Toon posts:

Elitegroup K7VZA 3.0 probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej people,

Ik heb sinds kort een systeempje staan gebouwd rond het ECS K7VZA 3.0 mobo. Nou kon ik ff niet verder (snap er geen reet van dus) met mijn PC. Sandra2001 en CPUID Max vinden allebei niet de beloofde KT133a chipset, maar de KT133 (?) en mijn mem loopt op PC100 (zegt men) terwijl er PC133 in zit, dit staat overigens ook in de BIOS geselecteerd. Help?

Greetz!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
zoek het ff op op de site zou ik zeggen
als het niet klopt terug naar de leverancier

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Als je echt versie 3.0 hebt, moet er een 133a inzitten. De oude versie (dus niet de 3.0) heeft een 133.

Probeer eens te kijken wat een andere tool aangeeft (WCPUID geeft bv de chipset ID's waaruit je het type chip kunt afleiden).

Maar je kunt natuurlijk gewoon ff kijken op het mobo (misschien zit er een koelblokje op gekleefd, die kun je er dan tijdelijk afhalen).

Als je processor op 100MHz FSB draait, kan het geheugen op 100 of 133MHz gezet worden. Dit kun je zelf in de bios instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx people!! :)
Heb vandaag ook contact gehad met tech-support van Elitegroup in Nederland (Jawel, die hebben ze ook al nemen ze op met PC-Chips :? ) en die hebben mij ff een idee aangedaan.... probeer eens te wisselen met je memory-modules! Ik me HEEL stom voelen }:O want ik zeg dat regelmatig tegen mensen, omdat ik op een tech-support zit |:( Dat vergeet ik dus NOOIT meer |:( |:(

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Op maandag 10 september 2001 23:19 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:
Heej people,

Ik heb sinds kort een systeempje staan gebouwd rond het ECS K7VZA 3.0 mobo. Nou kon ik ff niet verder (snap er geen reet van dus) met mijn PC. Sandra2001 en CPUID Max vinden allebei niet de beloofde KT133a chipset, maar de KT133 (?) en mijn mem loopt op PC100 (zegt men) terwijl er PC133 in zit, dit staat overigens ook in de BIOS geselecteerd. Help?

Greetz!
Kijk of er een update van SisoftSandra 2001 is. Bij mij gaf een oudere versie van 2001 verkeerde bussnelheden aan, na een update (vrij binnen te halen) is dit nu verholpen. Alleen geeft Sisoft bij mij ook de verkeerde chipset aan (KT133 ipv KT133A).

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler