Inbouwcamera alternatief voor Ring deurbel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelaar
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-08-2024
TL;DR: ik ben op zoek naar een camera (evt. met microfoon) welke in te bouwen is in een paneel, wel/niet met fisheyelens, van hoge kwaliteit bij voorkeur met een USB-interface maar eindig snel bij achteruitrijcamera's. Ik ben al geholpen bij de juiste zoektermen.

Anderhalf jaar geleden heb ik met een aantal medebestuursleden voor een evenement van de jeugdvereniging een babbelbox opgetuigd. Hier konden onze gasten op video een vraag beantwoorden die van een ingebouwd computerscherm af te lezen was. Het resultaat hebben we destijds vastgelegd met een ring-deurbel.

Het leuke hieraan/voordeel hiervan was dat het supersnel opgetuigd was en erg simpel, nadelen waren er echter veel meer. Zo was naar verwachting de kwaliteit niet heel goed. De fisheye-lens was op sommige momenten wel leuk (doordat mensen geen feedback krijgen hoe ze op beeld staan krijg je een beetje het oude-mensen-facetime-effect), maar de nightvision maakte dat het een nachtmerrie was om naar te kijken. Geluid was, zeker met muziek op de achtergrond, ook op de meeste momenten niet te verstaan.

Het jaar erop hebben we daarom een losse microfoon toegevoegd. Deze nam continu op en sloeg opnames op op basis van wanneer de ring opnam (+/- 10s voor marge), dit is geprogrammeerd via de Ring-API en python. Dit nam het grootste nadeel weg en hield het voor de gebruiker alsnog relatief simpel, maar het soundmatchen is veel werk.

Nu heb ik van vrienden het verzoek gekregen dezelfde babbelbox bij hun bruiloft neer te zetten en heb ik daarmee een goede reden om er wat tijd aan te besteden. Ik ben op zoek naar een camera:
- voor inbouw in een paneel;
- van hoge kwaliteit (subjectief, weet ik, lees als: beter dan achteruitrijcamera/vergelijkbaar met mobiele telefoon);
- mogelijk met dag/nachtinstellingen;
- bij voorkeur met een USB-interface vergelijkbaar met een webcam, of eventueel een andere manier om deze aan een programmeeromgeving te koppelen, meeste ervaring met Python wat ook voor beeldverwerking denk ik het makkelijkste is;
- mogelijk gelijk in combinatie met microfoon;
- mogelijk met fish-eye lens, gezien dit leuke effecten gaf;
- bij voorkeur waterdicht;

Als ik hiervoor op zoek ga kom ik voornamelijk terecht bij inbouwcamera's voor achteruitrijsystemen, beveiligingscamera's, deurbellen, etc, wat de kwaliteit vaak niet ten goede komt. Webcams lijken voor nu het beste alternatief, al is dit niet echt als 'inbouw'-systeem te vinden. Dat geeft op zich niet, stukje (plexi)glas ervoor met een mooi randje is een mooi alternatief, maar ik ben toch benieuwd of er iets is dat beter aansluit. Vanuit m'n werk weet ik dat ik voor zoiets op zoek moet naar een vergelijkbare toepassing, ik kan alleen weinig bedenken. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Hebben jullie een specifiek product of mogelijk gewoon zoektermen die ik kan gebruiken? Het is niet commercieel beoogd, maar ik sta open voor alle ideeën. Beter duur dan niet te koop is overdreven:), maar mogelijk kan ook dat mij in de juiste richting duwen.

[ Voor 3% gewijzigd door babbelaar op 11-07-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 11:36

Allanon

appearance is overrated

Een beveiligingscamera, maar volgens mij wel al jouw wensen:

https://reolink.com/produ...e_pa_version=1-pack-black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humulus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 16:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

UVC camera's heeft arducam volop:
https://www.arducam.com/shop-arducam/

Verschillende opties qua aansluiting, resolutie, lens, fixed/autofocus etc. etc.
Of direct op een Pi met de Rasperry Pi interface werken in plaats van UVC, dat kan ook. Dan kun je daar meteen je software op draaien. Bijvoorbeeld dit: https://www.arducam.com/p...12-lens-for-raspberry-pi/ (maar zo hebben ze er nog veel meer)

[ Voor 23% gewijzigd door _ferry_ op 23-07-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33

Theo

moederbord

Is een Gopro te gebruiken als webcam? Die hebben erg goed beeld, kunnen met weinig licht goed overweg en hebben een best brede lens.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelaar
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-08-2024
Dank allen! Excuses voor de late reactie, ik dacht dat ik meldingen had ingeschakeld maar dat was nie.

@_ferry_, @humulus, Ik hoopte stiekem op iets meer kant-en-klaars, iets in de richting van wél een simpele print aan de achterzijde maar aan de voorzijde een paneelbevestiging die het gelijk waterdicht maakt. Hieruit denk ik wel dat ik iets dergelijks zelf op moet gaan bouwen. Dit moet echter met de opties die jullie gaven ook lukken.

@Allanon Ik vind dit in een hele hoop aspecten een mooie stap in de goede richting vanaf de Ring, de API lijkt mij ruim voldoende opties bieden, het sturen naar de FTP-server is ook een mooie en het feit dat je geen abonnement nodig hebt is ook ideaal. De audio opnemen kan ik op dezelfde manier blijven doen. Het enige nadeel is dat ik geen pre-trigger lijk te kunnen genereren bij een niet-motion-getriggerde opname.

@Theo, dit is inderdaad ook een goede optie, ik hoopte dus meer op iets met standaard bevestiging etc., maar dit achter een plexiglas plaatje voldoet op veel fronten aan wat ik zoek. Dit zou als ik het goed heb gelezen via OpenCV een stream moeten kunnen open waar ik zelf de pre-trigger moet kunnen definiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:22
Is anders een oude iPhone of Android telefoon geen optie? Je kan ze ook als webcam instellen en zelfs telefoons van meerdere generaties geleden bieden nog, relatief, uitstekende opname kwaliteit.
Pagina: 1