Hansw1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:40:
Ik begrijp alle ophef over privacy niet Alle grote tech bedrijven schaden dagelijks onze privacy ( google , microsoft etc ) en dan die chinese camera, s die door heel Nederland hangen
Iemand die probeert mijn huis in te komen schendt mijn privacy .
Ik was een keer in Amerika bij iemand waarbij ingebroken was , zei de politieagent tegen die kennis : Je had hem gewoon kunnen neerschieten het is jouw terrein .
Dat is natuurlijk absurd maar in vergelijk met het gebruik van een deurbel hier toch wel een groot verschil
In Nederland is er nou eenmaal een wet die zegt dat je geen vaste camera op de openbare weg mag richten, maar alleen je eigen terrein in beeld mag hebben. Of dat logisch is.. Ja, eigenlijk wel. Dat je in Amerika een inbreker neer mag schieten is een beetje hetzelfde als zeggen dat het absurd is dat je hier maar 100 mag op de snelweg terwijl er in delen van Duitsland geen limiet is.
Of je je aan die wet houdt moet je zelf weten, de pakkans is klein omdat de AP het te druk heeft voor zaken die ze geen (honderden) miljoenen opleveren en de politie doet er ook niks aan omdat ze het wel fijn vinden dat ze overal (illegaal verkregen) beelden kunnen opvragen, maar het blijft illegaal.
En omdat het illegaal is om in deze situatie een camera te hangen zou dit eigenlijk op Tweakers ook niet besproken mogen worden, net als dat je hier niet mag bespreken hoe je zelf een geweer print om daarmee een bankoverval te plegen. Zijn niet allebei even erge overtredingen, maar wel allebei tegen de wet. Gelukkig voor jou is dat aan de moderators en gezien de vele topics over illegaal geplaatste vaste camera's boeit ze dat niet zo veel
[
Voor 3% gewijzigd door
Oon op 20-07-2024 16:53
]