Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Ik las dat er bij de Eufy twee bevestigings platen worden bijgevoegd ..

Ik wil hem graag op de plek monteren waar nu de oude knop van de bel zit
Nu is mijn vraag welke plaat kan ik het beste gebruiken die met een hoek of de platte

Ik heb twee foto, s bijgevoegd de knop zit links naast de deurAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FceTaUyI1mK6Nz0cZWaXAoj_bI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJh1pBdLopEV9eMGkIlBj70R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGKZMVtUZ1b1y6rMgtGPotVRmGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QE0JlKE8xzDcu63AWZHtxbpB.jpg?f=fotoalbum_large kruk ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Sowieso de diagonale, mensen gaan toch altijd voor de deur staan en niet voor de deurbel.

Maar dat terzijde, je kunt op jouw plek helemaal niet legaal een videodeurbel plaatsen. Een videodeurbel valt onder de camerawet, waaronder je alleen je eigen terrein in beeld mag hebben. Of er 24/7 gefilmd wordt maakt daarbij niet uit, maar het gebied dat je in beeld hebt wel. Digitaal afschermen (zwart maken in software) is een grijs gebied. Jammer genoeg vindt de politie het wel heel handig dat overal camera's hangen en heeft de AP het te druk, dus handhaving erop is er niet.

Op basis van de reflectie in het raam lijkt het erop dat jouw deur recht de openbare weg op kijkt, en door de afstand lijkt het me ook niet dat je iets hebt aan je videodeurbel als je (in het uiteindelijke 2D-beeld) alles behave je eigen paadje zwart gaat maskeren.

Helaas mogen we je hier op Tweakers niet helpen in het doen van expliciet illegale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31
Hansw1 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:16:
Ik las dat er bij de Eufy twee bevestigings platen worden bijgevoegd ..

Ik wil hem graag op de plek monteren waar nu de oude knop van de bel zit
Nu is mijn vraag welke plaat kan ik het beste gebruiken die met een hoek of de platte

Ik heb twee foto, s bijgevoegd de knop zit links naast de deur[Afbeelding]

[Afbeelding] kruk ...
Je kan het gewoon uitproberen toch?
Plak de deurbel eerst plat tegen de muur met tape, kijk op de app hoe het beeld is en plak hem daarna met schuine plaat tegen de muur. Met ducttape of schilders tape zou dat voor die paar minuten wel moeten houden.

Desnoods hou je m vast en kijk je op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31
Oon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:10:

Helaas mogen we je hier op Tweakers niet helpen in het doen van expliciet illegale dingen.
Je zegt eerst grijs gebied, en daarna is het ineens expliciet illegaal… :X

[ Voor 60% gewijzigd door Chriztiaan op 20-07-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Chriztiaan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Je zegt eerst grijs gebied, en daarna is het ineens expliciet illegaal… :X
Nee, het maskeren is een grijs gebied, het filmen van de openbare weg met een vast geplaatste camera is illegaal.
De camerawet heeft het over filmen, niet over opslaan van beelden, maar bij maskeren in software wordt wél gewoon het hele beeld door de camera verwerkt, ook al krijg jij als gebruiker alleen maar de gemaskeerde beelden te zien. Als je de camerawet/privacywetten letterlijk neemt is dus ook maskeren geen oplossing, maar omdat die beelden vrijwel direct gemaskeerd worden is het een grijs gebied.

Hoe dan ook, dat is voor TS hier geen oplossing want dan zou 2/3e van het beeld gemaskeerd moeten worden en zie je alleen de voeten van degene die er voor de deur staat, dus in dit geval is het niet mogelijk om legaal een videodeurbel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik begrijp alle ophef over privacy niet Alle grote tech bedrijven schaden dagelijks onze privacy ( google , microsoft etc ) en dan die chinese camera, s die door heel Nederland hangen
Iemand die probeert mijn huis in te komen schendt mijn privacy .
Ik was een keer in Amerika bij iemand waarbij ingebroken was , zei de politieagent tegen die kennis : Je had hem gewoon kunnen neerschieten het is jouw terrein .
Dat is natuurlijk absurd maar in vergelijk met het gebruik van een deurbel hier toch wel een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hansw1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:40:
Ik begrijp alle ophef over privacy niet Alle grote tech bedrijven schaden dagelijks onze privacy ( google , microsoft etc ) en dan die chinese camera, s die door heel Nederland hangen
Iemand die probeert mijn huis in te komen schendt mijn privacy .
Ik was een keer in Amerika bij iemand waarbij ingebroken was , zei de politieagent tegen die kennis : Je had hem gewoon kunnen neerschieten het is jouw terrein .
Dat is natuurlijk absurd maar in vergelijk met het gebruik van een deurbel hier toch wel een groot verschil
In Nederland is er nou eenmaal een wet die zegt dat je geen vaste camera op de openbare weg mag richten, maar alleen je eigen terrein in beeld mag hebben. Of dat logisch is.. Ja, eigenlijk wel. Dat je in Amerika een inbreker neer mag schieten is een beetje hetzelfde als zeggen dat het absurd is dat je hier maar 100 mag op de snelweg terwijl er in delen van Duitsland geen limiet is.

Of je je aan die wet houdt moet je zelf weten, de pakkans is klein omdat de AP het te druk heeft voor zaken die ze geen (honderden) miljoenen opleveren en de politie doet er ook niks aan omdat ze het wel fijn vinden dat ze overal (illegaal verkregen) beelden kunnen opvragen, maar het blijft illegaal.

En omdat het illegaal is om in deze situatie een camera te hangen zou dit eigenlijk op Tweakers ook niet besproken mogen worden, net als dat je hier niet mag bespreken hoe je zelf een geweer print om daarmee een bankoverval te plegen. Zijn niet allebei even erge overtredingen, maar wel allebei tegen de wet. Gelukkig voor jou is dat aan de moderators en gezien de vele topics over illegaal geplaatste vaste camera's boeit ze dat niet zo veel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Oon op 20-07-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Op zich ben ik het eens dat je je aan de wet moet houden, maar wat mij verbaasd is dat illegale producten wel verkocht mogen worden zoals opvoersetjes voor de fatbikes
Op zich kijk ik uit op een openbare weg, maar die loopt dood en wordt hoofdzakelijk door de bewoners gebruikt en bezorgdiensten
Laatst zijn er bij de buren s,nachts de katalysoren van de auto gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hansw1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:16:
Op zich ben ik het eens dat je je aan de wet moet houden, maar wat mij verbaasd is dat illegale producten wel verkocht mogen worden zoals opvoersetjes voor de fatbikes
Op zich kijk ik uit op een openbare weg, maar die loopt dood en wordt hoofdzakelijk door de bewoners gebruikt en bezorgdiensten
Laatst zijn er bij de buren s,nachts de katalysoren van de auto gestolen
Opvoersetjes voor fatbikes zijn niet illegaal om te bezitten of te verkopen, het zijn ansich geen illegale producten, net als videodeurbellen. Een opvoersetje op je fatbike zetten is ook legaal. Met die fatbike rondrijden is ook legaal.
Je mag je alleen niet met zo'n fatbike op de openbare weg bevinden, dát is wat er illegaal aan is, maar 9/10 fatbikes zijn sowieso al illegaal om mee over de openbare weg te fietsen omdat ze bijv. een gashendel hebben.

Zoals ik aangaf moet je zelf inschatten of het het risico waard is, maar ook een openbare doodlopende weg is nog altijd een openbare weg en mag dus niet in beeld zijn volgens de wet. Er is wel een uitzondering voor het tijdelijk filmen van de openbare weg als bijv. je auto voor de deur staat en actief bekrast wordt, of voor als je ruit iedere week wordt ingegooid en je om de dader te zien de openbare weg in beeld moet hebben, maar dat er een keer iets gejat is van de buren valt hier niet onder (sowieso is de kans klein dat ze een 2e keer terugkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hansw1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:16:
Op zich ben ik het eens dat je je aan de wet moet houden, maar wat mij verbaast is dat illegale producten wel verkocht mogen worden zoals opvoersetjes voor de Fatbikes.
Op zich kijk ik uit op een openbare weg, maar die loopt dood en wordt hoofdzakelijk door de bewoners gebruikt en bezorgdiensten.
Laatst zijn er bij de buren s'nachts de katalysatoren van de auto gestolen.
Wikipedia: Whataboutism :F ;w Je argumenten slaan als op een tang op een varken voor het onderwerp dat je verdedigt.

Je kunt het oplossen door de camera in een hoek te plaatsen en het gedeelte dat je de openbare weg filmt te 'masken'. Daar zal ie dan niet filmen of niet op reageren.

offtopic:
En weet jij de apostrof (') niet te vinden op je toetsenbord, of zo?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1