Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn vraag
Na het upaten van de software naar TPM191E_R.201.000.248.227 werkte de annulering niet op de vraag om gebruikersstatistieken te verzamelen en door te sturen. Ik kon niet anders dan aanvaarden.

Achteraf wil ik dit terug uitzetten. Ik vind enkel volgende info https://tv-sound-monitors...9082830748?language=nl_NL

Alle andere Philips-tv's
● Ga naar de [Smart TV Collection] op uw Smart TV.
● Druk op de "OPTIONS"-knop op de afstandsbediening van uw tv.

Het is niet mogelijk om de richtlijnen te volgen omdat ik nergens [Smart TV Collection] kan vinden...

De enige manier volgens helpdesk zou zijn om de TV volledig opnieuw te installeren. Ik vrees dat dit ook niet zal werken omdat annuleren bij installatie niet mogeijk was.

Ongelofelijk hoe Philips en de helpesk het basisrecht privacy behandelt en softwarematig er alles aan doet om gebruikerstatistieken te verzamelen.

Wat is jullie ervaring? Mogelijke oplossingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
55Oled935/12 met TPM191E_R.201.000.248.227

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bellen helpdesk: Onvriendelijke medewerker blijft robotmatig de richtlijnen herhalen zonder aan te geven waar [Smart TV Collection] te vinden is.
Philips facebook: nog geen reactie
Forumulier helpdesk wordt gewoon afgesloten zonder enige info

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie006
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-05 13:04
Hier gisteren na diezelfde firmware in een bootloop geraakt.
Pas na tal van opzoekingen en het proberen van verschillende truukjes de tv terug kunnen resetten. Hele avond kwijt door dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 06:14
Wat is jullie ervaring? Mogelijke oplossingen?
Dat smart TV platformen qua privacy niet te vertrouwen zijn, afhankelijk van het merk TV regelmatig reclame op je eigen dure toestel tonen, ik ze qua security niet op mijn netwerk vertrouw, ze doorgaans vrij vlot achterlopen qua updates en ondersteuning tot het punt dat bepaalde apps niet werken; tot zover mijn ervaring.

De enige indirecte oplossing is het stemmen op politieke partijen die ICT stukken hoger op de agenda hebben, DNS en firewall achtige blokkades opwerpen in je netwerk; en mijn eigen workaround: een dedicated mediaplayer / HTPC die geen van dit soort valkuilen heeft.
Wel spijtig dat het nodig is. |:(