Als je een vrij geheugenslot hebt en je pc pc100/pc133 DIMM's gebruikt moet dit mogelijk zijn ja.
|Specs|
Ik heb 1 slot vrij, dus dat is het punt niet. Heb je dit zelf trouwens gedaan bij een F. laptop?Op maandag 10 september 2001 23:24 schreef Korn21 het volgende:
Als je een vrij geheugenslot hebt en je pc pc100/pc133 DIMM's gebruikt moet dit mogelijk zijn ja.
Je kan toch ook gewoon naar de winkel gaan en vragen of ze het voor je willen proberen.
Tenzij je online-gaat bestellen, dan is het wat lastiger. Bekijk dan eerst even je eigen SODIMM, heeft het 144 pins, de voltage, is het een dubbelzijdige SODIMM of enkelzijdige SODIMM. Ziet het er vrij standaard uit, dus 144 pins, 3,3 volt, double sided..... dan zou je het kunnen proberen.
Bekijk ook nog even de specs van je moederbord, kan het moederbord wel meer dan 256 MB aan ? De meeste kunnen maar 256 MB aan.
En het verhaal over PC100 en PC133 geldt net als voor bij de normale proc's.
Tenzij je online-gaat bestellen, dan is het wat lastiger. Bekijk dan eerst even je eigen SODIMM, heeft het 144 pins, de voltage, is het een dubbelzijdige SODIMM of enkelzijdige SODIMM. Ziet het er vrij standaard uit, dus 144 pins, 3,3 volt, double sided..... dan zou je het kunnen proberen.
Bekijk ook nog even de specs van je moederbord, kan het moederbord wel meer dan 256 MB aan ? De meeste kunnen maar 256 MB aan.
En het verhaal over PC100 en PC133 geldt net als voor bij de normale proc's.
-
Voor laptops heb je over het algemeen redelijk specifiek geheugen nodig. Ik heb zelf een Lifebook C-6310, daar heb ik geheugen voor besteld bij www.geheugen.com. Hier kun je dan ook gelijk zien wat voor geheugen er in moet, zodat je eventueel nog zou kunnen shoppen.
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!