Beste klussers, voor het volgende issue wil ik graag jullie advies vragen. Hoge douchebak ben ik aan het vervangen voor een lage (3 cm) bak. Bij de bak zit een afvoer van 40mm met een diepste inbouw hoogte van 58mm.
Hoe kan ik deze het beste aansluiten op de bestaande 75mm buis. Mijn idee is om de omliggende zandcement vloer uit te bikken tot de gewenste diepte, de 75mm buis nog wat lager afzagen en daar een pp inzet verloopring 75x40 in te plaatsen, hier dan d.m.v. 40mm spul de aansluiting op.
:strip_exif()/f/image/63JGmf7QTV5FA7XeAaouR9Ab.png?f=user_large)
Probleem is dat de afvoer in een bocht gaat. Heb nu zo'n 10cm lengte, komt nog een cm egaline bij, dus 11 cm, dan blijft er een cm of 6 over voor de inzetring. Gaat dat lukken? Ander issue is dat de afvoer nagenoeg direct de pijp ingaat. Lijkt me geen probleem met een 90* bocht op deze afstand? Graag jullie advies!
:strip_exif()/f/image/tubkF1jR2hld3mQp1zoVpvp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSCHlAilgwArx2o4JivY19Ms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t24SYcovqHHINErpdWWf74TJ.jpg?f=fotoalbum_large)
* andere optie is de bak draaien, dan heb ik iets meer lengte.
Gr Leon
Hoe kan ik deze het beste aansluiten op de bestaande 75mm buis. Mijn idee is om de omliggende zandcement vloer uit te bikken tot de gewenste diepte, de 75mm buis nog wat lager afzagen en daar een pp inzet verloopring 75x40 in te plaatsen, hier dan d.m.v. 40mm spul de aansluiting op.
:strip_exif()/f/image/63JGmf7QTV5FA7XeAaouR9Ab.png?f=user_large)
Probleem is dat de afvoer in een bocht gaat. Heb nu zo'n 10cm lengte, komt nog een cm egaline bij, dus 11 cm, dan blijft er een cm of 6 over voor de inzetring. Gaat dat lukken? Ander issue is dat de afvoer nagenoeg direct de pijp ingaat. Lijkt me geen probleem met een 90* bocht op deze afstand? Graag jullie advies!
:strip_exif()/f/image/tubkF1jR2hld3mQp1zoVpvp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSCHlAilgwArx2o4JivY19Ms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t24SYcovqHHINErpdWWf74TJ.jpg?f=fotoalbum_large)
* andere optie is de bak draaien, dan heb ik iets meer lengte.
Gr Leon