Offerte renoveren mansarde dak + isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 15:30
We gaan binnenkort verhuizen en ik overweeg om het van het huis te laten renoveren. Op dit moment liggen de dakpannen er zo'n 40-50 jaar op. Er is nog geen sprake van lekkege, maar wel al behoorlijke mosvorming. Omdat we ook zonnepanelen willen gaan laten leggen, pak ik liever alles in één keer aan.

Maarrrr ik heb nul ervaring met klussen van deze grote en vind het moeilijk om in te schatten of dit een reëel verhaal is. Het totaalbedrag voor een volledige renovatie van ~ 105m2 dak komt uit op iets meer dan 23K. Is er iemand met iets meer verstand dan ik die kan inschatten of dit een "goede" prijs is?

Zijn er in jullie ervaring nog zaken waar ik rekening mee moet houden of om moet vragen? Het is nogal een bedrag en het voelt toch spannend om de knoop door te hakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyjHr5YuiDw-QGd0J18xRdzS09I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TuGHVExFVS9cvEw0KsqYPNbl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
Niks mis mee behalve die Superfoil, laat dat maar achterwege en vervang het door echt isolatie.
Het voordeel van echt isolatie is dat het ook daadwerkelijk isoleert ipv alleen op reflectie werkt. Het nadeel van echte isolatie is dat je dak er iets van omhoog gaat, je zal dus waarschijnlijk aansluitingen met windveren/dakgoten moeten aanpassen dus de prijs gaat ook omhoog.

*echte isolatie is PIR, Houtvezel, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:56
Ik mis vooral de dakisolatie zoveel mogelijk naar de huidige tijd brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 15:30
No Hands schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:39:
Niks mis mee behalve die Superfoil, laat dat maar achterwege en vervang het door echt isolatie.
Het voordeel van echt isolatie is dat het ook daadwerkelijk isoleert ipv alleen op reflectie werkt. Het nadeel van echte isolatie is dat je dak er iets van omhoog gaat, je zal dus waarschijnlijk aansluitingen met windveren/dakgoten moeten aanpassen dus de prijs gaat ook omhoog.

*echte isolatie is PIR, Houtvezel, etc.
Van de dakdekker begreep ik dat het dak sowieso hoger komt te liggen, ook met dit Superfoil.
Ik lees op zich goede berichten over Superfoil en zie dat het ook door de ISDE erkend wordt. Ik ben benieuwd wat het 'probleem' is.
Orkaan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:32:
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
hondsdol schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Van de dakdekker begreep ik dat het dak sowieso hoger komt te liggen, ook met dit Superfoil.
Ik lees op zich goede berichten over Superfoil en zie dat het ook door de ISDE erkend wordt. Ik ben benieuwd wat het 'probleem' is.

[...]

Wat bedoel je hiermee?
Deze folies baseren hun isolatiewaarde op stilstaande lucht die je moet creëren door een spouw tussen de verschillende lagen folie te maken. Dat gebeurt nagenoeg nooit zoals het hoort. Het tweede probleem is dat als die spouw al gemaakt wordt om de 30cm die spouw weer wordt platgedrukt door de latten constructie die je pannen dragen moet. Daar isoleert het dus al niet.
Komt er ooit een mus of iets onder ja pannen is die folie gelijk lek, weg isolatiewaarde.
Dat zal de dakdekker allemaal worst zijn verder, het is zijn huis niet, ze verkopen het, monteren het half volgens de voorschriften en voilà. Rekening wordt betaald, jij denkt dat je een goed geïsoleerd dak hebt.

Je gaat maar 1 keer in je leven een dak renoveren, doe dat goed. Leg er lekker dik PIR, XPS of nog beter houtvezel plaat op aan de buitenkant. Dat isoleert, bewezen isolatiewaarde, is stevig en een vogel kan er weinig aan verpesten.

-edit- je 'Goede berichten' zijn van wc-eend?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Kijk ook eens kritisch naar de brandklasse die in de de productspecificatie staat vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Even zonder op de inhoud in te gaan. Zoek een bekende bij je in de buurt die goede ervaringen heeft met een voor jouw regionaal bedrijf. Er zijn veel cowboys in dit wereldje (zie andere topics).
Iemand die in je eigen dorp/stad andere dingen heeft gemaakt en goed werk wil leveren is heel veel waard. Dan komt het naderhand ook niet meer op een paar duizend euro.

Als je de goedkoopste offerte er tussenuit zoekt, ga je nat.

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 12-07-2024 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Orkaan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:32:
Ze zijn allemaal alleen gefocust op hoog genoeg voor subsidie, laag genoeg om er spijt van te krijgen. Helemaal met die folies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 15:47
Ik zou die isolatie die ze aanbieden niet doen. En het zelf vanuit binnen annon2024 isoleren.

Dat scheelt ook bijna de helft op je offerte. En die 80 mm folie die ze aanbrengen is het sowieso net niet.

Rest van de prijzen zijn best OK

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

En stel, je gaat toch voor de folie etc: in deze offerte staat 2 maal vermeld dat de pannen worden verwijderd en worden gemonteerd. Kennelijk mag je daar dubbel voor betalen ;)
Pagina: 1