Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorannf40
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-07-2024
Beste mensen,

Ik heb Google Family Link ingesteld op de Xiaomi telefoon van mijn kind. Ik heb daarbij de browsertijd beperkt zodat ze niet te veel op internet gaan. Echter omzeilt mijn kind dit door naar instellingen te gaan > over deze telefoon > privacy policy. Deze opent namelijk een Android core app genaamd "html viewer" en zo kan hij toch browsen.

Google support kan mij geen oplossing geven.

Daarom dacht ik dat Google Pixel telefoons wellicht dit probleem niet zou hebben, omdat ze stock Android hebben. Ik heb een emulator geprobeerd op appetize.io. Daar kan ik via de instellingen ook op het internet, maar dan opent hij Google Chrome en niet de html viewer. Google Chrome kan Family link wel blokkeren, maar niet html viewer.

Om er zeker van te zijn dat ik niet een Pixel voor niks koop (ik woon tijdelijk in Indonesië waar ze geen fysieke winkel met Pixels hebben om het uit te proberen), wil ik vragen of een Pixel gebruiker voor mij dit kan bevestigen door het uit te proberen?

Daarbij zou je eerst Google Chrome moeten deactiveren en dan naar instellingen > over deze telefoon > legal information >Source code. Als Chrome gedeactiveerd is en je op Source code klikt en hij opent Google Chrome of een html viewer niet, dan kan ik met meer zekerheid een Pixel online kopen.

Wellicht heeft jouw Pixel andere tabs bij instellingen > over deze telefoon waarbij hij een browser opent. Ik zou het enorm waarderen als je dit ook probeert.

Bij voorbaat hartelijk dank voor je tijd!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
Ik weet niet hoe representatief mijn Pixel 8 Pro is ivm de Android 15 beta versie die er op staat.

Maar Source Code opent met Chrome.
Disable ik de Chrome app via instellingen --> Apps dan crashed de settings app en gebeurd er verder niks, dit kan dus ook een bug zijn in de Android 15 beta die ik draai.

Als je meer browsers of apps die html pagina's kunnen openen geinstalleerd hebt staan zullen deze gebruikt worden na het openen van de Source Code instelling en het disablen van Chrome.
Zo moest ik Bing net eerst nog even verwijderen. Toen Chrome de enige app was ervaarde ik de appcrash van de settings app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:54

Soggy

vroemmmm

Pixel 7a, chrome disabled maar via deze route opent mijn standaard browser (Firefox).

If it works, tweak it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-06 11:10
Was nieuwsgierig met een Pixel 6a. Zelfde verhaal als Soggy. Na het deinstalleren van Firefox wordt chrome geopend. Na het deactiveren van chrome wordt in de settings-app het vorige menu geopend of een "app reageert niet"-achtige melding gegeven, zoals bij Eximius. Een echte crash blijft vooralsnog uit.
In eerste instantie lijkt dit dus te werken zoals je wenst dus.

Hoe het tegenwoordig precies zit onder de motorkap weet ik niet, maar vanuit mijn tijd met Android 4: er zijn wel meer apps die gebruik maken van een en dezelfde webviewer component die in android ingebakken zit. Veel apps zijn tegenwoordig niet veel meer dan een veredelde website (PWA), maar geen idee hoe goed die "browser" is afgeschermd. Veel apps hadden (hebben?) een help die ze in een webviewer in de app zelf showen. Al wordt er tegenwoordig wel vaak een echte browser geopend ook nu ik er over nadenk.

Mijn gedachte: een update van een willekeurige app of van Android zelf kan je mooie plan zo om zeep helpen. Als er niet al andere manieren zijn om een website te laten zien. Denk dat het meer een kwestie is van moeilijker maken dan volledig onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorannf40
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-07-2024
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ben verrast hoe behulpzaam jullie zijn.