 5 die ik zelf gebruik.
Maar goed, ben er hobbymatig wat mee bezig. Op de zaak waar ik werk verkopen ze het merk ook en sowieso ga ik de komende maanden die vraag krijgen.
De Samsung-ervaringsdeskundigen hier hebben die situatie sowieso al eens ervaren...
Pagina: 1