Autodesk Inventor licentie via Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartiter
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-08-2024
Goedemiddag,

Spijtig genoeg kreeg ik mijn oude inlog niet werkend, dus beginnen we met een schone lei.

Ik heb jaren via mijn werkgever de licentie van Inventor mogen gebruiken thuis. Helaas (voor mij) zijn de spelregels veranderd en zit ik nu zonder.

Nu heb ik Fusion360 draaiend, maar heb mijn draai daar nog niet in gevonden en kan daarin mijn IPT en IAM's niet gebruiken.

Graag wil ik dan ook weer een Inventor licentie hebben, voor het beetje hobbywerk wat ik thuis doe, vind ik de standaard licentie een klein beetje te gortig :P

Ik heb eigenlijk geen zin in cracks en malafide dingen en kwam tijdens mijn zoektocht een advertentie tegen op marktplaats voor een officiële onbeperkte licentie voor 300 euro.
Er zijn ook erg goedkope van 49 euro, die door de adverteerder via teamviewer moet worden geïnstalleerd... 8)7

Zijn er hier gebruikers die dit eens hebben geprobeerd of er ervaring in hebben met zo'n aanbieding?
Ik zit wat in het hoekje 'als het te goed is om waar te zijn, dan is het dat ook', maar heb met de officepakketten gezien dat het wel mogelijk is.

Ik hoef echt niet voor een dubbeltje eerste rang te zitten, maar zou wel weer graag verder willen met Inventor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er van uitgaande dat dit vergelijkbaar is met dergelijke constructies voor windows licenties etc.
Ik denk dat je je in ieder geval even moet gaan afvragen wat je precies onder malafide verstaat.

Want er is meestal een heel groot juridisch verschil tussen een key die werkt (als in je kunt activeren) , en een daadwerklijke volgens de licentties legale key.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartiter
Dat is het punt, het 'lijkt' een officiële licentie en het aanschafbedrag 'lijkt' op iets meer dan een een activatiesleutel.

Dit is de tekst van de advertentie:
Inventor pro 2025 origineel pakket met permanente licentie

❗helaas worden mijn advertenties met overmaat gekopieerd. Door ene Jesse en andere verkopers die deze versie illegaal met een Russische crack versie verkopen❗

Wordt geleverd met licentie certificaat dus op echtheid te controleren

Let op dit betreft een bedrijfsversie. Dat houd in zonder abbonement maar met een permanente licentie
Dus geen maandelijkse kosten

levering:
zodra uw bestelling volledig is afgerond en wij uw betaling hebben ontvangen is de software en uw licentie direct beschikbaar in uw mailbox.

Licentie:
u koopt een online licentie voor dit programma voor twee computers (bijv. Een desktop en laptop) voor onbepaalde tijd (voor altijd).

U betaalt eenmalig en kunt het zonder verdere abonnementskosten altijd blijven gebruiken.
U kunt het programma later overzetten naar een andere computer, na bijvoorbeeld een crash of aanschaf van uw nieuwe computer.

Origineel exemplaar
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

hartiter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:13:
Dat is het punt, het 'lijkt' een officiële licentie en het aanschafbedrag 'lijkt' op iets meer dan een een activatiesleutel.

Dit is de tekst van de advertentie:

[...]
Dat is het punt. Aan een licentie hangen voorwaarden vast.
Als ik jouw een HP Windows OEM licentie met KEY verkoop, kan ik jouw een mooi key met certificaat geven.
Jij kan die key prima op jouw zelfbouw pc activeren. Maar juridisch ben je nog net zo illegaal als dat je die windows zou cracken, want je voldoet niet aan de licentie voorwaarden

En aangezien het letterlijk onmogelijk is nog een lifetime licentje van inventor te kopen bij autodesk.
(You wil own nothing and be happy about it) Is dit per definitie op zijn best een illegale / shady business met gestolen of gerecyclde licenties. En anders een gestolen/gehackte manier of licentie servers.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 11-07-2024 17:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:00
Als je 300eur wilt uitgeven kun je dan niets eens praten met je werkgever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Usesoft arrest, het is legaal om licenties over te kopen. Het is niet relevant wat de fabrikant daar van vindt. Al is recht hebben natuurlijk niet hetzelfde als recht krijgen. En of die verkoper legaal is, kan ik niets over zeggen.

https://www.itenrecht.nl/...raak-een-kleine-revolutie

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 11-07-2024 17:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hartiter
significant schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:26:
Als je 300eur wilt uitgeven kun je dan niets eens praten met je werkgever?
We zijn van een klein heikneuter bedrijf met een heikneuter ict-afdeling (ik) overgenomen door een multinational en moeten nu alles via een centraal geregeld ICT-afdeling lopen.
Heb het wel geprobeerd onder de noemer 'thuiswerken', maar daar hadden ze geen zin in, :P
Pagina: 1