Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Topicstarter
Beste tweakers,

Normaal krijg ik dit soort problemen zelf wel opgelost maar inmiddels kom ik tot de conclusie dat ik er wat hulp bij nodig heb.

Ik ben op vakantie geweest in Albanië en heb daar een nieuwe SIM kaart aangeschaft. Voor mijn Google Pixel 5 moest er blijkbaar eea handmatig opnieuw geconfigureerd worden (ik heb helaas niet kunnen zien wat er zo snel gewijzigd werd) voordat ik kon verbinden met het Albanese netwerk.

Dit ging goed tot 2 dagen terug. Telefoon een keer opnieuw opgestart, en plotseling had ik geen verbinding meer met het netwerk daar. Ik had kort daarvoor een aantal play store updates doorgevoerd, misschien is dat een belangrijk detail.

Zojuist ben ik weer in Nederland aangekomen en ook met mijn Nederlandse SIM kaart kan ik niet bellen, SMS-en of internetten. In de instellingen is het ook niet meer mogelijk om 5G te selecteren als voorkeursnetwerktype, dat was voorheen wel een optie.

Wat heb ik inmiddels al geprobeerd? Opnieuw opstarten (inmiddels meer dan 10 keer), netwerkinstellingen gereset, APN instellingen handmatig configureren, vliegtuigmodus aan en uit zetten (de telefoon stelt dat ik vliegtuigmodus uit moet zetten als ik wil bellen), *#*#4636#*#* gedialled en geprobeerd mobiele radio geforceerd aan te zetten (gaat weer uit na ~1min).

Wellicht het vermelden waard dat de hoofdcameramodule ook dienst weigert. Ik ben bang dat het dus een hardwareprobleem zou kunnen zijn, maar zou dat graag op een een of andere manier willen bevestigen door softwareproblemen uit te sluiten.

Hebben jullie wellicht nog wat ideeën hiervoor? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de moeite.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Je kunt nog een fabrieksinstellingen reset kunnen proberen. Sommige instellingen worden gemaakt op basis van de sim kaart bij eerste keer opstarten.
En een andere (e)sim kun je ook nog proberen.
Als laatste optie kun je nog met custom roms aan de slag gaan of dat helpt.

Werkt dat allemaal niet dan zou ik een Pixel 8 serie als vervanging halen als je bij Pixel wil blijven.