Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een badkamerrenovatie laten uitvoeren door een zzp'er, en ik zit nu met een probleem dat ik graag aan jullie wil voorleggen voor advies.
Situatie:
Ik had een all-in prijs afgesproken voor de volledige renovatie van mijn badkamer en toilet. De aannemer heeft echter extra kosten in rekening gebracht zonder hierover met mij te overleggen. Hij heeft een aantal redenen hiervoor gegeven, zoals ongelijke wanden en extra materiaalgebruik, maar dit was niet van tevoren besproken of goedgekeurd.
Problemen:
Ik heb de aannemer duidelijk gemaakt dat ik van mening ben dat de extra kosten niet in rekening gebracht zouden moeten worden, aangezien we een all-in prijs hebben afgesproken en dat hebben we via de mail afgesproken.
Vraag aan de community:
Heeft iemand ervaring met soortgelijke situaties en hoe heb je dit opgelost?
Ik heb onlangs een badkamerrenovatie laten uitvoeren door een zzp'er, en ik zit nu met een probleem dat ik graag aan jullie wil voorleggen voor advies.
Situatie:
Ik had een all-in prijs afgesproken voor de volledige renovatie van mijn badkamer en toilet. De aannemer heeft echter extra kosten in rekening gebracht zonder hierover met mij te overleggen. Hij heeft een aantal redenen hiervoor gegeven, zoals ongelijke wanden en extra materiaalgebruik, maar dit was niet van tevoren besproken of goedgekeurd.
Problemen:
- Meerwerk zonder overleg: De aannemer heeft extra kosten in rekening gebracht voor werk en materialen die niet van tevoren zijn besproken of goedgekeurd. Hij beweert nu dat de oorspronkelijke offerte slechts een indicatie was, hoewel dit niet duidelijk in de offerte stond.
- Afwijkingen van technische tekeningen: De douche is 5 cm smaller gebouwd dan gepland (75 cm in plaats van 80 cm), wat het comfort en de functionaliteit aanzienlijk beïnvloedt. Daarnaast heeft hij zonder overleg een nieuwe kast 2 mm versmald zodat deze tussen de ombouw van de wc en de muur kon passen, omdat de ombouw iets te breed is gebouwd.
- Fouten in de uitvoering: De ombouw van de wc is niet volgens de specificaties gebouwd, wat heeft geleid tot aanpassingen aan de kast.
Ik heb de aannemer duidelijk gemaakt dat ik van mening ben dat de extra kosten niet in rekening gebracht zouden moeten worden, aangezien we een all-in prijs hebben afgesproken en dat hebben we via de mail afgesproken.
Vraag aan de community:
Heeft iemand ervaring met soortgelijke situaties en hoe heb je dit opgelost?
- Heeft iemand ervaring met soortgelijke situaties en hoe heb je dit opgelost?
- Wat zijn mijn rechten in deze situatie, en wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de aannemer zijn afspraken nakomt?
- Wat is de tolerantie qua afmetingen bij bouw- en renovatiewerkzaamheden? Hoeveel afwijking is acceptabel?
- Alle andere tips of advies zijn ook zeer welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door albert04 op 12-07-2024 16:27 ]