[forum] alt-tag != url bij afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:03
Triple Stars in "PC Budget Gaming topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pscyua9MFRZryyKcHuTkrQ7vX5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSg2wYD35d0lecTc2pRYhUzO.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de alt-tag zo zie dank denk ik 'oh als ik er op klik dan kom ik bij het fotoalbum van de user, want dat zie ik in de URL. In de praktijk linkt het echter naar de URL onderin beeld. Het zou voor mij intuïtiever aanvoelen als de alt-tag URL matched met de URL die onderin beeld staat, omdat dat de URL is waar ik daadwerkelijk uitkom als ik op de afbeelding klik. Als dit bij design is dan mag het naar MF.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Of nog beter, een AI-gegenereerde ALT-tekst:
Een samoerai vecht tegen mythische wezens, waaronder een vuurspuwende draak. Donkere tinten en highlights creëren een intense sfeer. Tekst linksonder: “SAMURAI” en “BRINGER”.
>:)

* Room42 rent snel weg voordat hij de geplette bug wordt! :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zonder gekheid, de ALT-tekst kan wel voorafgegaan worden door iets als "Afbeeldingslocatie: " of zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het alt-attribuut dezelfde waarde geven als de url van de afbeelding is inderdaad niet zo heel nuttig. De suggestie van Room42 vind ik wel interessant. Ik denk echter dat we vooral geen title-attribuut moeten toevoegen (die verzocht namelijk de tooltip) als deze ook alleen de url van de afbeelding bevat.

Intentionally left blank